Ο Γιώργος Βελέντζας, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής του ομίλου Folli Follie, μίλησε αποκλειστικά στο airnews.gr για τη δυναμική ανάπτυξη των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ), τα οποία επένδυσαν, κόντρα στην κρίση, 31,2 εκατ. ευρώ για ανακαίνιση, επέκταση και δημιουργία νέων καταστημάτων.

1. Κύριε Βελέντζα, το www.airnews.gr είναι το αγαπημένο site των αεροπορικών εταιρειών και των αεροδρομίων και η εταιρεία σας δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων και στα αεροδρόμια. Πώς λοιπόν διαγράφεται η κίνηση στα καταστήματα των ΚΑΕ; Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα τα οποία επιτυγχάνουν τα καταστήματα μας τη τρέχουσα χρονιά, ιδιαίτερα εάν λάβει κανείς υπόψη τη πτώση της επιβατικής κίνησης κατά περίπου 7% το α’ εξάμηνο του έτους. Ιδιαίτερα, κατά τους θερινούς μήνες, απευθυνόμαστε στους επιβάτες από άλλες χώρες, οι οποίοι με τις αγορές τους συμβάλουν καθοριστικά στη θετική πορεία της επιχείρησης. Το πετύχαμε πέρυσι και το ίδιο σκοπεύουμε να συνεχίσουμε. Να αξιοποιήσουμε το αυξημένο διαθέσιμο εισόδημα των «αναδυόμενων» εθνικοτήτων επιβατών (Ρώσοι, Ισραηλινοί, Ουκρανοί, Κινέζοι κ.λπ.) που επισκέπτονται τη χώρα μας, αλλά και την ευκαιρία να προσελκύσουμε επιβάτες νέων εθνικοτήτων, εξαιτίας της κατάργησης της Visa για τους Τούρκους, τους Σέρβους, τους Αλβανούς που επισκέπτονται την Ελλάδα. Επίσης, οι Κινέζοι πιστεύουμε ότι θα μας εκπλήξουν ευχάριστα την επόμενη 5ετία και ήδη κινούμαστε προς αυτή τη κατεύθυνση. Η πολύ αναμενόμενη απλοποίηση της διαδικασίας έκδοσης της Visa για τους Κινέζους, αναμένεται να φέρει σημαντικό πληθυσμό τουριστών μιας εθνικότητας με σημαντικό διαθέσιμο εισόδημα που αγαπά να αγοράζει επώνυμα, πολυτελή προϊόντα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν λαμβάνουμε υπόψη μας τους Έλληνες τακτικούς επιβάτες, ο οποίοι αποτελούν και την πλειοψηφία των επισκεπτών μας. 2. Η τουριστική κίνηση σίγουρα έχει επηρεαστεί δυσμενώς από την πολιτική και οικονομική πραγματικότητα της χώρας. Θεωρείτε ότι θα εξομαλυνθεί αυτή η δυσάρεστη κατάσταση και πώς; Μπορεί οι επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης να είναι ακόμα έκδηλες στην καταναλωτική αγορά, παρ’ όλα αυτά κάποια σημεία ανάκαμψης στον κλάδο του τουρισμού έχουν ήδη κάνει την εμφάνιση τους. Ενώ, όμως σε παγκόσμιο επίπεδο διαφαίνονται σημεία βελτίωσης της ύφεσης, σε εθνικό επίπεδο, πολύ πιθανόν οι «δυσκολότερες μέρες» να μην έχουν έρθει ακόμα. Τα ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΩΝ ΕΙΔΩΝ, πηγαίνοντας κόντρα στην ομολογουμένως γενικότερη μιζέρια, λειτουργούν δυναμικά και πετυχαίνουν. Η ανάπτυξη απαιτεί νέες επενδύσεις. Χωρίς επενδύσεις δεν υπάρχει μείωση της ανεργίας, δεν υπάρχει ανάπτυξη, δεν υπάρχει αύξηση του ΑΕΠ, δεν υπάρχει ελπίδα για το αύριο. Εφαρμόζοντας το Επενδυτικό Σχέδιο 2009 – 2011, τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών διέθεσαν €31.200.000,00 στην ανακαίνιση, επέκταση, δημιουργία νέων καταστημάτων. Στο μέλλον σχεδιάζουμε να κινηθούμε εντός αυτών των πλαισίων. Πιο συγκεκριμένα μέχρι το τέλος του 2012, αναμένεται να αυξηθεί η συνολική επιφάνεια του δικτύου των καταστημάτων μας, κατά 1.985 τ.