
«Η επίσημη πρόβλεψη για την Ελλάδα μέχρι το 2022 είναι μια μέση ετήσια αύξηση της κίνησης στον εναέριο χώρο μας κατά 5% . Όμως, με τις σημερινές ελλείψεις σε εξοπλισμό και κυρίως σε ανθρώπινο δυναμικό, απλά δεν υπάρχει περίπτωση αύξησης, διότι safety comes first», ανέφερε χαρακτηριστικά η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.
«Η αναμενόμενη για φέτος αύξηση της τουριστικής κίνησης θα αναγκάσει το σύστημα να δώσει αρκετές καθυστερήσεις. Κάθε λεπτό καθυστέρησης κοστίζει περί τα 80 ευρώ για τις αεροπορικές εταιρείες και οι μεγάλες καθυστερήσεις θα έχουν ανυπολόγιστο κόστος στην εικόνα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού» σημειώνουν και συνεχίζουν λέγοντας «το βασικό μας radar, αυτό που εξυπηρετεί τον ελληνικό εναέριο χώρο συνολικά, εγκαταστάθηκε το 1999. Έκτοτε αναβαθμίσθηκε μια φορά το 2008. Στην ίδια κατάσταση τα τοπικά radars που εξυπηρετούν τα κατά τόπους αεροδρόμια. Η διεθνής πρακτική προτείνει πλήρη αντικατάσταση των radars ανά 12 έτη, με συνεχείς ενδιάμεσες αναβαθμίσεις».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν, το 2002, το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην χώρα μας εξυπηρέτησε 411.000 πτήσεις με 707 άτομα προσωπικό. Το 2014 εξυπηρέτησε 678.00 πτήσεις με 550 ελεγκτές. Δηλαδή εξυπηρετήθηκαν 65% περισσότερες πτήσεις με 22% λιγότερο προσωπικό. Με διαφορετική ανάγνωση, το 2002 ο κάθε ελεγκτής εξυπηρέτησε 581 πτήσεις, ενώ το 2014 έφθασε τις 1232, ήτοι αύξηση 112%.
«Η ανάγκη να αντικατασταθούν τα radars και να προσληφθούν νέοι ελεγκτές είναι κάτι περισσότερο από επιτακτική», καταλήγουν.