Harro Julius Petersen3Ο κος Harro Julius Petersen, Γενικός Διευθυντής Επιβατικών Υπηρεσιών και Πωλήσεων Ελλάδας και Κύπρου της Lufthansa, μιλά αποκλειστικά στο www.airnews.gr για τις υπηρεσίες και τους στόχους της Lufthansa, όπως επίσης και για τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στις αεροπορικές εταιρείες. 

 

Κύριε Petersen, πρόσφατα η Lufthansa γιόρτασε 55 χρόνια πτήσεων στην Ελλάδα. Πώς εκτιμάτε την παρουσία της εταιρίας στη χώρα μας και πόσο έχει αυτή εξελιχθεί τα χρόνια αυτά; Η Ελληνική αγορά είναι σημαντική για τη Lufthansa; Φέτος η Lufthansa German Airlines συμπληρώνει 55 χρόνια επιτυχημένων επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Από την έναρξη της λειτουργίας της εδώ, τη δεκαετία του 1950, η εταιρία έχει διαγράψει μια πολύ επιτυχημένη πορεία. Οι Έλληνες επιβάτες μένουν πιστοί σε εμάς για πάνω από 50 χρόνια, αναγνωρίζοντας τη Lufthansa ως μια αξιόπιστη αεροπορική εταιρία που διαρκώς ανανεώνεται, κάνοντας πρωτοποριακά βήματα προς την εξασφάλιση της απόλυτης άνεσης στο αεροπορικό ταξίδι. Κάθε χρόνο, περισσότεροι από 800.000 επιβάτες ταξιδεύουν από και προς την Ελλάδα επιλέγοντας τη Lufthansa. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους, καθώς το 2013 σημειώθηκε σημαντική αύξηση 10%, με ακόμη περισσότερους Γερμανούς τουρίστες και επιχειρηματίες να ταξιδεύουν προς/ από την Ελλάδα. Συνολικά, το 2013, οι εταιρίες του Ομίλου Lufthansa μετέφεραν περισσότερους από 104 εκατομμύρια επιβάτες ενώ για το 2014 αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση. Προσφέρουμε τις καλύτερες ανταποκρίσεις προς παγκόσμιους προορισμούς. Πετάμε ανελλιπώς, όλο το χρόνο, εξυπηρετώντας τους επιβάτες που ταξιδεύουν προς και από την Ελλάδα μέσω των δύο κόμβων μας στη Φρανκφούρτη και το Μόναχο, μέσω των οποίων επιτυγχάνουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες με τιμές που περιλαμβάνουν τα πάντα: δωρεάν αποσκευές, γεύματα, χωρίς κρυφές χρεώσεις και δυσάρεστες εκπλήξεις. Οι Έλληνες ανέκαθεν κατέτασσαν την Lufthansa στην κορυφή των προτιμήσεών τους και θα συνεχίσουν να το κάνουν. Επιπλέον, έχουμε παρατηρήσει ότι, ειδικά κατά τους θερινούς μήνες, ένας μεγάλος αριθμός επιβατών, όχι μόνο από τη Γερμανία αλλά και από άλλα μέρη του κόσμου, φτάνουν στους κόμβους της Φρανκφούρτης και του Μονάχου με τελικό προορισμό τους την Κρήτη. Θέλοντας να καλύψουμε αυτή τη ζήτηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σκεφτόμαστε σοβαρά τη δρομολόγηση απευθείας πτήσεων από τους μεγάλους κόμβους μας προς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Παράλληλα, μελετάμε την επανέναρξη των πτήσεων προς Θεσσαλονίκη, και όλα αυτά έως το 2015.

