Περισσότεροι από τους μισούς πιλότους βρετανικών αεροπορικών εταιρειών παραδέχθηκαν ότι έχουν αποκοιμηθεί στο πιλοτήριο, αναφέρει έρευνα εν αναμονή της ψηφοφορίας της ΕΕ για τις ώρες πτήσης, κατά την οποία η ένωση πιλότων είπε πως θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά την ασφάλεια των πτήσεων.
Σύμφωνα με την Ένωση Πιλότων Βρετανικών Αερομεταφορέων (BALPA – British Airline Pilot’s Association), 56% των 500 πιλότων παραδέχτηκαν πως έχουν κοιμηθεί στο θάλαμο διακυβέρνησης και, από αυτούς, σχεδόν ένας στους τρεις δήλωσε ότι είχε ξυπνήσει και είδε πως κοιμόταν και ο συγκυβερνήτης!
Η εξάντληση των πιλότων απασχόλησε ιδιαίτερα την επικαιρότητα την περασμένη εβδομάδα όταν μια εφημερίδα ανέφερε πως δύο πιλότοι βρετανικής αεροπορικής εταιρείας σε πτήση μακρινής αποστάσεως, αποκοιμήθηκαν στο πιλοτήριο, αφήνοντας το αεροπλάνο στον αυτόματο πιλότο.
Η έρευνα, που αποκαλύφθηκε από την BALPA, ήρθε στο φως της δημοσιότητας πριν από την ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που αφορά νέους κανόνες που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τους υπάρχοντες βρετανικούς κανονισμούς.
Η BALPA εξέφρασε την ανησυχία της ότι οι προτεινόμενες αλλαγές θα αποδυναμώσουν τα βρετανικά πρότυπα ασφαλείας.
Οι αλλαγές των κανόνων θα σήμαιναν ότι οι πιλότοι θα μπορούσαν να δουλεύουν έως και 110 ώρες σε μια περίοδο δύο εβδομάδων, την ώρα που το βρετανικό όριο είναι 95 ώρες για την ίδια περίοδο.
«Η κόπωση είναι ήδη μια μεγάλη πρόκληση για τους πιλότους οι οποίοι ανησυχούν ιδιαιτέρως ότι οι νέοι κανόνες της ΕΕ θα οδηγήσουν σε αυξημένα επίπεδα κόπωσης, παράγοντας που συμβάλλει σε αεροπορικά ατυχήματα», δήλωσε ο γ.γ. της BALPA, Jim McAuslan.
Σύμφωνα με την έρευνα των πιλότων, που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία δημοσκοπήσεων ComRes, το 84% πίστευαν πως οι ικανότητές τους είχαν τεθεί υπό αμφισβήτηση κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι μηνών από την κούραση, με σχεδόν τους μισούς να δηλώνουν πως η εξάντληση είναι η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια των πτήσεων.
Η Ένωση Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιρειών, η οποία αντιπροσωπεύει το 31% των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών, δήλωσε την υποστήριξή της για τις προτάσεις, λέγοντας ότι θα εξασφαλίσει πως όλες οι αεροπορικές εταιρείες θα ακολουθούν τους ίδιους κανόνες.
«Οι νέοι κανόνες … θα εξασφαλίσουν ότι η Ευρώπη θα συνεχίσει να έχει από τους αυστηρότερους κανόνες στον κόσμο, ακόμη αυστηρότερους από ότι σήμερα», είπε ο γ.γ. του σώματος, Athar Husain Khan.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ρυθμιστής αεροπορίας της Βρετανίας, απέρριψε τις ανησυχίες για τους νέους κανόνες.