Αυξάνουν τις συχνότητες των δρομολογίων τους και προσθέτουν νέους προορισμούς – Ελπίδες για διψήφιο αριθμό αύξησης των αφίξεων στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» – Αυξημένες από 11% έως και 16% φέτος οι αφίξεις από Βρετανία και Γερμανία.

Με το αεροδρόμιο της Αθήνας να οδηγεί τον χορό των επιδόσεων και φέτος, οι αεροπορικές εταιρείες φαίνεται ότι ποντάρουν από νωρίς σε μία ακόμη δυνατή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, υπό την προϋπόθεση -πάντα- ότι θα προστατευτεί η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό λόγω του ανοιχτού μετώπου της κρίσης του Προσφυγικού.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει με βάση τον μέχρι σήμερα προγραμματισμό από τις εταιρείες για την επερχόμενη θερινή σεζόν και τις προσθήκες των νέων δρομολογίων, τα οποία μάλιστα ξεκινούν σταδιακά τις επόμενες εβδομάδες, τέλη Μαρτίου – αρχές Απριλίου. Ετσι, στο αεροδρόμιο της Αθήνας για φέτος προσθέτουν νέους προορισμούς η Aegean και η Blue Air, ενώ άλλες εταιρείες, όπως οι Ryanair, Alitalia, United Airlines, KLM, Emirates κ.ά., επεκτείνουν το δίκτυό τους ή αυξάνουν τις συχνότητες των δρομολογίων τους. Στα περιφερειακά αεροδρόμια η εικόνα είναι διαφορετική και κινείται σε δύο ταχύτητες: η μεν πρώτη αφορά την αύξηση στα δρομολόγια εσωτερικού, ενώ η δεύτερη παραπέμπει σε ελαφρά μείωση των προβλεπόμενων αφίξεων από το εξωτερικό. Μάλιστα η αύξηση στις πτήσεις εσωτερικού είναι εντυπωσιακή, αφού έφτασε στο 46%, καθώς για το 2016 οι προγραμματισμένες θέσεις ανέρχονται σε 3,5 εκατομμύρια, δηλαδή 1,1 εκατομμύριο επιπλέον σε σχέση με τα 2,4 εκατομμύρια των θέσεων που είχαν προγραμματιστεί αυτή την εποχή πέρυσι.

Οσον αφορά τις προγραμματισμένες αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό, στα περιφερειακά αεροδρόμια τη διαφορά του προσήμου κάνουν η Ρωσία και η Ουκρανία. Για φέτος, λοιπόν, παρατηρείται, με βάση τα μέχρι στιγμής συγκρίσιμα στοιχεία, μείωση των προγραμματισμένων αεροπορικών αφίξεων από το εξωτερικό σε ποσοστό 5% ή στις 14,6 εκατομμύρια αεροπορικές θέσεις από 15,4 εκατομμύρια πέρυσι. Μη συμπεριλαμβανομένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας, για τις οποίες παραμένει το ερώτημα πώς θα κινηθούν τη φετινή χρονιά μετά τη βουτιά των αφίξεων του 2015, οι προσφερόμενες αεροπορικές θέσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια γυρνούν σε θετικό πρόσημο, από τα 13,29 εκατομμύρια που προβλέπονταν πέρυσι στα 13,6 εκατομμύρια φέτος, ήτοι 324.000 θέσεις παραπάνω.

Τα αεροδρόμια για τα οποία υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία και για το 2015, με βάση την επεξεργασία που έχει κάνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και το SETE Intelligence, είναι η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τα Χανιά, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, το Ακτιο, η Ρόδος, η Κως, η Μύκονος, η Σαντορίνη, ο Αραξος, η Καλαμάτα, η Σάμος, η Σκιάθος και η Καβάλα. Αν ληφθούν υπόψη και τα επτά αεροδρόμια για τα οποία δεν υπάρχουν συγκριτικά νούμερα (Κάρπαθος, Μυτιλήνη, Βόλος, Λήμνος, Χίος, Σητεία, Κύθηρα), οι προγραμματισμένες θέσεις για φέτος ανεβαίνουν στα 14,87 εκατομμύρια.

Το αεροδρόμιο της Αθήνας

Στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας oι προγραμματισμένες θέσεις για το 2016 παραπέμπουν σε μονοψήφια αύξηση σε σύγκριση με την ίδια εποχή πέρυσι. Οσον αφορά τις επιδόσεις, αν και είναι νωρίς ακόμη για προβλέψεις, ορισμένες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι και φέτος το «Ελευθέριος Βενιζέλος» μπορεί να κλείσει με διψήφιο ποσοστό αύξησης, ειδικά αν δεν πληγεί η εικόνα της Αθήνας ως προορισμού λόγω του Προσφυγικού.

Μέχρι στιγμής, τα νούμερα βαίνουν παραπάνω από ικανοποιητικά καταγράφοντας διψήφια αύξηση -ήδη από το πρώτο δίμηνο- σε επίπεδο διεθνών αφίξεων, αφού συνολικά η κίνηση του αεροδρομίου το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου έφτασε τους 2,16 εκατομμύρια επιβάτες -αύξηση 15%- σε σχέση με τους 1,88 εκατομμύρια επιβάτες το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Η κίνηση εσωτερικού παρουσιάζει υψηλή αύξηση (21,4%), σχεδόν διπλάσια από την κίνηση εξωτερικού (10,8%). Ως προς τα μερίδια αγοράς στα δρομολόγια εξωτερικού, αυτή τη στιγμή στο αεροδρόμιο της Αθήνας ποσοστό 75% αφορά δρομολόγια από τη Δυτική Ευρώπη, 11% από την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη, 8% από τη Μέση Ανατολή και το υπόλοιπο από την Ασία και την Αμερική.