 

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε ότι η Lufthansa προάγει τα ελληνικά προϊόντα στις Business Lounges στο «El. Venizelos», ενώ παράλληλα, εγκαινιάσατε πρόσφατα μια νέα συνεργασία με την ελληνική εταιρία Korres. Ποια είναι η ανταπόκριση των επιβατών της Lufthansa σε αυτές τις πρωτοβουλίες; Η Lufthansa ανέκαθεν σεβόταν τους εκλεκτούς επιβάτες της, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις λεπτομέρειες ενός ταξιδιού, πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την πτήση. Η κορυφαία ταξιδιωτική εμπειρία ξεκινά από το αεροδρόμιο και πιο συγκεκριμένα από τις αίθουσες αναμονής (lounges) της Lufthansa, που έχουν επανειλημμένα βραβευθεί για τις υπηρεσίες και την ατμόσφαιρά τους. Επίσης, πιστεύουμε στην υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων και συνεργατών κι έτσι αξιοποιούμε τις συνεργασίες μας τόσο επί εδάφους όσο και επί αέρος. Πριν από λίγο καιρό, η Lufthansa εμπλούτισε τις υπηρεσίες εδάφους στο Lufthansa Business Lounge στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, προς τους επιβάτες Business Class, HON, Senators και Miles & More Frequent Travelers, προσθέτοντας εμπειρίες οινογευσίας και γευσιγνωσίας, αλλά και εκλεκτά τοπικά προϊόντα ως αποχαιρετιστήρια «γεύση» από την Ελλάδα, συνάπτοντας προσεκτικά επιλεγμένες συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς. Επί του παρόντος, στη Lounge της Lufthansa προσφέρεται μεγάλη ποικιλία ελληνικών προϊόντων σε συνδυασμό με οινογευσία, στο διάστημα που οι επιβάτες χαλαρώνουν περιμένοντας την πτήση τους. Μπορούν να δοκιμάσουν εξαιρετικά κρασιά τοπικών οινοπαραγωγών, μαρμελάδες, μέλι, ελαιόλαδο, θαλασσινό αλάτι και πολλές άλλες νοστιμιές, τις οποίες μπορούν να αγοράσουν και ως αναμνηστικό. Η συνεργασία με τα φυσικά προϊόντα ΚΟΡΡΕΣ που εγκαινιάστηκε το 2013, προσφέρει στους επιβάτες τη δυνατότητα να γνωρίσουν τα κορυφαία προϊόντα της διακεκριμένης ελληνικής εταιρίας, που παρασκευάζονται αποκλειστικά από βότανα – άλλωστε οι ρίζες της εταιρίας ανάγονται στο πρώτο ομοιοπαθητικό φαρμακείο στην Ελλάδα. Οι επιβάτες γνωρίζουν από κοντά τα φυσικά αυτά καλλυντικά και μπορούν να τα αγοράσουν και ως αναμνηστικό δώρο. Είναι ενθουσιασμένοι και αισθάνονται πραγματικά ξεχωριστοί.

 

 

