Σύμφωνα με μία βρετανική επιστημονική έρευνα, η κλιματική αλλαγή του πλανήτη πρόκειται να επηρεάσει τις υπερατλαντικές πτήσεις.

Όσες πτήσεις πηγαίνουν από την Ευρώπη στις ΗΠΑ, πρόκειται να κάνουν περισσότερη ώρα από τώρα, ενώ όσες πτήσεις πηγαίνουν από ΗΠΑ προς Ευρώπη, πρόκειται να είναι πιο σύντομες. Αυτό έχει να κάνει με το «τζετ στριμ», το οποίο είναι ένα ρεύμα αέρα πάνω από τον Ατλαντικό και πνέει από τη δύση προς την ανατολή.

Τα νέα αυτά πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους τα αεροδρόμια, οι αεροπορικές εταιρίες αλλά και οι επιβάτες όπως τονίζει ο επικεφαλής της έρευνας δρα Πολ Γουίλιαμς του Πανεπιστημίου του Ρέντινγκ σε ανάλογη δημοσίευσή του στο περιοδικό περιβαλλοντικών ερευνών “Environmental Research Letters”.

Σύμφωνα με τη μελέτη, ένα αεροπλάνο που κάνει υπερατλαντικά δρομολόγια θα περνάει 2.000 παραπάνω ώρες στον αέρα κάθε χρόνο επηρεάζοντας έτσι την οικονομία των καυσίμων αλλά εντείνοντας κιόλας την πιθανότητα καθυστερήσεων μεταξύ άλλων.

«Τα κακά νέα για τους επιβάτες είναι ότι οι πτήσεις προς δυσμάς (ΗΠΑ) θα παλεύουν ενάντια σε ισχυρότερους ανέμους. Τα καλά νέα είναι ότι οι πτήσεις προς ανατολάς (Ευρώπη) θα ‘σπρώχνονται’ από ισχυρότερους ανέμους, όχι όμως σε βαθμό που να αντισταθμίζεται η μεγαλύτερη διάρκεια της πτήσης προς δυσμάς. Έτσι, το τελικό ισοζύγιο θα είναι ταξίδια μετ’ επιστροφής σημαντικά μεγαλύτερα σε διάρκεια. Αυτό, επειδή θα αυξήσει το κόστος των αεροπορικών καυσίμων, μπορεί να αυξήσει και τα αεροπορικά εισιτήρια», δήλωσε ο Πολ Γουίλιαμς.

Πρέπει επίσης να ληφθεί σοβαρά υπόψιν το γεγονός ότι σε μερικές δεκαετίες από τώρα θα αυξηθεί το διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα  και πρέπει παρθούν κάποια μέτρα. Οι αεροδιάδρομοι για τα δρομολόγια ΗΠΑ-Ευρώπη πραγματοποιούν σύνολο 100.000 πτήσεις το χρόνο και είναι από τους πιο πολυσύχναστους στον κόσμο με 6οο πτήσεις τη μέρα.

Μία προηγούμενη έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί από τους ίδιους ερευνητές έδειξε ότι θα αυξηθούν και οι αναταράξεις στο μέλλον λόγω της κλιματικής αλλαγής. Ενδέχεται επίσης να υπάρξουν προβλήματα και σε άλλα μέρη του κόσμου εφόσον το «τζετ στριμ»  υπάρχει και στο νότιο ημισφαίριο της γης.