Ο διευθυντής της Emirates Ελλάδας και Αλβανίας, Mohammad Sarhan, μίλησε αποκλειστικά στο www.airnews.gr για την συνεχώς αναπτυσσόμενη πορεία της Emirates και τις τεχνολογικές καινοτομίες ψυχαγωγίας που εισάγει στα αεροσκάφη της.

  -Κύριε Mohammad Sarhan, η Emirates είναι μια από τις ελάχιστες αεροπορικές εταιρείες που σημειώνει μια αλματώδη ανάπτυξη, την ίδια ώρα που πολλές αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα βιωσιμότητας. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό; Η αλήθεια είναι ότι σε δύο μόλις δεκαετίες, η Emirates έχει καταφέρει να συμπεριληφθεί μεταξύ των κορυφαίων και ταχύτερα αναπτυσσόμενων αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως. Στην Emirates, η θεμελιώδης επιχειρηματική στρατηγική μας παραμένει αμετάβλητη. Θα συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε για να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των επιβατών μας ανά τον κόσμο, ταυτόχρονα με την επέκταση του δικτύου προορισμών μας, προσφέροντας ακόμα πιο υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Στο πλαίσιο αυτό, η Emirates πρόσφατα ανακοίνωσε την πλήρη λειτουργία του Concourse A- του νέου «σπιτιού» των αεροσκαφών Α380- και των νέων εγκαταστάσεων αποκλειστικά κατασκευασμένων για αεροσκάφη τέτοιου τύπου, στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι, το οποίο αποτελεί σημαντικό ορόσημο και επίτευγμα για την υποστήριξη και τη διευκόλυνση της συνεχούς ανάπτυξης της Emirates. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι η Emirates υπήρξε η πρώτη αεροπορική εταιρεία που προέβη σε παραγγελία αεροσκαφών Α380 και τώρα διαθέτει 31 αεροσκάφη τέτοιου τύπου στο στόλο της και επιπλέον 59 σε παραγγελία, περισσότερα από οποιονδήποτε άλλο αερομεταφορέα. Μάλιστα, η παραγγελία της Emirates αντιπροσωπεύει το 30% των συνολικών παραγγελιών που έχει λάβει η Airbus για το συγκεκριμένο αεροσκάφος. Ωστόσο, όλες οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσαρμόζονται στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον και η Emirates δεν αποτελεί εξαίρεση. Συνεχίζουμε να προσαρμόζουμε τη δραστηριότητά μας, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι υπάρχει ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και να διαχειριζόμαστε τα κόστη μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Παράλληλα συνεχίζουμε το λανσάρισμα νέων προϊόντων και υπηρεσιών, ούτως ώστε η Emirates να παραμείνει μεταξύ των καλύτερων αερομεταφορέων στον κόσμο. -Τα τελευταία χρόνια πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν αποσύρει τις πτήσεις τους προς την Αθήνα. Η Emirates, παρόλα αυτά διατηρεί το δρομολόγιο Αθήνα – Ντουμπάι. Εσείς πιστεύετε ότι τα τέλη του «Ελ. Βενιζέλος» αποτελούν εμπόδιο; Η Emirates διατηρεί τη δέσμευσή της προς την Ελλάδα τα τελευταία 17 χρόνια συνεχούς λειτουργίας του δρομολογίου Αθήνα-Ντουμπάι, συμβάλλοντας στη διατήρηση της μακροχρόνιας σχέσης του τουρισμού και των επιχειρήσεων μεταξύ των ΗΑΕ και της Ελλάδας. Παράλληλα, διατηρούμε αμετάβλητη τη στρατηγική μας για συνεχή ανάπτυξη ως κερδοφόρος και κορυφαίας ποιότητας αερομεταφορέας, συνδέοντας