Την έκθεση τεχνολογίας CES στο Λας Βέγκας επέλεξε η κινεζική Ehang για τα αποκαλυπτήρια του Ehang 184, ενός τηλεκατευθυνόμενου μονοθέσιου ιπτάμενου οχήματος το οποίο, όπως υποστηρίζει η ίδια, είναι το πρώτο ανάλογο μοντέλο που αναπτύχθηκε ποτέ.

Η Ehang είναι κατασκευάστρια drone, από τα οποία το Ehang 184 δανείζεται πολλά από τεχνικά χαρακτηριστικά του. Έτσι, είναι ηλεκτροκίνητο και, όπως και τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, για να πετάξει χρησιμοποιεί τα τέσσερα ζευγάρια από οριζόντιες έλικες που βρίσκονται περιμετρικά της καμπίνας.

Το πιο σημαντικό, όμως, είναι πως κινείται με «αυτόματο πιλότο», όπως και τα drone. Επομένως, αφότου «φορτωθεί» στη μνήμη του το σχέδιο πτήσης, το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο επιβάτης είναι να επιλέξει πότε θα απογειωθεί, από ένα tablet Surface της Microsoft, που παίζει τον ρόλο του χειριστηρίου.

Επίσης, όταν φτάσει στον προορισμό του, πάλι μέσω του tablet μπορεί να δώσει την εντολή προσγείωσης. Κάτι που σημαίνει πως, στο διάστημα που μεσολαβεί, μπορεί απλώς να απολαύσει τη διαδρομή ή να ασχοληθεί με οτιδήποτε άλλο – για παράδειγμα, στην καμπίνα υπάρχει φως, ώστε ακόμη και τη νύχτα να μπορεί να διαβάσει.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το Ehang 184 επαναφορτίζεται σε δύο ώρες και μπορεί να μεταφέρει συνολικό βάρος 100 κιλών, με μέγιστη διάρκεια πτήσης 23 περίπου λεπτά με μία μόνο φόρτιση. Εκτός από το κάθισμα του επιβάτη, στην καμπίνα υπάρχει μία θέση για ένα μικρό σακίδιο.

Το όχημα έχει σχεδιασθεί για να πετά 300-500 μέτρα πάνω από το έδαφος, αν και το μέγιστο πτητικό του ύψος αγγίζει τα 3,5 χιλιόμετρα. Η ανώτερη ταχύτητα που μπορεί να πετύχει είναι 100 χλμ./ώρα.

Η εταιρεία ελπίζει πως θα ξεκινήσει την εμπορική του διάθεση μέσα στο 2016, σε μία τιμή από 200.000 έως 300.000 δολάρια. Ωστόσο, παραδέχεται πως ενδεχομένως υπάρξουν κάποια νομικά εμπόδια για τη χρήση του σε ορισμένες χώρες, καθώς εγκαινιάζει έναν εντελώς πρωτόγνωρο τρόπο μετακίνησης.

Όσον αφορά πάντως την ασφάλεια, η Ehang υποστηρίζει πως η σχεδίαση του οχήματος μειώνει την πιθανότητα ατυχήματος συγκριτικά με τα ελικόπτερα, αφού όπως και τα drone το Ehang 184 μπορεί να παραμείνει στον αέρα ακόμη κι αν λειτουργούν μόνο οι 2 από τις 8 έλικές του. Μέχρι σήμερα, το Ehang 184 έχει πραγματοποιήσει με επιτυχία εκατοντάδες δοκιμαστικές πτήσεις.

Επιπλέον, ο επιβάτης δεν θα αναλαμβάνει τον χειρισμό του ούτε καν σε περίπτωση βλάβης. Για αυτές τις περιπτώσεις θα υπάρχει ένα Κέντρο Ελέγχου της εταιρείας, το οποίο θα παρακάμπτει τον «αυτόματο πιλότο» και θα χειρίζεται το όχημα από απόσταση, διασφαλίζοντας έτσι ότι θα προσγειωθεί χωρίς κανένα πρόβλημα.

Πηγή: www.poptech.gr