«Φρένο» σε 115 αεροπορικές εταιρείες, έβαλε η Κομισιόν, που ανακοίνωσε την Δευτέρα (9/12) την επικαιροποιημένη «μαύρη» λίστα με τις εταιρείες που δεν δικαιούνται να πετούν στον ουρανό της ΕΕ.

Η αιτία του αποκλεισμού

Η Κομισιόν απέκλεισε τις συγκεκριμένες 115 αεροπορικές εταιρείες (βλέπε κατάλογο στο τέλος του κειμένου), εξαιτίας της μη συμμόρφωσης τους στον Κανονισμό (ΕΚ) Αριθ. 2111/2005 του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που ψηφίστηκε 14 Δεκεμβρίου του 2005, σχετικά με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας.

Οι 109 από αυτές τις εταιρείες έχουν ως βάση τα 15 πιο κάτω κράτη:

Αφγανιστάν
Δημοκρατία του Κονγκό
Τζιμπουτί
Ισημερινή Γουινέα
Ερυθραία
Λιβερία
Λιβύη
Μολδαβία (Με εξαίρεση τρεις αεροπορικές εταιρείες)
Νεπάλ
Σάο Τομέ
Πρίνσιπε
Σιέρρα Λεόνε
Σουδαν
Αγκόλα (Με εξαίρεση δύο αεροπορικές εταιρείες)
Δημοκρατία της Κιργιζίας.

Προστέθηκαν και έξι μεμονωμένες αεροπορικές εταιρείες, λόγω ανησυχιών της ΕΕ για θέματα ασφαλείας. Πρόκειται για τις εταιρείες:

Avior Airlines (Βενεζουέλα),
Ιράν Aseman Airlines (Ιράν),
Iraqi Airways (Ιράκ),
Blue Wing Airlines (Σουρινάμ),
Med-View Airlines (Νιγηρία)
Air Zimbabwe (Ζιμπάμπουε)
Την ίδια ώρα η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι οι τρεις πιο κάτω εταιρείες, μπορούν να πετάξουν στην ΕΕ μόνο με συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών και ταυτόχρονα, υπόκεινται σε επιχειρησιακούς περιορισμούς :

Air Koryo (Λαϊκή Δημοκρατία της Κορέας),
Air Comores (Κομόρες)
Iran Air (Ιράν).

Ο κατάλογος αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ όχι μόνο συμβάλλει στη διατήρηση υψηλών επιπέδων ασφάλειας στην ΕΕ, τονίζεται στην ανακοίνωση, αλλά βοηθά επίσης τις επηρεαζόμενες αεροπορικές εταιρείες και τις χώρες να βελτιώσουν τα επίπεδα ασφαλείας τους, προκειμένου να αποσυρθούν τελικά από τη «μαύρη» λίστα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η επικαιροποίηση του καταλόγου ασφάλειας των αερομεταφορών, βασίζεται στην ομόφωνη γνώμη των εμπειρογνωμόνων, για την ασφάλεια των αερομεταφορών των κρατών μελών, αναφέρει η Κομισιόν, που συνεδρίασαν από τις 20 έως τις 21 Νοεμβρίου 2019 υπό την αιγίδα της επιτροπής αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ. Αυτή η επιτροπή προεδρεύεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την υποστήριξη του Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA).

Η επικαιροποίηση έλαβε εξίσου την υποστήριξη της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η αξιολόγηση γίνεται σε σχέση με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας, και ιδίως με τα πρότυπα που έχουν εκδοθεί από τη Διεθνή Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).
Επιπλέον, ο κατάλογος αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ έχει καταστεί ένα σημαντικό προληπτικό εργαλείο, δεδομένου ότι παρακινεί χώρες με προβλήματα ασφάλειας να ενεργήσουν επ ‘αυτών.

www.brief.com.cy