Easyjet_Η easyJet ανακοίνωσε ότι μετά από μία άκρως ανταγωνιστική διαδικασία, επέλεξε την CFM International S.A. ως προμηθευτή κινητήρων και έδωσε παραγγελία για 270 κινητήρες για 35 Airbus A320 και για 100 Airbus A320neo. Tα A320neo με τους κινητήρες της CFM LEAP-1A αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντική βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμων κατά 13-15% και μείωση των επιπέδων θορύβου έως 15% κατά τα standards του ICAO Chapter 4.  Η σημερινή γενιά των A320 αεροσκαφών θα “φοράει” κινητήρες  CFM56-5B.

Η παράδοση των A320 είναι  προγραμματισμένη μεταξύ του 2015 και 2017, ενώ η παράδοση των αεροσκαφών τύπου A320neo προγραμματίζεται μεταξύ του 2017 και 2022.  Το πλαίσιο συμφωνιών που σχετίζεται με τα αεροσκάφη αυτά και την προμήθεια των κινητήρων τους εγκρίθηκε από τους μετόχους της easyJet στις 11 Ιουλίου 2013.

Μετά από εκτεταμένες διαπραγματεύσεις με την CFM, η easyJet  επέτυχε σημαντικές βελτιώσεις  στις τιμές του συνολικού πλαισίου συμφωνίας. Οι όροι του πλαισίου συμφωνίας υπόκεινται σε περιορισμούς εμπιστευτικότητας και δεν διαφέρουν από τους διακανονισμούς που περιγράφονταν  στο Circular που εκδόθηκε για τους μετόχους στις 18 Ιουνίου 2013.

Το 180 θέσεων αεροσκάφος A320neo αναμένεται να προσφέρει μια εξοικονόμηση ανά θέση που αγγίζει το 12%, σε σύγκριση με ένα αεροσκάφος 156 θέσεων A319. Η μεγάλη πλειοψηφία των νέων αεροσκαφών θα αντικαταστήσει παλαιότερα αεροσκάφη που θα εγκαταλείπουν το στόλο και θα επιστρέφουν στους εκμισθωτές. Η παραγγελία για το στόλο προσφέρει στην  easyJet υψηλό επίπεδο ευελιξίας.

Η easyJet  συνεργάζεται με την  CFM από το 1995. Οι κινητήρες θα κατασκευασθούν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Παρίσι.  Περίπου 450 προμηθευτές  θα εμπλακούν στο πρόγραμμα των κινητήρων LEAP  και στο σύνολο η CFM υπολογίζει ότι το πρόγραμμα θα υποστηρίξει περίπου 10.000  θέσεις εργασίας στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Η Carolyn McCall, CEO  της  easyJet, δήλωσε: “Και οι δύο κατασκευαστές κινητήρων ήθελαν να συνεργασθούν μαζί μας και διαγωνίσθηκαν σκληρά σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας επιλογής. Τελικά η CFM μας προσέφερε συνολικά την καλύτερη συμφωνία. Είμαστε ευτυχείς που υπογράψαμε  την συμφωνία με την  CFM – μια εταιρεία με την οποία έχουμε μακρά ιστορία και μια εξαιρετική σχέση συνεργασίας και αναμένω την ένταξη των νέων κινητήρων LEAP-1A  στο στόλο μας. Οι κινητήρες θα βοηθήσουν την easyJet να διατηρήσει τη βάση του χαμηλού κόστους και η νέα γενιά A320neo αναμένουμε ότι θα προσφέρει εξοικονόμηση κόστους  ανά θέση μεταξύ  11%  και  12% σε σύγκριση με την σημερινή γενιά των  A319. Θα προσφέρουν ακόμη σημαντικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα μέσω της βελτίωσης στην κατανάλωση καυσίμων και την μείωση του θορύβου”.

Ο Jean-Paul Ebanga, Πρόεδρος και CEO  της  CFM,δήλωσε πως “Είναι σπουδαίο που καλωσορίζουμε την easyJet στον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό πελατών των κινητήρων LEAP. Έχουμε χτίσει μια σπουδαία σχέση με την αεροπορική εταιρία στο πέρασμα των χρόνων και φυσικά μας τιμά η εμπιστοσύνη στα προϊόντα της CFM”.

Ο Gael Meheust, αντιπρόεδρος Πωλήσεων της CFM, προσέθεσε: “Όλα τα πλεονεκτήματα με τα οποία δημιουργούμε τους κινητήρες LEAP έχουν σχεδιασθεί για να επιδρούν θετικά στο τελικό αποτέλεσμα της easyJet. Ο  κινητήρας αυτός θα προσδώσει υψηλά επίπεδα αποτελεσματικότητας και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας ενώ παράλληλα θα συντηρήσει την κληρονομιά μιας από τις πιο αξιόπιστες σειρές προϊόντων στην αεροπλοΐα, την οικογένεια CFM56”.

Η βάση του κινητήρα  LEAP έχει τις ρίζες της κυρίως σε προηγμένη αεροδυναμική, στην ανάπτυξη προγραμμάτων υλικών περιβαλλοντικής και υψηλής τεχνολογίας.  Θα παρέχει διψήφιο αριθμό βελτιώσεων στην κατανάλωση καυσίμων και στις εκπομπές CO2 σε σύγκριση με τις καλύτερες επιδόσεις των κινητήρων CFM σήμερα, σε συνδυασμό με δραματικές μειώσεις στις εκπομπές αερίων και στο θόρυβο κινητήρων. Όλη αυτή η τεχνολογία έρχεται μαζί  με την φημισμένη αξιοπιστία  και τα χαμηλά κόστη συντήρησης της CFM.

Ο πρώτος ολοκληρωμένος κινητήρας LEAP-1A  ξεκίνησε δοκιμές εδάφους τον Σεπτέμβριο του 2013, δύο ημέρες  μπροστά από το πρόγραμμα, κάνοντας έναρξη στο πιο εκτεταμένο πρόγραμμα πιστοποίησης, στο έδαφος και σε πτήση, στην ιστορία της CFM.  Το συνολικό πρόγραμμα που θα κατευθυνθεί στην ανάπτυξη και των τριών εκδοχών των κινητήρων LEAP, περιλαμβάνει 28 δοκιμές  εδάφους  και CFM πτητικές δοκιμές, σε συνδυασμό με  ένα σύνολο 32 πτητικών δοκιμών για την Airbus, την  Boeing, και την COMAC.

Στα επόμενα τρία χρόνια οι κινητήρες αυτοί θα «γράψουν» συνολικά  40,000 στροφές κινητήρων έως την τελική τους ένταξη σε υπηρεσία. Έως τότε, η CFM θα έχει προσομοιώσει 15 χρόνια αεροπορικής υπηρεσίας σε 60 διαφορετικούς κινητήρες που θα έχει κατασκευάσει.