Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα κίνησης της ACI, βασισμένα σε αναφορές από 900 και πλέον αεροδρόμια παγκοσμίως, δείχνουν μια αύξηση της κίνησης επιβατών κατά 4,9%, ενώ οι πτήσεις cargo δείχνουν να παραμένουν αμετάβλητες (ελαφρά μείωση -0,1%), σε σύγκριση με το 2010.


Η μηνιαία κίνηση επιβατών παγκοσμίως παρέμεινε σχεδόν σταθερή για το 2011, σε σχέση με το 2010, κινούμενη από 3% έως 6%, εκτός από τον μήνα Απρίλιο. Τον συγκεκριμένο μήνα παρατηρήθηκε μια άνοδος της τάξης του 10,8%. Η πλασματική αυτή αύξηση οφείλεται στο γεγονός ότι τον Απρίλιο του 2010 πολλά από τα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια έμειναν κλειστά λόγω ηφαιστειακής στάχτης, η οποία προκάλεσε τη διακοπή πτήσεων σε μεγάλο τμήμα του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου.


Με τα αποτελέσματα της έντονης οικονομικής κρίσης να είναι ακόμη ορατά, η αύξηση της κίνησης επιβατών στην Βόρεια Αμερική ήταν 1,8%. Αντίθετα, πιο εύρωστη ανάπτυξη παρατηρήθηκε σε περιοχές όπως η Λατινική Αμερική (8,6%), η Μέση Ανατολή (8,4%) και η περιοχή Ασίας – Ειρηνικού (5,7%). Κύριος παράγοντας για την εν λόγω ανάπτυξη, στις συγκεκριμένες περιοχές, ήταν τα αεροδρόμια των ανερχόμενων αγορών.


Επιπρόσθετα, η ραγδαία αύξηση του κατά κεφαλή εισοδήματος σε αρκετές από αυτές τις περιοχές αύξησε και την ανάγκη για πρόσθετα αεροπορικά ταξίδια. Επιπλέον, δεν πρέπει να παραγνωριστεί το γεγονός ότι πολλά αεροδρόμια σε αυτές τις περιοχές βρίσκονται σε κάποιες από τις πλέον πυκνοκατοικημένες χώρες του κόσμου. Σε Ασία-Ειρηνικό τα αεροδρόμια του Νέου Δελχί, της Τζακάρτα και της Μπανγκοκ επέτυχαν εντυπωσιακά, διψήφια νούμερα ανάπτυξης, 21,7%, 19,2% και 12% αντίστοιχα.


Αντίστοιχα, στο δυτικό ημισφαίριο, η κίνηση επιβατών του αεροδρομίου του Ρίο ντε Τζανέιρο γνώρισε ανάπτυξη 20,5 σε σύγκριση με το 2010.
Παρόλη τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση της Ευρωζώνης, η Ευρώπη συνεχίζει να αποτελεί το παγκόσμιο επίκεντρο των αεροπορικών μεταφορών. Η Ευρώπη γνώρισε συνολική αύξηση της κίνησης επιβατών που έφτασε στο ποσοστό του 7,1%. Ειδικότερα, ισχυρή ανάπτυξη γνώρισε το αεροδρόμιο της Βαρκελώνης (17,8%), ενώ στις αναπτυσσόμενες αγορές της Ευρώπης, τα αεροδρόμια της Μόσχας και της Κωνσταντινούπολης γνώρισαν άνοδο 16%, σε σχέση με το 2010.


Η αεροπορική κίνηση στην Βόρεια Αφρική περιορίστηκε λόγω πολιτικής αστάθειας, γεγονός που επηρέασε συνολικά τα αποτελέσματα της Αφρικής, όπου παρουσιάστηκε μείωση της τάξης του 5,9%


Μεταφορές Cargo
Στις μεταφορές Cargo παρατηρήθηκε σταθερότητα για το 2011. Κύριος παράγοντας είναι το γεγονός ότι η αεροπορική μεταφορά εμπορευμάτων ενέχει αρκετούς επιχειρηματικούς κινδύνους. Η διεθνής αεροπορική μεταφορά εμπορευμάτων φάνηκε να τέθηκε στο περιθώριο, ειδικά από τις οικονομίες της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής. Στις συγκεκριμένες περιοχές παρατηρήθηκαν μειώσεις -1,5% και -0,6% αντίστοιχα.


Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Ευρώπη κατόρθωσε να διατηρήσει θετικό πρόσημο επιτυγχάνοντας μικρή άνοδο 1,2%, παρά τα προβλήματα που δημιουργεί η οικονομική κρίση.


Παρά την στασιμότητα που περιγράψαμε πιο πάνω, οι εμπορικές αερομεταφορές γνώρισαν άνοδο σε περιοχές-κλειδιά ανά τον κόσμο, όπως στην Αφρική, την Λατινική Αμερική και την Μέση Ανατολή, όπου παρατηρήθηκε αύξηση για το 2011.


Οι μετακινήσεις αεροσκαφών παρουσίασαν αύξηση 5,5% σε Λατινική Αμερική-Καραϊβική, 5,2% σε Ασία-Ειρηνικό, 3,4% σε Ευρώπη, 2,9% στη Μέση Ανατολή, ενω είχαμε μείωση σε Βόρεια Αμερική (-0,7%) και Αφρική (-1%).


Ταξινόμηση αεροδρομίων
Η Ατλάντα (+3,4%) συνεχίζει να αποτελεί το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο, ενώ το Πεκίνο (+4,7%) κατατάσσεται στη δεύτερη θέση. Το Heathrow του Λονδίνου (+5,4%) επιστρέφει στην τρίτη θέση ενώ το O’Hare του Σικάγο (-0,5%) καταλαμβάνει την τέταρτη θέση. Πέρα από το Σικάγο τα άλλα τρία αεροδρόμια του top 30 που δεν γνώρισαν αύξηση κίνησης για το 2011 ήταν το Τόκυο (-2,9%), η Μαδρίτη (-0,4%) και το Χιούστον του Τέξας (-0,8%).