Η Lufthansa βελτιώνει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα προς τους επιβάτες, όπως είναι η Premium Economy Class. Τι επιθυμεί να επιτύχει με αυτές τις ενέργειες; Στόχος μας είναι να είμαστε ηγέτες στον τομέα υπηρεσιών και φιλοξενίας, βασικό στοιχείο που χαρακτηρίζει τον εμπλουτισμό του προϊόντος μας φέτος, το οποίο αναγνωρίστηκε με σημαντικές βραβεύσεις. Για 4η συνεχή χρονιά, η Lufthansa German Airlines ψηφίστηκε «Κορυφαία Αεροπορική Εταιρία Ευρώπης» (“Europe’s leading Airline”) στα World Travel Awards – μια βράβευση που τιμά τους καλύτερους εκπροσώπους της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, μέσα από 230.000 επαγγελματίες του τουρισμού από όλη την υφήλιο. Επίσης, για πρώτη φορά η Lufthansa κέρδισε την πρώτη θέση στην κατηγορία “Europe’s Leading Airline Lounge” – λαμβάνοντας βραβεία για τις lounges στο First Class Terminal και το Αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. Η τοποθέτηση της καινούριας Premium Economy Class και η επιτάχυνση της μετασκευής της καινούριας Business Class σε όλα τα αεροσκάφη διηπειρωτικών διαδρομών έως το καλοκαίρι του 2015, θα μας καταστήσει ηγέτες της αεροπορικής βιομηχανίας. Φυσικά, δεν θα επαναπαυτούμε αλλά θα μεριμνήσουμε να προσελκύσουμε ακόμη περισσότερους πελάτες. Η Premium Economy Class είναι ένα αναβαθμισμένο προϊόν, που σταδιακά θα τοποθετηθεί στο σύνολο των 106 αεροσκαφών διηπειρωτικών διαδρομών. Τη νέα αυτή ταξιδιωτική εμπειρία αναμένεται να απολαμβάνουν περισσότεροι από 1.5 εκατομμύριο επιβάτες ετησίως. Περισσότερη ιδιωτικότητα, σημαντικά μεγαλύτερη άνεση, βελτιωμένος σχεδιασμός και ενσωμάτωση επιπλέον χαρακτηριστικών, εμπλουτισμένα μενού και εξατομικευμένες υπηρεσίες, όλα είναι στοιχεία που θα διασφαλίσουν ένα ανετότερο και πιο ευχάριστο ταξίδι. Η Lufthansa έχει δεσμευτεί να επενδύει 1 εκατομμύριο ευρώ καθημερινά ως το 2015, για τη βελτίωση των υπηρεσιών καμπίνας και εδάφους. Νέα καθίσματα σε όλες τις κατηγορίες θέσεων, ατομικό πρόγραμμα ψυχαγωγίας στην Economy Class, καινοτομίες στη First και Business Class καθώς και ολοκαίνουριες lounges, θα μας βοηθήσουν να θέσουμε νέα δεδομένα στην αεροπορική βιομηχανία και θα μας χαρίσουν το προβάδισμα έναντι άλλων αεροπορικών εταιριών που προσφέρουν διαφορετικά προϊόντα στο δίκτυο δρομολογίων τους.

