Πρόστιμο 90.000 δολ. επέβαλε στην αεροπορική εταιρεία JetBlue Airways το Υπουργείο Μεταφορών (Department of Transportation- DOT), για τη μη ενημέρωση των επιβατών ότι θα μπορούσαν να αποβιβαστούν από το αεροσκάφος, καθώς αυτό παρέμενε καθηλωμένο στο έδαφος εξαιτίας καθυστερήσεων, στο JFK της Νέας Υόρκης, για περίπου 3 ώρες με την πόρτα ανοιχτή.
«Ενώ το αεροπλάνο βρισκόταν στο έδαφος, η πόρτα του αεροσκάφους παρέμεινε ανοιχτή για περίπου 1 ώρα και 49 λεπτά. Οι πελάτες ήταν ελεύθεροι να αποβιβαστούν, ενώ τους παρεχόταν νερό και πρόσβαση στις τουαλέτες. Όταν η πόρτα έκλεισε και το αεροπλάνο ήταν έτοιμο για απογείωση, τρεις πελάτες ζήτησαν να επιστρέψουν στην πύλη. Εκείνη τη στιγμή, το αεροσκάφος επέστρεψε αμέσως προς την πύλη και ένας πελάτης επέλεξε να αποβιβαστεί», δήλωσε εκπρόσωπος της JetBlue.
Σύμφωνα με την διάταξη, η οποία τέθηκε σε ισχύ τον Αύγουστο του 2011, αν οι επιβάτες σε μια καθυστερημένη πτήση έχουν την ευκαιρία να αποβιβαστούν από το αεροσκάφος, ο αερομεταφορέας οφείλει να ενημερώνει τους επιβάτες 30 λεπτά μετά την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και κάθε 30 λεπτά. αργότερα.
«Αναγνωρίζουμε ότι δεν παρείχαμε στους πελάτες μας τακτικές ενημερώσεις σε αυτήν την περίπτωση. Αυτό δεν αποτελεί όμως σε καμία περίπτωση κανόνα της JetBlue. Για το λόγο αυτό, αναγνωρίζουμε πλήρως το σφάλμα μας και θα συμμορφωθούμε με την απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της JetBlue.
«Οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να αφήνουν τους επιβάτες εγκαταλελειμμένους επ’ αόριστον στις καμπίνες των αεροσκαφών και οι επιβάτες πρέπει να ενημερώνονται για το αν είναι σε θέση να αποβιβαστούν από το αεροπλάνο», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Υπουργού Μεταφορών των ΗΠΑ, Ray LaHood.