Η πέμπτη συνεχής χρονιά καθαρής κερδοφορίας αποδεικνύει την επιτυχημένη στρατηγική ανάπτυξη του αερομεταφορέα.

Η Etihad Airways, πέτυχε καθαρά κέρδη της τάξεως των $103 εκατομμυρίων με συνολικά έσοδα ύψους $9.02 δισεκατομμυρίων. Η απόδοση, η οποία σηματοδότησε την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά καθαρής κερδοφορίας της αεροπορικής εταιρείας, είδε επίσης τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) στα $259 εκατομμύρια και τα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και ενοικιάσεων (EBITDAR) σε $1,4 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 16% των συνολικών εσόδων.

ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ETIHAD AIRWAYS ΓΙΑ ΤΟ 2015

Βασικοί δείκτες

2015 *

2014 **

Έσοδα (US$ δισεκατομμύρια)

9.02

7.55

Κέρδη προ Τόκων & Φόρων (US$ εκατομμύρια)

259

257

Κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και εξόδων αναδιάρθρωσης ή ενοικιάσεις (US$ δισεκατομμύρια)

1.4

1.1

Καθαρό κέρδος (US$ εκατομμύρια)

103

73

Συνολικός αριθμός επιβατών (εκατομμύρια)

17.6

14.8

Χιλιομετρικά έσοδα από μεταφορά επιβατών (δισεκατομμύρια)

83.2

68.6

ASK (δισεκατομμύρια)

104.8

86.6

Συντελεστής διαθεσιμότητας

79.4%

79.2%

Αριθμός αεροσκαφών

121

110

Συνεργάτες κοινού κωδικού

49

49

Έσοδα συνεργατών (US$ εκατομμύρια)

1,379

1,129

Χωρητικότητα φορτίου (τόνοι ‘000)

591

569

Αριθμός εργαζομένων

26,566

24,206

*Τα άνωθεν στοιχεία για το 2015 αντιπροσωπεύουν τις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις.

**Τα άνωθεν στοιχεία για το 2014 αντιπροσωπεύουν την αεροπορική εταιρεία αυτόνομα.

Ο James Hogan, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Etihad Airways, δήλωσε:

«Η αποστολή μας είναι η δημιουργία ενός αειφόρου αερομεταφορέα. Η πέμπτη συνεχής χρονιά καθαρών κερδών, με τις καλύτερες ετήσιες οικονομικές επιδόσεις μέχρι σήμερα, αποδεικνύοντας ότι προσβλέπουμε σε αυτό τον στόχο. Η κερδοφορία μας, δείχνει ξεκάθαρα την επιτυχία της επιχειρηματικής μας στρατηγικής, που βασίζεται στην οργανική ανάπτυξη ενισχυμένη από τις συνεργασίες μας. Σε συνδυασμό με τη λειτουργική κερδοφορία, χτίζουμε την αξία της επιχείρησης σε όλη την αεροπορική εταιρεία και τις πολλές επιπρόσθετες επιχειρηματικές ροές της».

Οι οικονομικές καταστάσεις της Etihad Airways έχουν ελεγχθεί από την Deloitte και είναι σύμφωνες με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (IFRS). Η ισχυρή λειτουργική απόδοση κατάφερε να έχει ένα βελτιωμένο συντελεστή φορτίου, καθώς ο όγκος των επιβατών ξεπέρασε την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας.

Η Etihad Airways μετέφερε συνολικά 17,6 εκατομμύρια επιβάτες το 2015, μια αύξηση της τάξης του 18,9% από έτος σε έτος. Η αύξηση του όγκου των επιβατών συνέχισε να υπερβαίνει την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της Etihad Airways και ξεπέρασε την περιφερειακή ανάπτυξη της αγοράς, στην οποία έχει παρατηρηθεί πτώση πληρότητας από τα μέσα του 2014. Τα έσοδα ανά χιλιόμετρα επιβατών (RPKs),  αυξήθηκαν 21,3% φτάνοντας τα 83.20 εκατομμύρια, ενώ οι Διαθέσιμες Θέσεις ανά χιλιόμετρο (ASKs), που αντιπροσωπεύουν τη χωρητικότητα, αυξήθηκαν κατά 21,0% φτάνοντας τα 104.80 εκατομμύρια.

Συνολικά, η εταιρεία πραγματοποίησε 97.400 πτήσεις καλύπτοντας 467 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Ο μέσος όρος συντελεστή πληρότητας σε όλο το δίκτυο  ήταν 79,4 τοις εκατό για το 2015, σε σύγκριση με το 79,2% το 2014.

