Το Νέο Αεροδρόμιο Καστελίου θα είναι εντυπωσιακό σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας για τις υποδομές του.
Το νέο αεροδρόμιο θα έχει μικρότερο διάδρομο προσαπογειώσεων μιας και από 3.800 μέτρα πέφτει στα 3.200 μέτρα. Αυτό δεν σημαίνεί πως μελλοντικά δεν θα μπορεί να επεκταθεί στο αρχικό μήκος, αρκεί να υπάρχει αυτή η ανάγκη. Σε αυτό το μήκος θα μπορούν να προσγειώνονται και τα μεγάλου μεγέθους αεροσκάφη και δεν θα υπάρχει περιορισμός καθώς αυτό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα για τους ενδιαφερόμενους παραχωρησιούχους.
Τα στοιχεία του έργου είναι εντυπωσιακά τουλάχιστον ως προς τους διαδρόμους, τα οδικά δίκτυα και τα 400 στρέμματα που δίδονται για το εμπορικό κέντρο. Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο και ισομήκη με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 45 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική δυνατότητα κατασκευής και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις (3) κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο (2) κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχό- δρομους μεταξύ αεροδρομίου και στρατιωτικού αεροδρομίου.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του αεροδρομίου
-Πέντε (5) κατ’ ελάχιστον σταθερές θέσεις (γέφυρες επιβίβασης) τύπου Multiple Aircraft Ramp System (MARS), οι οποίες δέχονται έως και 10 αεροσκάφη για ταυτόχρονη εξυπηρέτηση και 25 κατ’ ελάχιστον, επιπλέον θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης (τύπου Power In-Power Out), σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.
-Χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα κατ’ ελάχιστον 800 οχημάτων, χώρους αναμονής για κατ’ ελάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί και 20 επαγγελματικά οχήματα εξυπηρέτησης επιβατών (μίνι βαν ξενοδοχείων, κλπ) και θέσεις στάθμευσης για μέσα μαζικής μεταφοράς και πλήρες οδικό δίκτυο 2 λωρίδων ανα κατεύθυνση εντός του αεροδρομίου.
-Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα βιολογικού καθαρισμού που θα δέχεται τα λύματα του αεροδρομίου καθώς και των γειτονικών οικισμών. Αντιπλημμυρική προστασία και αποχέτευση ομβρίων υδάτων. Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
-Πρόβλεψη εμπορικής ζώνης 400 στρ. για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου. Αστυνομικό σταθμό, 2 πυροσβεστικούς σταθμούς, ιατρικές εγκαταστάσεις, πύργο εναέριας κυκλοφορίας, με σύγχρονο σύ- στημα αεροβοηθημάτων, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.
Σύνδεση αεροδρομίου με οδικό δίκτυο
Την μελέτη-κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ, ήτοι, του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής 2 λωρίδων ανα κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα), για την σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου (με την κατασκευή και του νέου ζεύγους Ανισόπεδων Κόμβων (Α/Κ) στον ΒΟΑΚ, στην περιοχή Χερσονήσου.