Πως αντιμετωπίζει η Lufthansa τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις εταιρίες του Κόλπου και τις εταιρίες χαμηλού κόστους; Υπάρχει αρνητικό αντίκτυπο για την εταιρία; Οι αεροπορικές εταιρίες του Κόλπου είναι ισχυρός ανταγωνιστής αλλά όχι όσον αφορά την Ευρώπη ή την Αμερική, καθώς προσφέρουμε καλύτερο δίκτυο και σχεδιάζουμε ακόμη καλύτερες συνδέσεις με την Ασία. Από τα τέλη Απριλίου 2015, τα αεροσκάφη A380 θα πετούν από τη Φρανκφούρτη, προς το Χιούστον, το Γιοχάνεσμπουργκ, το Μαϊάμι, τη Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο, τη Σαγκάη και τη Σιγκαπούρη ενώ από τον Μάιο του 2015, ο στόλος μας A340-600 θα πετά από το Μόναχο προς το Λος Άντζελες, την πόλη του Μεξικού, το Νιούαρκ της Νέας Υόρκη, το Πεκίνο, το Σαν Φρανσίσκο και το Σάο Πάολο. Οι επιβάτες εμπιστεύονται το όνομα της Lufthansa και δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη για αυτό από το γεγονός ότι ψηφίστηκε «Καλύτερη Ευρωπαϊκή Αεροπορική Εταιρία για τη Μέση Ανατολή» στα πρόσφατα Business Traveller Middle East Awards 2014 στο Ντουμπάι, ενώ παράλληλα, στις αρχές του καλοκαιριού, στα World Airline Awards στο Λονδίνο τιμήθηκε με τα βραβεία «Καλύτερη Αεροπορική Εταιρία Δυτ. Ευρώπης» και «Καλύτερη Διηπειρωτική Εταιρία». Συνεπώς, δεν φοβόμαστε τις συγκρίσεις αναφορικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας. Ορισμένες αεροπορικές εταιρίες του Κόλπου δραστηριοποιούνται έντονα με τη διεύρυνση του στόλου τους και επενδύουν δισεκατομμύρια στην επέκταση των αερολιμενικών υποδομών τους. Ωστόσο, σε πολλά δρομολόγια, η πτήση μέσω μιας χώρας του Κόλπου σημαίνει χρονοβόρες παρακάμψεις. Για παράδειγμα, για ανταποκρίσεις από την Ευρώπη προς την Ασία, παρακάμψεις αυτού του είδους δύνανται να παράγουν έως και 40% περισσότερες εκπομπές καυσαερίων και καταλήγουν σε πτήσεις σημαντικά μεγαλύτερης διάρκειας. Η Ευρωπαϊκή αεροπλοΐα δέχεται όντως πιέσεις από κρατικές εταιρίες του Κόλπου που προσπαθούν επιθετικά να εισβάλλουν στην Ευρωπαϊκή αγορά. Ο δίκαιος ανταγωνισμός μπορεί να προέλθει μόνο από διμερείς συμμαχίες. Τα κράτη- μέλη της ΕΕ θα πρέπει να χειρίζονται τις συμφωνίες αυτές με μεγάλη σύνεση και να θέτουν όρια στον αθέμιτο ανταγωνισμό. Άλλωστε, οι εταιρίες του Κόλπου δεν καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές ή κρατικούς δασμούς. Παράλληλα, δεν μεριμνούν για τη βιωσιμότητα και την προστασία του κλίματος. Τα τέλη για τη χρήση των υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και του αερολιμένα είναι εξαιρετικά χαμηλά και προφανώς δεν καλύπτουν τις δαπάνες. Για παράδειγμα, σε σύγκριση σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αεροπορικές εταιρίες του Κόλπου ήδη απολαμβάνουν ασυνήθιστα φιλελεύθερα δικαιώματα κυκλοφορίας στη Γερμανία. Για το λόγο αυτό, η Lufthansa και άλλες γερμανικές αεροπορικές εταιρίες δεν υποστηρίζουν την περαιτέρω διεύρυνση των δικαιωμάτων αυτών. Τώρα, όσον αφορά για τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, το σίγουρο είναι ένα: το προϊόν της Lufthansa δεν μπορεί να συγκριθεί με οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσίες μιας εταιρίας χαμηλού κόστους, καθώς επενδύουμε στις premium υπηρεσίες. Πλέον, η Lufthansa είναι η μοναδική αεροπορική εταιρία της Δύσης που βραβεύθηκε με 5 αστέρια για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της First Class, στην οποία διαθέτει περισσότερες από 1.000 θέσεις ημερησίως. Τουλάχιστον 200.000 επιβάτες έχουν ταξιδέψει στην πλήρως ανακαινισμένη Business Class, με τα απόλυτα επίπεδα καθίσματα και την έχουν λατρέψει, το επίπεδο ποιότητας είναι εξαιρετικό και παράλληλα συνεχίζουμε με επιπλέον επενδύσεις, προκειμένου να επιταχυνθεί η επάνδρωση όλου του στόλου μας με το νέο προϊόν Business Class. Η Economy Class, η οποία πλέον διαθέτει ατομικές οθόνες σε όλα τα αεροσκάφη του στόλου, βελτιώνεται ακόμη περισσότερο με την τοποθέτηση της ολοκαίνουριας Premium Economy Class, που θα προσφέρει μια εντελώς νέα ταξιδιωτική εμπειρία, συνδυάζοντας τις οικονομικές τιμές με ακόμη μεγαλύτερη άνεση, με ναύλους που πλησιάζουν περισσότερο τις τιμές Economy Class από τη μέση τιμή της Business Class. Τα καθίσματα προσφέρουν έως και 50% μεγαλύτερο χώρο από την Economy Class και θα μας καταστήσουν πρώτους στον τομέα των premium υπηρεσιών, μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον. Επιπλέον, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους προσφέρουν μόνο point-to-point δρομολόγια, χωρίς να διαθέτουν την ευελιξία μιας αεροπορικής εταιρίας όπως είναι η Lufthansa, που καλύπτει, 253 προορισμούς σε 103 χώρες σε 4 ηπείρους. Συνεπώς, δεν μπορεί να υπάρξει καμία σύγκριση και δεν αισθανόμαστε καμία απειλή, καθώς οι πελάτες μας εμπιστεύονται το προϊόν μας και θα ήταν διστακτικοί στο να επιλέξουν έναν άλλο αερομεταφορέα χαμηλού κόστους.