μ. Για την επόμενη διετία, η στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας επικεντρώνεται στους παρακάτω άξονες: • Νέα καταστήματα ή επεκτάσεις υφισταμένων καταστημάτων σε αεροδρόμια της χώρας σύμφωνα με την παγκόσμια τάση των «Aerotropolis» και των airport malls εντός των αεροδρομίων. Ανάπτυξη εντυπωσιακών καταστημάτων με είδη πολυτελείας διεθνών οίκων. • Βελτιστοποίηση των παρεχομένων υπηρεσιών, με την επέκταση της προσφοράς των ειδών πολυτελείας, με ανάπτυξη καταστημάτων εστίασης στους μεθοριακούς σταθμούς. • Νέα καταστήματα στα λιμάνια της χώρας στα πλαίσια αξιοποίησης της ραγδαίας ανάπτυξη της Κρουαζιέρας και της μεγάλης εισροής Τούρκων τουριστών στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. • Ανάπτυξη καταστημάτων σε Ελληνικές Μαρίνες. Πρόσφατα ο όμιλος κατοχύρωσε μέσου διαγωνισμού την εκμετάλλευση της μαρίνας Μυτιλήνης. Τόσο το επιβατικό κοινό της κρουαζιέρας, όσο και της μαρίνας είναι κοινά που πιστεύουμε ότι θα δώσουν επιπλέον ώθηση στο ελληνικό ταξιδιωτικό λιανεμπόριο . 3. Πιστεύετε και εσείς ότι το αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος» είναι ακριβό για τις αεροπορικές εταιρείες; Αλήθεια, έχουν υποστεί μείωση τα ενοίκια των καταστημάτων στο «Ελ.Βενιζέλος»; Είναι γεγονός ότι το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθήνας αποτελεί ένα από τα πιο ακριβά αεροδρόμια στον κόσμο, ενδεικτικό είναι ότι μέχρι πρόσφατα είχε επικρατήσει η αντίληψη ότι είναι το δεύτερο πιο ακριβό μετά το Τόκιο. Στελέχη αεροπορικών εταιρειών υποστηρίζουν ότι τα τέλη αποτελούν το 7%-10% του λειτουργικού κόστους των αεροπορικών εταιρειών». Το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών ανακοίνωσε πρόσφατα κίνητρα προς τις αεροπορικές εταιρείες που αντιστοιχούν σε εκπτώσεις έως και 30% των αεροναυτιλιακών χρεώσεων του αεροδρομίου, δείχνοντας να κατανοεί την αναγκαιότητα συνεργασίας και λήψης άμεσων μέτρων προκειμένου να περιοριστούν οι αποχωρήσεις μεγάλων διεθνών αεροπορικών εταιρειών οι οποίες ήδη έχουν αρχίσει να στρέφονται σε άλλα αεροδρόμια π.χ. αυτό της Κωνσταντινούπολης. Βέβαια, εφόσον ο στόχος είναι η διατήρηση και η αύξηση της επιβατικής κίνησης τα τέλη αποτελούν μόνο μια παράμετρο. Η παροχή κινήτρων σε αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, η καθιέρωση του Ελ. Βενιζέλος σε διεθνές hub, η αξιοποίηση αεροδρομίων περιφερειακών αεροδρομίων και η μείωση του φόρου κατανάλωσης είναι μερικά ακόμα θέματα που απαιτούν την άμεση προσοχή της αεροπορικής κοινότητας αλλά και της κυβέρνησης προκειμένου να δώσουμε μια γερή τονωτική ένεση της επιβατικής κίνησης στη χώρα μας. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησης σας, έχει υπάρξει μια μικρή μείωση, στα ενοίκια των καταστημάτων στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, η οποία όμως δεν είναι ανάλογη της μείωσης της επιβατικής κίνησης και του διαθέσιμου εισοδήματος. 