Έξι νέοι προορισμοί προστέθηκαν στο παγκόσμιο δίκτυο της Etihad Airways – η Καλκούτα, η Μαδρίτη, το Χονγκ Κονγκ, το Εντέμπε, το Εδιμβούργο και το Νταρ ες Σαλάμ – και η χωρητικότητα αυξήθηκε στις 16 υπάρχουσες διαδρομές με μεγαλύτερα αεροσκάφη, μεγαλύτερη συχνότητα και τη βελτιωμένη πληρότητα αεροσκαφών.

Ο στόλος της Etihad Airways αυξήθηκε κατά 11 αεροσκάφη με συνολικό αριθμό 121 αεροσκαφών στο τέλος του έτους. Με μέσο όρο ηλικίας τα 5,8 χρόνια, ο στόλος της Etihad Airways είναι ένας από τους νεότερους και πιο φιλικούς προς το περιβάλλον στον κλάδο. Οι προσθήκες περιλαμβάνονται τέσσερα A380-800 και τέσσερα αεροσκάφη Boeing 787-9 Dreamliner, ενώ προστέθηκε επίσης επιπρόσθετη μισθωμένη χωρητικότητα. Το Α380 απέδειξε την αξία του στις γραμμές του Σύδνεϊ και της Νέας Υόρκης, και εγκαταστάθηκε σε μια δεύτερη καθημερινή πτήση προς το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, ενώ το 787 ξεκίνησε την εμπορική του δραστηριότητα μεταξύ Άμπου Ντάμπι και Ζυρίχης, Μπρίσμπεϊν, Ουάσιγκτον και Σιγκαπούρης.

Η στρατηγική συνεργασία της Etihad Airways, με βάση σχεδόν 50 συμφωνίες κοινού κωδικού και στρατηγικές επενδύσεις σε επιλεγμένες αεροπορικές εταιρείες, παρέμεινε με μια βασική κινητήρια δύναμη, την ανάπτυξή της το 2015.

Μια νέα συμφωνία κοινού κωδικού εισήχθη το 2015 με την Pakistan International Airlines (PIA), ενώ οι ήδη υπάρχοντες κοινοί κωδικοί της Etihad Airways με την Air Serbia, την American Airlines, τη flynas, τη Jet Airways, την Korean Air, τη NIKI και την S7 Airlines επεκτάθηκαν σημαντικά. Ως αποτέλεσμα, η Etihad Airways τώρα προσφέρει ένα συνδυασμένο δίκτυο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων σχεδόν 600 προορισμούς μέσα από τις 197 διασυνδέσεις της και τις 49 συνεργασίες κοινού κωδικού.

Η Etihad Regional ήταν η τελευταία προσθήκη στο δίκτυο συνεργατών της Etihad Airways, η οποία περιλαμβάνει ακόμη την airberlin, την Air Seychelles, τη Jet Airways, την Air Serbia, την Alitalia και τη Virgin Australia. Η μετοχή της Etihad Airways αυξήθηκε σε 25,1% το 2015. Σε συνδυασμό, οι εταίροι της αποτελούν το έβδομο μεγαλύτερο παγκόσμιο σύμπλεγμα αεροπορικών εταιριών, καθώς πετούν πάνω από 100 εκατομμύρια επισκέπτες σε όλο τον κόσμο.

Η στρατηγική συνέβαλε στη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων στο παγκόσμιο δίκτυο της Etihad Airways, επιφέροντας έσοδα $1,4 δις – μια αύξηση της τάξεως του 22,1% για στα στοιχεία του 2014 – και πάνω από πέντε εκατομμύρια επιβάτες σε πτήσεις της Etihad Airways. Επιπλέον, ο αερομεταφορέας και οι εταίροι της ήταν σε θέση να προσδιορίσουν και να αναπτύξουν σημαντικές επιχειρηματικές συνέργειες και εξοικονόμηση κόστους.

Ο κ. Hogan δήλωσε ότι η επιστροφή του αερομεταφορέα σε επενδύσεις ιδίων κεφαλαίων σε επτά αεροπορικές εταιρείες απέφερε πολλές φορές περισσότερα από τα χρήματα που είχε ξοδέψει.

