Οι αεροπορικές εταιρείες μέλη της ERA (European Regions Airline Association) ανέφεραν αύξηση μέσου προγραμματισμένου επιβάτη κατά 4,8% το 2011, σε σύγκριση με το 2,5% του 2010.


Πρόκειται για μια ενθαρρυντική εξέλιξη, καθώς θα πρέπει να θυμηθούμε ότι το κλείσιμο των εναέριων χώρων λόγω ηφαιστειακής στάχτης τον Απρίλιο του 2010, δημιούργησε διαταραχή που αποτυπώθηκε στα αποτελέσματα της χρονιάς εκείνης αλλά και στην ανάπτυξη του 2011.


Ο παράγοντας φορτίο το 2011 αυξήθηκε στο 66,9% έναντι 66,4% το 2010, αποδεικνύοντας ότι οι εταιρείες αερομεταφορών συνεχίζουν να αξιοποιούν τη διαθέσιμη χωρητικότητα των αεροσκαφών για να είναι συνεπείς με τις απαιτήσεις της αγοράς. Ωστόσο ο δείκτης κέρδους ανά χιλιόμετρα επιβάτη (Revenue Passenger Kilometers –RPK) σημείωσε σημαντική πτώση από 7,4% το 2010 στο 4,3% το 2011. Αντίθετα, ο δείκτης χιλιομέτρων ανά διαθέσιμα καθίσματα (Available Seat Kilometers –ASK) διατηρήθηκε σταθερός με την ανάπτυξη να βρίσκεται στο 4,1% τόσο το 2010 όσο και το 2011.


Τέλος, οι προγραμματισμένες ώρες πτήσης και οι προσγειώσεις παρουσίασαν μια σημαντική αύξηση στο 6% (-1,8% το 2010) και 5,2% (2,6% το 2010), αντιστοίχως.