Διέξοδο στην πτώση των εσόδων της από τα μη αποδοτικά ευρωπαϊκά δρομολόγια αποπειράται να βρει η Lufthansa, στρεφόμενη σε χαμηλότερου κόστους πτήσεις. Ανάλογες εναλλακτικές εξετάζει και ο αερομεταφορέας της Air France-KLM Group, ο οποίος επίσης επωμίζεται τις συνέπειες της μειωμένης ζήτησης στους ευρωπαϊκούς προορισμούς λόγω της οικονομικής κρίσης. Ειδικότερα, η Lufthansa θα μετακινήσει μεγάλο μέρος των πτήσεών της στη νέα μονάδα την επονομαζόμενη Direct4U. Σε αυτήν θα συνδυάζονται οι μικρής διάρκειας πτήσεις εκτός των δύο βασικών κόμβων της εταιρείας, δηλαδή της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, με τις παροχές της Germanwings, της μονάδας της, η οποία προσφέρει ήδη μειωμένα εισιτήρια. Τα δρομολόγια αυτά θα καλύπτει στόλος 90 αεροσκαφών.
Ο Κρίστοφ Φραντς, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής Lufthansa, επισήμανε ότι η απόφαση αυτή αφενός θα περιορίσει τις δαπάνες, αφετέρου θα διατηρήσει αμετάβλητη την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και δεν θα οδηγήσει σε εκτίναξη τιμών. Επιπλέον, ανέφερε πως η εταιρεία του επιδιώκει να έχει κέρδη στις πτήσεις μικρής διάρκειας, οι οποίες δεν τροφοδοτούν με επιβάτες τις αποδοτικές διηπειρωτικές πτήσεις της. Από τη δική της πλευρά η Air France προσανατολίζεται στο να απλοποιήσει τα εντός Ευρώπης δρομολόγιά της και να καταργήσει άλλα ζημιογόνα. Η έτερη ανταγωνίστρια IAG (British Airways & Iberia) συγκρότησε την Iberia Express, ώστε να μπορέσει να ισοσκελίσει δαπάνες και έσοδα σε χαμηλότερα από τα αρχικώς προβλεπόμενα επίπεδα. «Οι μικρής διάρκειας πτήσεις ουδέποτε συνεισέφεραν στα έσοδα των αερομεταφορέων, ακόμα και στις καλές εποχές, οπότε σήμερα λόγω οικονομικής δυσπραγίας και υψηλών τιμών καυσίμων οι διοικήσεις τους εξετάζουν πολύ προσεκτικά τις προοπτικές τους», παρατηρεί ο Τζέραλντ Κόο, αναλυτής στην Εspirito Santo. Kατά τον Μάικλ Ο’ Λίρι, διευθύνοντα σύμβουλο της Ryanair, της μεγαλύτερης εταιρείας προσιτών ναύλων στην Ευρώπη, οι παραδοσιακοί αερομεταφορείς της Κεντρικής Ευρώπης δεν είναι επαρκώς εξοπλισμένοι να ακολουθήσουν ένα μοντέλο φθηνών δρομολογίων και τα πειράματά τους είναι καταδικασμένα σε αποτυχία, όπως και τα προηγούμενα της τελευταίας 15ετίας.