Οσον αφορά τους νέους προορισμούς για το 2016, με βάση τα στοιχεία του «Ελευθέριος Βενιζέλος», προσθήκες κάνουν η Aegean και η Blue Air. H Aegean προσθέτει επτά νέους προορισμούς (Τζέντα, Λισαβόνα, Κρακοβία, Λιουμπλιάνα, Λουξεμβούργο, Πάλμα Ντε Μαγιόρκα, Λιλ), ενώ η Blue Air δύο νέους προορισμούς αντίστοιχα, σε Τορίνο και Κωνστάντζα.
Επίσης, οι Aegean, Ryanair, Alitalia, United Airlines, Volotea και LOT επεκτείνουν το δίκτυό τους στο αεροδρόμιο της Αθήνας προσθέτοντας τους παρακάτω προορισμούς (οι οποίοι εξυπηρετούνται ήδη από άλλες αεροπορικές).

Ειδικότερα, η Aegean προσθέτει το Αμστερνταμ (5 πτήσεις επιπλέον/εβδομάδα), το Μπάρι (3 πτήσεις επιπλέον/εβδομάδα), τη Νίκαια (3 πτήσεις επιπλέον/εβδομάδα), το Δουβλίνο (2 πτήσεις επιπλέον/εβδομάδα), τη Νάπολη (2 πτήσεις επιπλέον/εβδομάδα), το Σπλιτ (2 πτήσεις επιπλέον / εβδομάδα) και τη Ρίγα (1 πτήση επιπλέον/εβδομάδα). Αντίστοιχα, η Ryanair προσθέτει το Βουκουρέστι, τη Μύκονο, την Μπολόνια, το Δουβλίνο, την Κέρκυρα και τη Μάλτα, η Alitalia το Μιλάνο, η United Airlines τη Νέα Υόρκη, η Volotea τη Μύκονο και τη Μυτιλήνη και η LOT τη Βαρσοβία. Τέλος, οι Ryanair, KLM, Emirates, Blue Air, Delta Air Lines αυξάνουν τις συχνότητες σε προορισμούς που ήδη εξυπηρετούν. Η Ryanair προσθέτει δρομολόγια για Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Σαντορίνη, η KLM για Αμστερνταμ, η Emirates για Ντουμπάι, η Blue Air για Λάρνακα και η Delta Air Lines για Νέα Υόρκη.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια

Στα περιφερειακά αεροδρόμια σχεδόν 1 στις 4 προγραμματισμένες αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό αφορά φέτος το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, με μερίδιο αγοράς 23,14% ή συνολικά 3,44 εκατομμύρια προγραμματισμένες θέσεις από το σύνολο των 14,87 εκατομμύριων θέσεων, συμπεριλαμβανομένων και των επτά αεροδρομίων για τα οποία δεν υπάρχουν συγκρίσιμα στοιχεία για το 2015. Το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς έχει το αεροδρόμιο της Ρόδου (2,5 εκατομμύρια θέσεις) και ακολουθούν η Θεσσαλονίκη (1,62 εκατομμύρια θέσεις) και η Κέρκυρα (1,61 εκατομμύρια θέσεις).

Το top 10 των χωρών προέλευσης στη χώρα μας για φέτος, με βάση πάντα τον προγραμματισμό- προϋπολογισμό στα αεροδρόμια εκτός της Αθήνας, είναι το Ηνωμένο Βασίλειο με 3 εκατομμύρια θέσεις και αύξηση 11% σε σχέση με το 2015. Στη δεύτερη θέση είναι η Γερμανία με 2,543 εκατομμύρια θέσεις -αύξηση 16%- και στην τρίτη η Ιταλία με οριακή μείωση 1%. Σημαντική μείωση 53% παρουσιάζει η Ρωσία, που βρίσκεται στην τέταρτη θέση. Μείωση ακόμη παρουσιάζει και το Βέλγιο με 4%. Η μεγαλύτερη αύξηση προέρχεται από τη Δανία με 24%, όπως και από την Πολωνία, με 12% και 823.000 θέσεις προγραμματισμένες.

Το tοp 20 των πόλεων προσέλευσης καλύπτει το 57% των προγραμματισμένων θέσεων για το 2016 από το εξωτερικό, παρουσιάζοντας αύξηση 3% σε σχέση με το 2015. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση, 57%, παρουσιάζει η Φρανκφούρτη, ακολουθούν το Κατοβίτσε με 40% και η Κοπεγχάγη με 39%.
Ως προς τον αριθμό των θέσεων, στην πρώτη θέση βρίσκεται το Λονδίνο με 1,4 εκατομμύρια, στη δεύτερη το Αμστερνταμ με 687.000 και στην τρίτη η Μόσχα με 671.000, όπου παρατηρείται μείωση 25% σε σχέση με το 2015. Τέλος, τη μεγαλύτερη μείωση καταγράφει το Τελ Αβίβ με 44% και ακολουθεί η Ρώμη με 26%.

Στις πτήσεις εσωτερικού, όπως προαναφέρθηκε, οι προγραμματισμένες θέσεις για φέτος παρουσιάζουν αύξηση 46% έναντι του 2015, φθάνοντας τα 3,5 εκατομμύρια. Η μεγαλύτερη αύξηση έρχεται από το αεροδρόμιο της Σάμου, 406% σε σχέση με το 2015. Ακολουθούν αυτά της Καβάλας με 251%, του Ακτιου με 167%, της Κω με 92%, της Ρόδου με 88% και της Θεσσαλονίκης με 86%. Μείωση παρουσιάζει μόνο το αεροδρόμιο Σαντορίνης με 12%.

Πηγή: New Money