Την αντίδραση της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Lufthansa προκάλεσε απόφαση του ομοσπονδιακού διοικητικού δικαστηρίου της Λειψίας, βάσει του οποίου απαγορεύονται οι νυχτερινές πτήσεις στη Φρανκφούρτη από τις 23:00 έως της 05:00 το πρωί.

Το δικαστήριο επικύρωσε απαγόρευση που είχε εκδώσει τον Οκτώβριο διοικητικό δικαστήριο της Έσσης, περιφέρεια όπου υπάγεται η Φρανκφούρτη. Οργανώσεις κατοίκων περιοχών κοντά στον αερολιμένα έκαναν αγώνα εδώ και χρόνια για να αποσπάσουν αυτή την απαγόρευση, λόγω της ηχορύπανσης.

Η απαγόρευση αφορά 17 νυχτερινές πτήσεις, οι οποίες αναμενόταν να εκτελούνται μετά το άνοιγμα και τέταρτου διαδρόμου στον αερολιμένα στις 21 Οκτωβρίου. Το ομοσπονδιακό διοικητικό δικαστήριο της Λειψίας επέβαλε στο περιφερειακό κρατίδιο της Έσσης να επανεξετάσει το βαθμό της ηχορύπανσης που προκαλούν οι 133 πτήσεις που εκτελούνται το β.ράδυ

Η Lufthansa Cargo, το τμήμα εμπορευμάτων της πρώτης γερμανικής αεροπορικής εταιρίας, εκτίμησε ότι η απαγόρευση των νυχτερινών πτήσεων στη Φρανκφούρτη αναμένεται να μειώσει τα έσοδά της κατά 40 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Η εταιρεία ανησυχεί για σοβαρές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις όσον αφορά τη θέση της Φρανκφούρτης ως κέντρο αεροπλοΐας. Ο Christoph Franz, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Lufthansa AG, τονίζει τα εξής: « Η Φρανκφούρτη, η Έσση και ναι, ακόμη και η Γερμανία, ως κράτος εξαγωγών και logistics, θα δουν τα φτερά τους να «κόβονται». Πρόκειται για ένα τρομακτικό χτύπημα στη φήμη της Γερμανίας ως κέντρο επιχειρήσεων και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους της Ευρώπης θα μείνει πίσω στον διεθνή ανταγωνισμό».

Για τη Lufthansa Cargo οι νυχτερινές πτήσεις είναι βασικό στοιχείο του μοντέλου επιχειρήσεων. Από τα 10 μεγαλύτερα αεροδρόμια Cargo παγκοσμίως, η Φρανκφούρτη καταλαμβάνει την 7η θέση. Συνολικά, σε κανένα από αυτά δεν υφίσταται πλήρης απαγόρευση νυχτερινών πτήσεων. «Στα δρομολόγια Βόρειου Ατλαντικού, συγκεκριμένα, οι νυχτερινές αναχωρήσεις είναι απαραίτητες για τους πελάτες μας. Η επείγουσα μετακομιδή προϊόντων σε άλλους κόμβους στην Ευρώπη θα συνεχιστεί», εξήγησε ο κύριος Karl Ulrich Garnadt, Πρόεδρος Εκτελεστικού Συμβουλίου και CEO της Lufthansa Cargo AG. «Ωστόσο, για τη Lufthansa Cargo, είναι αδύνατη η μετάβαση σε άλλα αεροδρόμια καθώς πάνω από το μισό του φορτίου σε επιβατικά αεροσκάφη μεταφέρεται μέσω Φρανκφούρτης. Η Φρανκφούρτη αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του επιχειρηματικού μας μοντέλου. Είναι το μοναδικό μέρος όπου φορτηγά και επιβατηγά αεροσκάφη μπορούν να συνδέονται τόσο γρήγορα και ομαλά».

Η Lufthansa επενδύει δισεκατομμύρια σε πιο αθόρυβα αεροσκάφη και αναβαθμίζει τα παλαιότερα μοντέλα, προσφέροντας συνεπώς ηχητική ανακούφιση στους κατοίκους που διαμένουν γύρω από το αεροδρόμιο. Επιπλέον, πριν από ένα μήνα παρουσιάστηκε ένα πακέτο μείωσης θορύβου με 19 διαφορετικά σημεία, μαζί με τον Volker Bouffier, Πρωθυπουργό του κρατιδίου της Έσσης.