Ύστερα από πολύμηνες συζητήσεις και διαπραγματεύσεις, o όμιλος Dufry και το Folli Follie Group, κατέληξαν σε συμφωνία κατά την οποία θα πωληθεί το 51% του κλάδου του ταξιδιωτικού εμπορίου (Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών), στον ελβετικό όμιλο.
Της Χριστίνας Βασιλειάδη
Η εταιρεία Folli Follie, πριν καταλήξει σε συμφωνία με τον όμιλο Dufry, είχε έρθει σε επαφές με πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά του duty free, οι οποίες όμως δεν απέφεραν καρπούς.
Έπειτα λοιπόν από διαπραγματεύσεις με τον ελβετικό κολοσσό Dufry, που διήρκησαν πολλούς μήνες, οι δύο εταιρείες έκλεισαν το deal.
Το βασικότερο στοιχείο αυτού του deal, όπως άλλωστε τονίζει και η έκθεση της Morgan Stanley, είναι η μείωση του δανεισμού για τη Folli Follie. Η συμφωνία θα επιτρέψει στην εταιρία να μειώσει τον υφιστάμενο δανεισμό της, που έφτασε τα 618 εκατ. ευρώ στα τέλη Ιουνίου, σε περίπου 83,5 εκατ. ευρώ. Το συνολικό τίμημα για την πώληση του 51% της Folli Follie, ανέρχεται στα 200,5 εκατ. ευρώ, συν την ανάληψη δανεισμού ύψους 335 εκατ. ευρώ. Αυτό το ποσό έχει ήδη αναδιαρθρωθεί σε ένα νέο κοινοπρακτικό δάνειο διάρκειας πέντε ετών, στο οποίο μάλιστα, συμμετέχουν έξι ελληνικές τράπεζες.
Επιπλέον, ο όμιλος Dufry θα έχει τη δυνατότητα μέσα στην επόμενη τετραετία να αποκτήσει και το υπόλοιπο 49% της Folli Follie «σε τιμές αγοράς», ενώ και οι δύο εταιρείες αναμένουν συνέργειες ύψους 10 εκατ. ευρώ, που θα προκύψουν από την αποτελεσματική συνένωση των δραστηριοτήτων, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Ο πρόεδρος της Folli Follie, Τζ. Κουτσολιούτσος, σε δήλωσή του ανέφερε πως μετά το deal, οι λειτουργικές ταμειακές ροές της εταιρείας αναμένεται να ανέλθουν στα 30 εκατ. ευρώ το 2013, στα 41 εκατ. ευρώ το 2014, στα 50 εκατ. ευρώ το 2015 και στα 95 εκατ. ευρώ το 2016.
Η συμφωνία αυτή λοιπόν, πέρα από τη μείωση του τραπεζικού δανεισμού της Folli Follie, θα έχει και άλλα οφέλη για την εταιρεία. Αρχικά, τα προϊόντα της εταιρείας, θα πωλούνται στο εκτενέστατο δίκτυο καταστημάτων του ομίλου Dufry, σε Ευρώπη, Ασία, Αμερική και Αφρική, σημειώνοντας έτσι αξιόλογη αύξηση πωλήσεων. Επίσης, οι καταναλωτές των ΚΑΕ θα βγουν και αυτοί κερδισμένοι, καθώς θα είναι σε θέση να αξιοποιούν τις πολυάριθμες προσφορές των καταστημάτων του ομίλου Dufry παγκοσμίως και να απολαμβάνουν μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων.