Η ελληνική αεροπορική εταιρεία γίνεται η τέταρτη που δεν καταφέρνει να διατηρήσει τις πτήσεις της στο αεροδρόμιο του London Oxford.
της Χριστίνας Βασιλειάδη
Τον Μάρτιο του 2013, η Minoan Air ξεκίνησε πτήσεις από τη βάση που δημιούργησε στο αεροδρόμιο London Oxford προς Εδιμβούργο και Δουβλίνο, γεγονός που ήταν ιδιαίτερα ευχάριστο, καθώς η ελληνική αεροπορική εταιρεία ήταν η πρώτη με επιχειρησιακή βάση εκτός της χώρας της.
Μάλιστα, ο κ. Μάρκος Καραμαλένγκος, γενικός εμπορικός διευθυντής της Minoan Air, είχε δηλώσει: “Ήμασταν έτοιμοι να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας στην αγορά του Ην. Βασιλείου και οι έρευνές μας εντόπισαν το αεροδρόμιο της Οξφόρδης ως την ιδανική τοποθεσία για να εγκαινιάσουμε αυτές τις υπηρεσίες, που προσφέρουν μεγάλες δυνατότητες κυκλοφορίας. Είμαστε σίγουροι ότι οι επιβάτες θα απολαύσουν την προσφορά των υπηρεσιών μας και εξετάζουμε ήδη τη δυνατότητα εισαγωγής περαιτέρω δρομολογίων από την Οξφόρδη”.
Ωστόσο, μετά από μόλις 150 ημέρες λειτουργίας, η εταιρεία αποφάσισε την διακοπή των δρομολογίων αυτών, από τις 5 Αυγούστου του 2013. Τι οδήγησε όμως τον αερομεταφορέα σε αυτή την απόφαση;
Μήπως η απόφαση πάρθηκε πολύ νωρίς;
Στον κόσμο των αερομεταφορών, η ανάπτυξη νέων δρομολογίων βασίζεται σε ένα μεγάλο ποσοστό από τα υπάρχοντα αποτελέσματα. Στην περίοδο των περίπου πέντε μηνών, η Minoan Air, μάλλον δεν έδωσε -ή δεν είχε την πολυτέλεια να δώσει – χρόνο στις νέες πτήσεις για να αναπτυχθούν, ενώ παράλληλα, δεν φαίνεται να αφιερώθηκαν τα απαραίτητα χρηματικά ποσά για την προώθηση των νέων υπηρεσιών του αερομεταφορέα στο London Oxford. Κοιτάζοντας στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου (Civil Aviation Authority United Kingdom) για τις δύο διαδρομές, αποδεικνύεται ότι ο παράγοντας φορτίου παρουσίαζε σταδιακή βελτίωση.
Oxford-Edindurgh | Μάρτιος | Απρίλιος | Μάιος | Ιούνιος |
Πτήσεις/μήνα | 48 | 56 | 76 | 86 |
Θέσεις επιβατών/μήνα | 2.400 | 2.800 | 3.800 | 4.300 |
Αριθμός επιβατών/μήνα | 390 | 596 | 948 | 1.188 |
Παράγοντας φορτίου/μήνα | 16% | 21% | 25% | 28% |
Επιβάτες ανά πτήση | 8 | 11 | 12 | 14 |
Oxford-Dublin | Μάρτιος | Απρίλιος | Μάιος | Ιούνιος |
Πτήσεις/μήνα | 40 | 40 | 56 | 56 |
Θέσεις επιβατών/μήνα | 2.000 | 2.000 | 2.800 | 2.800 |
Αριθμός επιβατών/μήνα | 209 | 379 | 519 | 567 |
Παράγοντας φορτίου/μήνα | 10% | 19% | 19% | 20% |
Επιβάτες ανά πτήση | 5 | 9 | 9 | 10 |
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά λοιπόν, οι κρατήσεις εξακολουθούσαν να βελτιώνονται, και μάλιστα, οι κρατήσεις του Σεπτεμβρίου ήταν επίσης αρκετά καλές, αλλά μάλλον δεν επαρκούσαν για να «σώσουν» τα δυο δρομολόγια. Ειδικά το δρομολόγιο προς Εδιμβούργο, παρουσίασε σταδιακή και σταθερή βελτίωση.
Η 4η αεροπορική που αποχωρεί
Η Minoan Air γίνεται η τέταρτη αεροπορική εταιρεία που δυστυχώς αποχωρεί από το London Oxford κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. H Flybaboo (πλέον γνωστή ως Baboo), που πλέον μέρος της ανήκει στην Darwin Airline, διατηρούσε για μια σεζόν (χειμώνας 2009-2012) μια εβδομαδιαία πτήση προς Γενεύη, η οποία δεν κατάφερε να επανέλθει και το επόμενο έτος. Η Varsity Express πέταξε για μία εβδομάδα 11 πτήσεις, μεταφέροντας μόλις 46 επιβάτες στο Εδιμβούργο το Μάρτιο του 2010.
Είναι προφανές ότι υπάρχει μια ευκαιρία για ανάπτυξη του δικτύου στο αεροδρόμιο London Oxford, αλλά το σωστό μείγμα των αεροσκαφών, αεροπορικών εταιρειών και διαδρομών είναι ακόμη προς αναζήτηση…