Tην εικόνα του ταξιδιωτικού γραφείου του μέλλοντος αποκαλύπτει έρευνα της Ένωσης ανεξάρτητων ταξιδιωτικών πρακτόρων της Γερμανίας, VUSR, που διεξήχθη σε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο IUBH.

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.218 ερωτηθέντων, δεν αφορά μόνο την οπτική εικόνα του ταξιδιωτικού γραφείου αλλά και πώς αυτό θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των ταξιδιωτών και πώς θα λειτουργούν οι ταξιδιωτικές συμβουλές.

Όπως έδειξαν τα στοιχεία, οι ανάγκες των καταναλωτών θα πρέπει να αποτελούν το βασικό στόχο των τουριστικών γραφείων. Το 75,9% του δείγματος δήλωσε ότι ο πωλητής ταξιδίων θα πρέπει να είναι σε θέση να ακούει τι ζητούν οι πελάτες του, και το 67,7% δήλωσε ότι έχει προσδοκία για εκτενείς γνώσεις και εμπειρίες από τον ταξιδιωτικό σύμβουλο.

Στην τρίτη θέση των σημαντικότερων στόχων που θα πρέπει να έχουν τα ταξιδιωτικά γραφεία, βρίσκεται η διατήρηση επαφής μετά την πρώτη επικοινωνία με τον πελάτη (59,6%), ενώ στην τέταρτη η ικανότητα του πράκτορα να μπαίνει στη θέση του ταξιδιώτη και να κατανοεί τις ανάγκες του (57,3%).

Οι ξεναγήσεις με τη χρήση τάμπλετ (10%) και με εικονική πραγματικότητα μέσω των ξενοδοχείων και των προορισμών (9,6%) παίζουν μικρό ρόλο στις προσδοκίες των πελατών από έναν ταξιδιωτικό σύμβουλο.

Ωστόσο, εάν υπάρχει διαθέσιμο τάμπλετ, οι ταξιδιώτες θα το χρησιμοποιούσαν για παρουσιάσεις. Πολλοί μάλιστα θα το χρησιμοποιούσαν για υπογραφές σε ταξιδιωτικά έγγραφα.

Στη χρήση εφαρμογών, το 68,2% του δείγματος θα επιθυμούσε λειτουργία αναζήτησης ταξιδίων. Ακολουθεί το τσατμποτ (56,4%) στις επικοινωνίες με τον ταξιδιωτικό σύμβουλο, η δυνατότητα ραντεβού μέσω της εφαρμογής (56,4%) και η αποστολή προσωπικών ταξιδιωτικών προτιμήσεων πριν την πρώτη συνάντηση (48,2%). Αντίθετα, μόλις το ένα τέταρτο στηρίζει τα μπόνους προγράμματα.

Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες του δείγματος ήταν μικρότεροι των 36 ετών με την πλειονότητα να είναι σπουδαστές και 360 να εργάζονται στην τουριστική βιομηχανία.