Ολοκληρώθηκε και φέτος με μεγάλη επιτυχία το Farnborough Airshow, η μεγάλη διεθνής έκθεση αεροδιαστημικής, που πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Βρετανία.
Το Farnborough International Airshow (FIA) είναι από τα πιο σημαντικά γεγονότα που αφορούν το αεροπορικό (πολιτικό και πολεμικό) γίγνεσθαι παγκοσμίως. Πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια για μία εβδομάδα, τον μήνα Ιούλιο. Οι πρώτες πέντε ημέρες της έκθεσης είναι αφιερωμένες καθαρά στον εμπορικό τομέα και οι υπόλοιπες δύο ημέρες είναι ανοιχτές για το κοινό, το οποίο μπορεί να επισκεφθεί τα αεροσκάφη που εκτίθενται ή να παρακολουθήσει επιδείξεις στον αέρα.
Στην έκθεση που πραγματοποιήθηκε το 2010 ανακοινώθηκαν συνολικά παραγγελίες ύψους 47 δισ. δολ, παραβρέθηκαν πάνω από 1.800 δημοσιογράφοι από όλον τον κόσμο για να καλύψουν το γεγονός και ο εκθεσιακός χώρος κάλυπτε συνολικά 107.498 τ.μ. Η έκθεση προσέλκυσε πάνω από 130.000 επισκέπτες, ενώ 152 ήταν τα αεροσκάφη που παρουσιάστηκαν, είτε στον αέρα είτε στο έδαφος.
Η έκθεση πραγματοποιείται στο αεροδρόμιο Farnborough, δίπλα στην ομώνυμη πόλης Χάμπσαϊρ της Αγγλίας και έχει ως κύριο στόχο να παρουσιαστούν οι διεθνείς εξελίξεις στην αεροδιαστημική βιομηχανία, τα νέα πολιτικά και στρατιωτικά αεροσκάφη και να κλειστούν συμφωνίες και αγοροπωλησίες δισ. Στην έκθεση του Farnborough, οι μεγαλύτερες εταιρίες αεροναυπηγικών εξοπλισμών και τεχνολογίας παγκοσμίως, παρουσίασαν τα πλέον σύγχρονα επιτεύγματα της πολιτικής και στρατιωτικής αεροπορίας και αεροδιαστημικής. Φέτος, η έκθεση άνοιξε τις πύλες της στις 9 Ιουλίου και έκλεισε στις 15 Ιουλίου.
Τα δύο μεγαλύτερα «αστέρια» της φετινής διοργάνωσης, ήταν το Airbus 380 και το Boeing 787 Dreamliner. Αυτοί είναι οι ορατοί δείκτες της αντιπαλότητας μεταξύ των δύο κατασκευαστικών εταιρειών αεροσκαφών, που παραδοσιακά ανακοινώνουν τις πωλήσεις τους κατά τη διάρκεια της παράστασης. Αυτή τη φορά η Boeing πήρε το προβάδισμα. Έκλεισε συμφωνίες για την πώληση 373 αεροσκαφών, ενώ η Airbus για 115. Όμως, ο συνολικός όγκος των πωλήσεων είναι μόνο ο μισός σε σχέση με αυτόν του Airshow που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι το περασμένο έτος. Το Paris Air Show είναι το παλαιότερο airshow στον κόσμο και ξεκίνησε από το 1909.
Το αεροσκάφος Airbus A400M Atlas είναι στρατιωτικό αεροσκάφος. Δεν πραγματοποίησε εναέρια επίδειξη, αντιθέτως παρέμεινε στο έδαφος γιατί παρουσίασε κάποιο μηχανικό πρόβλημα αλλά η εταιρία είναι σίγουρη ότι θα ξεπεραστεί άμεσα.
Το Boeing V-22 Osprey απογειώνεται σαν ελικόπτερο αλλά πετάει ως αεροσκάφος. Φαίνεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό αλλά το αεροσκάφος αυτό είναι αμφιλεγόμενο καθώς έχουν συμβεί πολλά ατυχήματα κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών πτήσεων.
To ελικόπτερο K-MAX από την εταιρεία Kaman μοιάζει αρκετά συμβατικό και έχει ένα πρότυπο πιλοτήριο, όμως έχει μια εκπληκτική ιδιαιτερότητα. Μπορεί να πραγματοποιεί πτήσεις χωρίς κυβερνήτη σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία καθώς είναι ικανό να λειτουργεί αυτόνομα.
Το Diamond DA42 μοιάζει με ένα συνηθισμένο δικινητήριο αεροσκάφος. Όμως, ο πιλότος είναι προαιρετικός. Οι τροποποιήσεις που έγιναν στο αεροπλάνο, του επιτρέπουν να εκπληρώσει μια αποστολή που διαρκεί 24 ώρες ή περισσότερο χωρίς διακοπή.
Το Taxibot ΙΑΙ είναι ένα τηλεχειριζόμενο όχημα για τη ρυμούλκηση αεροσκαφών στο έδαφος. Ελέγχεται άμεσα από τον πιλότο και η μετακίνηση του αεροσκάφους γίνεται χωρίς να χρειάζεται να ενεργοποιήσει τις μηχανές ή να παραδώσει τον έλεγχο στον οδηγό του φορτηγού ρυμούλκησης.
Στο Farnborough Airshow παρουσιάστηκαν, συνολικά, περίπου 120 αεροσκάφη, ελικόπτερα και καινοτόμα μηχανήματα σχετικά με την αεροπλοΐα. Γνωστές και μη κατασκευαστικές εταιρείες έδωσαν το παρόν, ανάμεσά τους ηχηρά ονόματα όπως η Boeing, η Airbus, η Embraer, δίνοντας «μάχη» για να κλείσουν όσο το δυνατόν περισσότερες συμφωνίες.
Τα κυριότερα εκθέματα: