Η αεροπορική εταιρεία KLM έχει «προσλάβει» ένα ρομπότ για να συνοδεύει και να καθοδηγεί τους επιβάτες στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ.

Το όνομά του είναι Σπένσερ και αυτό που κάνει είναι να κινείται στους χώρους του αεροδρομίου προσαρμόζοντας την ταχύτητά του σε αυτή των επιβατών, αποφεύγοντας τα εμπόδια και επιτρέποντας στους συνοδούς του να γνωρίζουν πόσο μακριά βρίσκεται η πύλη τους.

Το όνομά του εμπνεύστηκε από τις λέξεις Κοινωνική Αντίληψη και δράση για γνωστικά ρομπότ (Social situation-aware PErceptioN and action for CognitivE Robots).

Η εταιρεία ξεκίνησε να εισαγάγει ρομπότ για το έδαφος πριν 3 χρόνια και από τον Δεκέμβριο του 2015 έβαλε τον Σπένσερ σε πιλοτική λειτουργία στο αεροδρόμιο στο οποίο έχει τη βάση της.

Αφού πέρασε η φάση των δοκιμών, ο Σπένσερ φάνηκε αντάξιος των προσδοκιών της KLM και αναγνώρισε ότι το ρομπότ έχει φέρει σε πέρας τα καθήκοντα καθοδήγησης και τη σύνδεση των επιβατών στους χώρους του αεροδρομίου, αναγνωρίζοντας ότι η ρομποτική στο μέλλον πρόκειται να παίξει σημαντικό ρόλο στο χώρο των αερομεταφορών. 

Στην πιλοτική λειτουργία του θα κρινόταν επίσης αν η τεχνολογία σκαναρίσματος της κάρτας επιβίβασης επιβατών θα ήταν αποτελεσματική.

Το Πανεπιστήμιο του Freiburg είναι αυτό το οποίο κατευθύνει την όλη διαδικασία με την τεχνική υποστήριξη από την SME Bluebotics.