Οι εταιρείες Olympic Handling, Goldair και Swissport κατέθεσαν προσφορές στον διαγωνισμό για την απελευθέρωση του Ground Handling (επίγειας εξυπηρέτησης) στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Η παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης εισέρχεται σε περίοδο πλήρους απελευθέρωσης ύστερα από ένα μεταβατικό στάδιο 2,5 ετών, με το σχετικό διαγωνισμό να εισέρχεται στην τελική φάση.
Η Olympic Handling, η Goldair και η Swissport που παρέχουν σχετικές υπηρεσίες στα πέντε αεροδρόμια που έχουν ήδη απελευθερωθεί προσήλθαν χθες στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Σήμερα αναμένεται να ανοίξουν οι φάκελοι με τις προσφορές οπότε και θα γίνει η αξιολόγηση από τη διοίκηση της ΥΠΑ. Ο διαγωνισμός αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο Νοέμβριο. Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενες εταιρείες είχαν τη δυνατότητα να καταθέσουν πρόταση δραστηριοποίησης για το επικεφαλής αεροδρόμιο αλλά και για οποιοδήποτε άλλα από αυτά που βρίσκονται στην ίδια ομάδα.
Ειδικότερα ο διεθνής διαγωνισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τα 34 αεροδρόμια της χώρας είναι επταετούς διάρκειας και προκειμένου να υπάρξει ανάδοχος για όλα τα αεροδρόμια η ΥΠΑ δημιούργησε 4 κατηγορίες.
Στην πρώτη ομάδα επικεφαλής είναι το αεροδρόμιο της Κω και περιλαμβάνει επίσης τους αερολιμένες Ικαρίας, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Λέρου, Κάσου και Καστελόριζου.
Στην ομάδα της Ζακύνθου περιλαμβάνεται η Πάρος, η Μήλος και η Σκύρος.
Στην ομάδα των Χανίων περιλαμβάνονται οι αερολιμένες Νάξου, Σύρου, Κυθήρων, Καστοριάς, Κοζάνης και Σητείας.
Στην τέταρτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Ακτίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καλαμάτας, Κάρπαθου, Κεφαλληνίας, Λήμνου, Ν. Αγχιάλου, Σκιάθου και Χίου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι προσφορές κατατέθηκαν και για τα τέσσερα σχήματα.
Σε ορισμένα αεροδρόμια, μπορούν να δραστηριοποιούνται έως 3 εταιρείες ανάλογα με την επιβατική κίνηση που διαθέτουν ενώ σε άλλα θα υπάρξει μόνο ένας ανάδοχος.
Ο διαγωνισμός που διεξάγεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας απαίτησε περισσότερο από 2 χρόνια καθώς στόχος ήταν να υπάρξει ενδιαφέρον για όλα τα αεροδρόμια της χώρας καθώς σε ορισμένα από αυτά η επιβατική κίνηση είναι χαμηλή και δεν θα προκαλούσε ενδιαφέρον αν δεν υπήρχε κατηγοριοποίηση μαζί με αερολιμένες που έχουν αυξημένη επιβατική κίνηση.
Η αγορά της επίγειας εξυπηρέτησης έχει ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου 200 εκατ. ευρώ και είναι πλήρως απελευθερωμένη στα αεροδρόμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας. Σημειώνεται ότι μετά την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, οι τιμές στις υπηρεσίες handling έχουν μειωθεί από 15% έως και 40%. Σημειώνεται ότι πριν από την απελευθέρωση, η τιμή ανά επιβάτη έφτανε τα 15-20 ευρώ, έναντι 8-10 ευρώ σήμερα.