Οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις για τη συνένωση της αεροναυπηγικής EADS, με τη βρετανική εταιρεία οπλικών συστημάτων BAE Systems, βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, λόγω των διαφωνιών των εμπλεκόμενων κυβερνήσεων του Παρισιού, του Βερολίνου και του Λονδίνου.
Οι πιθανότητες να επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ Παρισιού, Λονδίνου και Βερολίνου αναφορικά με τους όρους της συγχώνευσης των 45 δισ. δολ. (35 δισ. ευρώ) ελαττώνονται, σε αντίθεση με τις πιθανότητες να καταρρεύσουν οι διαπραγματεύσεις, οι οποίες έχουν καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης τη 10η Οκτωβρίου. Το κομβικό σημείο τριβής είναι ο ρόλος των επιμέρους κρατών στον νέο όμιλο, ενώ διερευνητική πρόταση Παρισιού και Βερολίνου να κατέχουν από 9% στην εταιρεία δεν αναμένεται να γίνει αποδεκτή από το Λονδίνο. Η Βρετανία μπορεί να παρεμποδίσει μία συμφωνία με τη χρυσή μετοχή της στη BAE, εκτός εάν ο νέος όμιλος έχει έδρα στη χώρα και Βρετανό επικεφαλής.
Ενστάσεις διατυπώνονται και από άλλον εταίρο, όμως. Ο γαλλικός πολυσχιδής βιομηχανικός όμιλος της Lagardere, επιπλέον, με 7,5% μερίδιο στην EADS πιστεύει ότι ζημιώνεται από τους οικονομικούς όρους της συγχώνευσης του πρώτου με τη βρετανική BAE. Υπό το σκεπτικό αυτό καλεί τη διοίκηση της EADS να επανεξετάσει το σχέδιο. «Ο όμιλος Lagardere θεωρεί σε αυτό το στάδιο μη ικανοποιητικούς τους όρους της συγχώνευσης EADS και BAE», υπογραμμίζει σε ανακοίνωση του ο γαλλικός όμιλος. Επίσης, απευθύνει έκκληση στο διοικητικό συμβούλιο της EADS να προχωρήσει χωρίς καθυστέρηση στην επανεξέταση του σχεδίου συγχώνευσης,λαμβάνοντας καλύτερα υπόψη το σύνολο των συμφερόντων του γαλλικού ομίλου.
Ο Lagardere διαπιστώνει ότι ακόμα το σχέδιο συμμαχίας δεν έχει καταδείξει την προστιθέμενη αξία, που θα προσφέρει στην EADS, παρά τη στρατηγική σημασία, που του αποδίδεται. Η εν λόγω εταιρεία, η γαλλική κυβέρνηση, η γερμανική και η ισπανική μαζί με την Daimler συγκροτούν τον πυρήνα, που στηρίζει την EADS.