4. Τα Hellenic Duty Free Shops έχουν καταξιωθεί στη συνείδηση του Έλληνα ταξιδιώτη. Αλήθεια, πόσο ανταγωνιστικά είναι έναντι των άλλων παρομοίων Duty Free Shops στην Ευρώπη; Από το 1979, έως σήμερα τα ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΩΝ ΕΙΔΩΝ προσφέρουν στους επιβάτες την καλύτερη εμπειρία στις ταξιδιωτικές τους αγορές. Προσφέροντας επώνυμα, αυθεντικά, μοναδικά, καινοτόμα προϊόντα σε απόλυτα ανταγωνιστικές τιμές βρίσκονται πάντα πρώτα στις προτιμήσεις τόσο των Ελλήνων, όσο και των ξένων τουριστών. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι 27.000.000 ταξιδιώτες αποτελούν δυνητικούς πελάτες των καταστημάτων μας, ενώ 10.000.000 ταξιδιώτες επιλέγουν, κάθε χρόνο, τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών για τις αγορές τους. Τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών ξεχωρίζουν για τους ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης και τις υπηρεσίες υψηλής ποιότητας που προσφέρουν στους πελάτες τους. Ξεκινώντας με τέσσερα καταστήματα, το 1979, σήμερα διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο 97 καταστημάτων σε 45 σημεία (22 αεροδρόμια, 11 μεθοριακούς σταθμούς, 12 λιμάνια) σε όλη την Ελλάδα, τα οποία δεν υστερούν σε τίποτα με αντίστοιχα καταστήματα του εξωτερικού. Τα ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΩΝ ΕΙΔΩΝ εξασφαλίζουν τεράστια ποικιλία επώνυμων ειδών στους ταξιδιώτες, πάντα στις καλύτερες τιμές. Σε άνετους, ειδικά διαμορφωμένους, σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες των ταξιδιωτών, χώρους διαθέτουν, ολοκληρωμένες συλλογές αρωμάτων, καλλυντικών των περισσότερων ελληνικών & ξένων οίκων, ειδών καπνιστού, οινοπνευματωδών, αλλά και προϊόντα επώνυμων μαρκών όπως Hermés, Bvlgari, Folli-Follie, Links of London, Burberry, Victoria’s Secret, Armani Jeans, Ermenegildo Zegna, Boggi, Trussardi, Gant, Juicy Couture, Marasil, Mandarino, Korres, Mastiha Shop, Swarovski, Swatch κ.α.. Βρίσκονται πάντα μπροστά στις εξελίξεις καλύπτοντας κάθε αγοραστική ανάγκη του επιβάτη, ανανεώνοντας συνεχώς την προϊοντική τους γκάμα και λανσάροντας, πριν από την τοπική αγορά, πολλά από τα είδη των τελευταίων συλλογών/ σειρών προϊόντων. Δεν εφησυχάζουν ποτέ, πραγματοποιούν συνεχώς έρευνες και εντάσσουν προϊόντα νέων επώνυμων μαρκών προκειμένου να καλύπτουν με τρόπο συνεπή και πλήρη τις αγοραστικές ανάγκες του σύγχρονου αγοραστικού κοινού. Ενδεικτικά, το 2011 εντάξαμε προϊόντα Links of London στο Luxury κατάστημα μας στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Η Links of London ανήκει στον όμιλο Folli Follie και είναι ο επίσημος σχεδιαστής Κοσμημάτων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012 που πραγματοποιούνται στο Λονδίνο. Επίσης, πρόσφατα η Victoria’s Secret άνοιξε το πρώτο της κατάστημα “Victoria’s Secret Beauty & Accessories” στην κοινώς προσβάσιμη περιοχή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, σε συνεργασία με τον τοπικό διανομέα Agora Trading και τα Hellenic Duty Free Shops. Ενδεικτικό της καλής μας εικόνας όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό είναι οι προτάσεις σύμπραξης για την ανάπτυξη του ταξιδιωτικού λιανεμπορίου ανάπτυξης σε άλλες χώρες που θεωρούνται αναδυόμενες αγορές. Έχουμε ήδη ξεκινήσει ενέργειες με στόχο τη διεθνοποίηση της εμπορικής μας δραστηριότητας. Κύριε Βελέντζα, εκ μέρους του airnews.gr σας ευχαριστούμε για το χρόνο που μας διαθέσατε.