Στις 17 Δεκεμβρίου 1903 η μικρή πόλη Κίτι Χόουκ στην Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ μπαίνει για πάντα στα βιβλία της Ιστορίας. Οι αδελφοί Όρβιλ και Γουίλμπουρ Ράιτ, που έκαναν επί τρία χρόνια κατασκευές με ανεμόπτερα και χαρταετούς, πραγματοποίησαν την πρώτη ελεγχόμενη ανθρώπινη πτήση με το διπλάνο «Flyer». 

Τα αδέρφια έστριψαν νόμισμα για το ποιος θα είναι ο πρώτος που θα το πιλοτάρει και κέρδισε ο Γουίλμπορ. Η πτήση εκτελέστηκε με τέσσερις δοκιμές, διάρκειας 12, 13, 15 και 59 δευτερολέπτων. Κατά την τελευταία διανύθηκε απόσταση 260 μέτρων και έτσι ξεκίνησε η εποχή της πρωτοπορίας στην αεροναυπηγική. Τα αδέρφια Ράιτ γεννήθηκαν σε μία οικογένεια με ακόμη πέντε παιδιά. Στα παιδικά τους χρόνια ήταν γνωστοί ως τα «αγόρια του επισκόπου», καθώς ο πατέρας τους ήταν κληρικός. 

Ο Όρβιλ και ο Γουίλμπουρ Ράιτ

Ξεκίνησαν την πορεία τους ως κατασκευαστές ποδηλάτων στο Οχάιο και απέκτησαν αρκετά κέρδη ώστε να καταφέρουν να κατασκευάσουν την πρώτη πτητική μηχανή.  Μετά την πρώτη πτήση τα αδέρφια εξέδωσαν ανακοίνωση αλλά κανείς από το κοινό δεν ενδιαφέρθηκε. Αντίθετα στη Γαλλία πήραν τα νέα πιο σοβαρά και παρακολουθούσαν τις προσπάθειες των αδελφών. Σύμφωνα με καθηγητές ιστορίας, το δίπλανο των Ράιτ ήταν τόσο ασταθές που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα καταφέρουν να απογειωθούν. 

Σταδιακά αποσύρθηκαν από την κατασκευή ποδηλάτων και ασχολήθηκαν με την μηχανή τους αλλά η αμερικανική κυβέρνηση δεν έδειχνε ενδιαφέρον. Προσπάθησαν να προσεγγίσουν επενδυτές στην Ευρώπη αλλά υπήρχαν εξαντλητικές διαπραγματεύσεις και τα αδέρφια είχαν αρχίσει να εξαντλούν την υπομονή και τα χρήματα τους.  

Τελικά τον Αύγουστο του 1908 αποφάσισαν να κάνουν μία επίδειξη για τον αμερικανικό στρατό και Γάλλους. Ο Γουίλμπουρ ταξίδεψε στην Ευρώπη και ο Όρβιλ θα πετούσε το δίπλανο στην Ουάσινγκτον. Αρχικά ο Τύπος τους αποκαλούσε μπλοφατζήδες αλλά μόλις ξεκίνησαν οι δοκιμαστικές πτήσεις στη Λε Μανς της Γαλλίας όλοι πείστηκαν για τις ικανότητες τους. 

Τα αδέλφια δεν παντρεύτηκαν ποτέ. Μάλιστα ο Γουίλμπουρ φέρεται να έλεγε ότι δεν είχε χρόνο για μία σύζυγο και για ένα αεροσκάφος. Ο Γουίλμπουρ πέθανε σε ηλικία μόλις 45 ετών από τυφοειδή πυρετό. Τη θέση του στην προεδρία της εταιρείας Ράιτ πήρε ο Όρβιλ, που κατάφερε να φτάσει σε ηλικία 76 ετών και να δει την αρχή των υπερηχητικών πτήσεων.