8th aviation conferenceΤην Πέμπτη 30 Μαΐου 2013 πραγματοποιήθηκε για όγδοη συνεχή χρονιά το διεθνές επιστημονικό συνέδριο με θέμα: «Αερομεταφορές – Παρόν και Μέλλον» από την iForce Επικοινωνίες σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Ιπταμένου Προσωπικού Σωμάτων Ασφαλείας & Δημοσίων Υπηρεσιών (Π.Ε.Ι.Π.Σ.Α.Δ.Υ.) και την Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων.

Στην εναρκτήριο ομιλία του, ο Πρόεδρος της iForce Επικοινωνίες, Φωκίων Ζαΐμης, αναφέρθηκε στον δυαδικό χαρακτήρα του συνεδρίου που φέτος εστίασε για μεν το Παρόν (πρώτη θεματική ενότητα) στην σε εξέλιξη διαδικασία παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας από το ΤΑΙΠΕΔ, στο δε μέλλον (δεύτερη θεματική ενότητα) στις προοπτικές που ανοίγονται για δημιουργία περαιτέρω επενδύσεων και αρκετών χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας στον αεροπορικό κλάδο ιδιαίτερα για νέους επιστήμονες. Ο κ. Ζαΐμης εξήρε τον ηγετικό αλλά και ουσιαστικό ρόλο που έχει αναλάβει ο νέος Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ Στέλιος Σταυρίδης στον οποίο η αεροπορική κοινότητα εναποθέτει τις ελπίδες της, προκειμένου να προχωρήσει η επιδιωκόμενη ανάπτυξη στον αεροπορικό κλάδο δια μέσου των παραχωρήσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια. Τόνισε ότι η πρωτοφανής εθνική πρωτοβουλία θα πρέπει επιτέλους να συνοδεύεται από εγρήγορση της Πολιτείας και μια εθνική στρατηγική για τα θέματα του αεροπορικού κλάδου, όπως πανθομολογούμενα έχει συμφωνηθεί από όλους τους αρμόδιους φορείς και ειδικούς του κλάδου εδώ και χρόνια. Ευχαρίστησε όλα τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου που επί σειρά ετών εργάζονται απολύτως εθελοντικά για την ανάδειξη και προβολή των θεμάτων του συνεδρίου που προέρχονται από την εμπειρία τους στον αεροπορικό κλάδο και τις διεθνείς εξελίξεις.

Με ειλικρινή και άμεσο τρόπο τοποθετήθηκε ο κ. Στέλιος Σταυρίδης, πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ.), τόσο στην ομιλία του όσο και στον άμεσο και ειλικρινή διάλογο που ακολούθησε με αρκετούς σύνεδρους και ιδιαίτερα, νέους επιστήμονες. Κύριος άξονας της ομιλίας του ήταν η προσπάθεια να δούμε μπροστά για το καλό της κοινωνίας και της οικονομίας, προσπερνώντας με κάθε τρόπο την γνωστή συντριπτική γραφειοκρατία του δημοσίου, τα λάθη και τις τραγικές αστοχίες των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών και ιθυνόντων της Πολιτείας. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η άμεση, διαφανής και προς το συμφέρον των τοπικών κοινωνιών και της εθνικής οικονομίας βέλτιστη κατάληξη της διαγωνιστικής διαδικασίας. Η χώρα μας, όπως τονίζει σε κάθε του συνάντηση, διαθέτει έναν θησαυρό τόσο λόγω γεωγραφικής θέσης και φύσης όσο και λόγω ενός ικανότατου ανθρώπινου δυναμικού που μπορεί και μεγαλουργεί σε δύσκολες συνθήκες, τον οποίο πρέπει να εκμεταλλευτεί για το συμφέρον τόσο της τοπικής κοινωνίας όσο και της εθνικής οικονομίας.

Στην έναρξη του συνεδρίου ο Πρόεδρος της ΠΕΙΠΣΑΔΥ, Γιάννης Συριόπουλος, έκανε μια σύνδεση με τα προηγούμενα συνέδρια και ανάδειξε για μια ακόμη φορά την αναγκαιότητα ίδρυσης αεροπορικού επιμελητηρίου για να καλυφθεί το υφιστάμενο κενό και η αδράνεια της Πολιτείας στην συζήτηση, ανάλυση και κατάθεση συγκεκριμένων και κοστολογημένων λύσεων για όλα τα προβλήματα του αεροπορικού κλάδου.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων, Γεώργιος Μπασούλης, ανάπτυξε με την σειρά του την σημαντικότητα της ασφάλειας των πτήσεων και της ασφάλειας των αεροδρομίων ως συντελεστή που θα επηρεάσει σημαντικά την επιδιωκόμενη επιτυχία στην διαδικασία παραχωρήσεων.

Ο Πρόεδρος της Επιστημονικής και Οργανωτικής Επιτροπής 8ου Συνεδρίου, Δημήτρης Ν. Δεμάγκος, Μηχανικός Αεροπορικών Έργων (ΣΜΑ), M.Sc in Airport Planning and Management, στην τοποθέτησή του ανέπτυξε μεθοδικά και αναλυτικά τα σημεία της Εθνικής Στρατηγικής για Αεροδρόμια που αφορούν στη διαδικασία των παραχωρήσεων και επισήμανε ότι η επιτυχής κατάληξη αυτής της προσπάθειας βασίζεται στο σωστό σχεδιασμό, καθώς και στη θεσμοθέτηση του αναγκαίου ρυθμιστικού πλαισίου λειτουργίας των αεροδρομίων στο νέο περιβάλλον. Επισήμανε επίσης το γεγονός ότι από τα είκοσι (20) προς παραχώρηση αεροδρόμια τα μισά είναι αεροδρόμια κοινής χρήσης (Πολιτικής και Στρατιωτικής) και απαιτείται ειδικό πλαίσιο λειτουργίας.

Ο κ. Ηλίας Μαραγκάκης, European Aviation Safety Agency (EASA), Policy Officer, Executive Director’s Cabinet ανάπτυξε το έργο της EASA στην Ευρώπη και την Ελλάδα και τις διαδικασίες και αρμοδιότητες που έχει η υπηρεσία με βάση τους νέους διεθνείς κανονισμούς ασφάλειας πτήσεων. Ο κ. Στρατής Γεωργιλάς, Barrister, Head of Chambers, G-H Law Chambers, GEORGILAS – HATZOPOULOS & Associates LAW CHAMBERS ανέπτυξε στην ομιλία του τους κινδύνους από την διαδικασία των παραχωρήσεων για το ελληνικό δημόσιο και τον επενδυτή με βάση την ελληνική και διεθνή νομοθεσία, νομολογία και πρακτική. Τόνισε δε, πως οι εν δυνάμει επενδυτές δεν είναι υποχρεωμένοι από νομικής πλευράς να συμφωνήσουν με τους ελληνικούς όρους και προϋποθέσεις αξιοποίησης, ενώ συμπλήρωσε πως δεν υπάρχουν απτές αποδείξεις προς το παρόν, ότι το μοντέλο ιδιωτικοποίησης είναι πετυχημένο.

Το δεύτερο πάνελ της εκδήλωσης με θέμα Ευκαιρίες και θέσεις εργασίας ξεκίνησε με χαιρετισμό της κας. Βάσως Κόλλια, Γενικής Γραμματέας Ισότητας των Φύλων η οποία τόνισε την αναγκαιότητα εκπαίδευσης και εξειδίκευσης των νέων στα σχετικά με τα αεροδρόμια επαγγέλματα αλλά και ειδικότερα την πρόκληση για τις γυναίκες οι οποίες μπορούν να μετέχουν ισότιμα σε όλο το φάσμα των επαγγελματικών δραστηριοτήτων αεροδρομίου και να αναλάβουν κρίσιμες θέσεις και ισότιμους ρόλους που θα προωθούν τη γυναικεία απασχόληση και δημιουργικότητα.

Ο κ. Δημήτρης Κάρολος Καμπούρογλου, Διευθυντής Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών, Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία , ανέπτυξε τον σημαντικό ρόλο της ΕΑΒ στην εκπαίδευση. Ο κ. Σταύρος Τόγιας, TUV Hellas , Buildings – Construction Works, Directorate Manager, αναφέρθηκε στην ελληνική και διεθνή εμπειρία της εταιρείας του στα θέματα πιστοποίησης αεροδρομίων. Η κα. Eυφροσύνη Χέλμη, Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός Ε.Μ.Π, ΜSc Heriot-Watt U.K. ανέπτυξε τα θέματα προστασίας περιβάλλοντος σε σχέση με τα αεροδρόμια και την κρισιμότητα του περιβαλλοντικού παράγοντα στην ποιότητα ζωής των τοπικών κοινωνιών αλλά και ως παράμετρος κόστους στην λειτουργία των αεροδρομίων. Τέλος, ο κ. Νικόλαος Κατσαρός, Επιστημονικός Συνεργάτης ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, Π. Πρόεδρος ΕΦΕΤ αναφέρθηκε στην σημαντικότητα της εστίασης τόσο στα αεροπλάνα όσο και στα αεροδρόμια και στην ανάγκη στροφής σε ένα μοντέλο διατροφής με βάση τα μεσογειακά ποιοτικά προϊόντα.