 

Η Lufthansa στοχεύει στην τουριστική αγορά και προχωρά στην αντεπίθεση ενάντια στους επιθετικούς ανταγωνιστές, μελετώντας φιλόδοξα σχέδια πτήσεων χαμηλού κόστους εντός Ευρώπης και προς νέους διηπειρωτικούς προορισμούς μέσω θυγατρικών εταιριών και κοινοπραξιών. Ήδη, στη Lufthansa ανήκουν δύο θυγατρικές Ευρωπαϊκές εταιρίες low-cost: η νέα Germanwings, που έχει αναλάβει όλες τις εσωτερικές πτήσεις εκτός από τους κόμβους στη Φρανκφούρτη και το Μόναχο, μεταφέροντας, το 2013, τουλάχιστον 16 εκατομμύρια επιβάτες προς περισσότερους από 100 προορισμούς. Η δεύτερη θυγατρική είναι η Eurowings, μια περιφερειακή εταιρία με έδρα το Ντίσελντορφ, εξυπηρετεί 24 προορισμούς στη βόρεια και ανατολική Ευρώπη. Μελλοντικά, ο πυρήνας της «επιθετικής» στρατηγικής της Lufthansa θα είναι η δημιουργία νέων πλατφορμών low-cost (θυγατρικών και κοινοπραξιών) υπό την ονομασία ‘Wings’ για την πραγματοποίηση οικονομικών πτήσεων σε Ευρωπαϊκά point-to-point δρομολόγια και σε επιλεγμένους διηπειρωτικούς προορισμούς, με κύριο target group τους ταξιδιώτες αναψυχής. Το νέο προϊόν θα προσφέρεται σε όλες τις Ευρωπαϊκές αγορές του Ομίλου και θα συμπληρώνει το πτητικό έργο από τους κόμβους στη Γερμανία (Φρανκφούρτη, Μόναχο), Ελβετία (Ζυρίχη), Αυστρία (Βιέννη) και Βέλγιο (Βρυξέλλες). Ο Όμιλος ‘Wings’ θα ενσωματώσει τη Germanwings, που μέχρι την ερχόμενη άνοιξη θα έχει αναλάβει όλες τις πτήσεις της Lufthansa εντός Γερμανίας και Ευρώπης – εκτός των κόμβων της σε Φρανκφούρτη και Μόναχο- προκειμένου να μειωθούν οι απώλειες της εταιρίας στα περιφερειακά δρομολόγια. Στις αρχές του νέου έτους, η «καινούρια» Eurowings θα αναλάβει τις πτήσεις της Swiss προς Ευρωπαϊκούς προορισμούς, ανταγωνιζόμενη την Easyjet. Παρόμοιες αμυντικές κινήσεις ενδέχεται να πραγματοποιηθούν στο Βέλγιο και την Αυστρία. Η Lufthansa σχεδιάζει να αυξήσει και να αναβαθμίσει το στόλο της Eurowings σε συνολικά 23 αεροσκάφη A320 και να εγκαινιάσει την πρώτη βάση της εκτός Γερμανίας, στη Βασιλεία, Ελβετία, το 2015. Οι νέες πτήσεις ‘World Wings’ θα μπορούν να πραγματοποιούνται από τον χειμώνα του 2015 και εξής, με έως και επτά αεροσκάφη B767 ή A330, κατά πάσα πιθανότητα από Μόναχο, Κολωνία/ Βόννη και Ντίσελντορφ. Επιπλέον, η Lufthansa μελετά το ενδεχόμενο να δρομολογηθούν εννέα αεροσκάφη Airbus A340 είτε σε νέα δρομολόγια είτε σε δρομολόγια που επί του παρόντος απειλούνται με κατάργηση, με σημαντικά χαμηλότερη δαπάνηανά μονάδα. Αυτά τα αεροσκάφη θα μπορούν να δρομολογηθούν σε διηπειρωτικά δρομολόγια, όπως είναι η Καραϊβική. Στόχος της νέας αεροπορικής εταιρίας θα είναι να ανταγωνιστεί τις αεροπορικές εταιρίες που επί του παρόντος δραστηριοποιούνται σε δυναμικά αναπτυγμένες αγορές της Ασίας και της Μέσης Ανατολής.