έξι ηπείρους μέσω του κόμβου μας στο Ντουμπάι. Η βασική μας προτεραιότητα είναι η ικανοποίηση της ζήτησης στην ελληνική αγορά. Αυτή τη στιγμή, η Emirates πραγματοποιεί 7 πτήσεις την εβδομάδα προς Αθήνα, ενώ ανάλογα με τη ζήτηση για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο αύξησης της χωρητικότητας του αεροσκάφους. Η Αθήνα παραμένει ένας σημαντικός σταθμός για τους επιβάτες της Emirates που ταξιδεύουν είτε για επαγγελματικούς, είτε για λόγους αναψυχής, καθώς και για τις υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών αποτελεί ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, με υψηλού επιπέδου υπηρεσίες κι εγκαταστάσεις. Μάλιστα, το αεροδρόμιο υποδέχθηκε με επιτυχία το βραβευμένο αεροσκάφος Α380 της Emirates στις 26 Οκτωβρίου 2012, οπότε και πραγματοποιήθηκε μια και μοναδική πτήση του αεροσκάφους προς Αθήνα. Η Emirates διατηρεί μια πολύ καλή συνεργασία με το ΔΑΑ, με στόχο τη διασφάλιση των καλύτερων υπηρεσιών για τους επιβάτες της. Το 2011, η Emirates εγκαινίασε το δικό της ticket office στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, όπου προσφέρονται ταξιδιωτικές υπηρεσίες, όπως έκδοση εισιτηρίων, κρατήσεις, επιβεβαίωση εισιτηρίου, υπηρεσίες της τελευταίας στιγμής και πληροφορίες επιβατών αναφορικά με τη μεταφορά τους. Επιπλέον, το μέγεθος του στόλου της Emirates με 198 αεροσκάφη, η αυξημένη χωρητικότητα και το διευρυμένο δίκτυο προορισμών, εξυπηρετούν τις πτήσεις ανταπόκρισης των επιβατών και δημιουργούν επιχειρηματικούς δεσμούς για εισαγωγές και εξαγωγές μεταξύ της Ελλάδας και του υπόλοιπου κόσμου. Επίσης, υποστηρίζουμε σε μεγάλο βαθμό τον κλάδο της ναυτιλίας προσφέροντας ήδη σημαντική κάλυψη στη μετακίνηση πληρωμάτων, αλλά και τη μεταφορά ανταλλακτικών για τα πλοία από και προς την Ελλάδα. -Όσο οι νέες τεχνολογίες μπαίνουν για τα καλά στη ζωή μας, η Emirates, αναγνωρίζει την ανάγκη του κόσμου για ψυχαγωγία και επικοινωνία εν πτήσει και προσφέρει υπηρεσίες τηλεφώνου και WiFi, με το «καμάρι» της Emirates, A380. Ποια η ανταπόκριση από τους επιβάτες; Μόλις το περασμένο έτος, η Emirates εγκαινίασε μια νέα παγκόσμια πλατφόρμα επικοινωνίας που θα τοποθετήσει την αεροπορική εταιρεία ως καταλύτη της παγκόσμιας διασύνδεσης και ουσιαστικών εμπειριών, καθώς η εταιρεία συνεχίζει τη μετεξέλιξή της από ένα ταξιδιωτικό brand σε ένα παγκόσμιο lifestyle brand. Για να ενισχύσει το νέο της positioning, η Emirates προσπαθεί συνεχώς να αναπτύξει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, στοχεύοντας στην ικανοποίηση των πελατών της και ανταποκρινόμενη στις ανάγκες τους, με στόχο να διασφαλίσει ότι θα παραμείνει μια από τις κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο. Έχουμε λάβει περισσότερα από 500 διεθνή βραβεία, τα οποία αποδεικνύουν τη σκληρή δουλειά και την αποφασιστικότητα που επιδεικνύει κάθε μέλος της ομάδας του Ομίλου Emirates. Επομένως, δε μας προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Emirates κέρδισε το Inflight Entertainment Excellence Award 2012 της Skytrax, για όγδοη συνεχή χρονιά. Στην εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών αλλαγών, η Emirates αναγνωρίζει ότι η δυνατότητα σύνδεσης εν πτήσει είναι ιδιαίτερα σημαντική, ειδικά για πτήσεις που διαρκούν αρκετές ώρες. Στοχεύοντας, λοιπόν, στη συνεχή παροχή καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας στους πελάτες μας, εγκαινιάσαμε την υπηρεσία ασύρματης  σύνδεσης στο internet, η οποία επιτρέπει στους επιβάτες να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες του Wi-Fi, καθώς ταξιδεύουν, χρησιμοποιώντας τις ηλεκτρονικές τους συσκευές, συμπεριλαμβανομένων smartphones, tablet pc, τηλεφώνων και laptops. Παράλληλα, και στο πλαίσιο της διαρκούς βελτίωσης των προϊόντων τεχνολογίας που παρέχονται εν πτήσει, η Emirates ανακοινώνει το νέο, ενισχυμένο Graphical User Interface (GUI- Γραφικό Περιβάλλον Χρήστη), το οποίο θα καταστήσει πιο εύκολη τη χρήση του βραβευμένου συστήματος ψυχαγωγίας εν πτήσει της Emirates, το ice Digital Widescreen– που οι επιβάτες χρησιμοποιούν για ενημέρωση, επικοινωνία, ψυχαγωγία. -Εν όψει της θερινής περιόδου του 2013, θα εισάγει η Emirates νέα δρομολόγια στο ήδη εκτενέστατο δίκτυο προορισμών της; Η Emirates βρίσκεται συνεχώς σε αναζήτηση ευκαιριών για την επέκταση του δικτύου προορισμών της και την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων. Συνεχίζουμε να εξετάζουμε προσεκτικά τις υπάρχουσες υπηρεσίες μας και να συνεργαζόμαστε στενά με τις αρμόδιες αρχές για την εκτίμηση πιθανών ευκαιριών. Μέσα στο τρέχον έτος έχουμε ήδη προσθέσει τη Βαρσοβία (6 Φεβρουαρίου) και την Αλγερία (1 Μαρτίου) στο παγκόσμιο δίκτυο προορισμών μας, ενώ το αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκυο και το Διεθνές Αεροδρόμιο Κλαρκ στις Φιλιππίνες, έχουν προγραμματιστεί να ενταχθούν στο δίκτυό μας στις 3 Ιουνίου και 1 Οκτωβρίου, αντίστοιχα. -Εσείς από την εμπειρία σας, πιστεύετε ότι η κρίση στον κλάδο των αερομεταφορών θα ξεπεραστεί; Δεν είμαι σε θέση να σχολιάσω κάτι πέραν της σχέσης της Emirates και του ελληνικού κλάδου αερομεταφορών. Έχουμε ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο, στο οποίο εφαρμόζουμε χρηματοοικονομικά εργαλεία ανάλυσης σε πραγματικό χρόνο για την παρακολούθηση των επιδόσεών μας ως προς τους στόχους, ώστε να είμαστε σε θέση να λάβουμε άμεσα διορθωτικά μέτρα, σε περίπτωση που χρειαστεί. Παρακολουθούμε καθημερινά την απόδοσή μας σε κάθε διαδρομή, για να διασφαλίσουμε ότι είμαστε στο σωστό δρόμο – και προσαρμόζουμε  συνεχώς τα επιχειρηματικά μας σχέδια. Με αυτόν τον τρόπο διατηρούμε τις δαπάνες μας υπό έλεγχο, ενώ συνεχίζουμε να παρέχουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πελάτες μας. Το 2012 ήταν μια πολύ θετική χρονιά για τη λειτουργία της Emirates στην Ελλάδα. Όσον αφορά στις εμπορευματικές μεταφορές, έχουμε παρατηρήσει πιο σταθερή ζήτηση κατά τη διάρκεια του έτους, και έτσι είμαστε περήφανοι που η Emirates, με το  βραχίονα εμπορευματικών μεταφορών της, SkyCargo, αποτελεί την κορυφαία αεροπορική εταιρεία στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών εντός κι εκτός Ελλάδας. Κύριε Mohammad Sarhan, εκ μέρους του www.airnews.gr, σας ευχαριστούμε για το χρόνο που μας διαθέσατε. Χριστίνα Βασιλειάδη