«Για μια επένδυση μικρότερη του κόστους των τριών νέων αεροσκαφών, ήμασταν σε θέση να οικοδομήσουμε το παγκόσμιο δίκτυό μας, να προσελκύσουμε πέντε εκατομμύρια νέους πελάτες και $1,4 δις των εσόδων, και να μοιράσουμε συνέργειες τεράστιου κόστους. Αυτό ονομάζεται έξυπνη επιχειρηματικότητα. Αυτή είναι μια διττή προσέγγιση. Από στρατηγικό επίπεδο, αναζητούμε από τους εταίρους ιδίων κεφαλαίων να φέρουν συνδεσιμότητα δικτύου, να παράγουν επιπλέον έσοδα και να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακας. Όλοι οι εταίροι μας είναι αντάξιοι αυτού του επιπέδου.

Κάθε εταίρος έχει τότε ένα στόχο κατάστασης αποτελεσμάτων, που είναι η ευθύνη της δικής του διαχείρισης και των Διοικητικών Συμβουλίων. Πολλές από αυτές όπως η Air Serbia, η Air Seychelles, η Jet Airways και η Virgin Australia, είναι τώρα αντάξιες αυτού του επιπέδου.

Ακόμη και με μια επένδυση, όπως η airberlin, η οποία έχει πάρει περισσότερο χρόνο από το αναμενόμενο για την αεροπορική εταιρεία προκειμένου να φτάσει στη βιώσιμη κερδοφορία, αναζητούμε απίστευτα υψηλές επιστροφές απευθείας στην επιχείρησή μας, που υπερβαίνουν κατά πολύ τις αρχικές μας προσδοκίες. Έχουμε ήδη λάβει περισσότερα από $ 500 εκατομμύρια σε άμεσα έσοδα προς την Etihad Airways και η airberlin σήμερα προσφέρει πάνω από $150 εκατομμύρια το χρόνο σε άμεσα έσοδα, καθώς και ευρείες συνέργειες κόστους που έχουν ήδη φτάσει πάνω από $100 εκατομμύρια. Επιπλέον, η σχέση με την airberlin προσφέρει μια συνεισφορά άνω των $630 εκατομμυρίων το χρόνο για την οικονομία του Άμπου Ντάμπι. Αυτός είναι ο λόγος που εξακολουθούμε να δεσμευόμαστε για την αναδιάρθρωση της εν λόγω επιχείρησης καθώς κινείται προς τα εμπρός».

Η παγκόσμια οικονομική κοινότητα συνέχισε να αναγνωρίζει την επιτυχία της στρατηγικής της Etihad Airways.

Κατά τη διάρκεια του έτους, η Etihad Airways έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξασφάλιση μίας χρηματοδότησης συναλλαγών $700 εκατομμυρίων για τη χρηματοδότηση της επέκτασης της αεροπορικής εταιρείας, τη θυγατρική της Etihad Airport Services και τους πέντε από τους επτά εταίρους αερομεταφορείς καθαρής θέσης, εντός της Etihad Airways Partners (EAP).

Ο κ. Hogan προσέθεσε: «Αυτή η ρηξικέλευθη συναλλαγή ήταν η πρώτη του είδους της στην αεροπορική βιομηχανία, και η επιτυχία της αναδεικνύει το υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης και στήριξης από τους θεσμικούς επενδυτές για τη μοναδική επιχειρηματική στρατηγική μας. Ήταν μια ψήφος εμπιστοσύνης, όχι μόνο προς την Etihad Airways, αλλά και προς τους συνεργάτες μας».

Το 2015, στην Etihad Airways δόθηκε αξιολόγηση «Α», με σταθερές προοπτικές, από τον οίκο Fitch Ratings. Ο οίκος Fitch Ratings, ένας από τους μεγαλύτερους οργανισμούς αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας του κόσμου, εξέδωσε το Μακροχρόνια Εκδότρια Προκαθορισμένης Αξιολόγησης (IDR) μετά από μια λεπτομερή ανεξάρτητη ανάλυση των επιχειρήσεων της Etihad Airways, την εμπορική της απόδοση και τη στρατηγική συμμαχία των ιδίων κεφαλαίων της.

Η ανάπτυξη συνεχίστηκε στις επιχειρηματικές ροές του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων φορτίων, MRO, catering και υπηρεσίες εδάφους, καθώς και πρόγραμμα τακτικών επιβατών.

Το 2015, η στρατηγική της Etihad Airways διαφοροποιήθηκε από μία μόνο αεροπορική εταιρεία σε μία ομάδα ταξιδιών και αεροπλάνων που απέφερε ισχυρά αποτελέσματα. Όλες οι μεγάλες επιχειρηματικές ροές, συμπεριλαμβανομένων φορτίων, MRO, catering και υπηρεσίες εδάφους, καθώς και προγράμματα ιπτάμενων, καθώς και ο αερομεταφορέας αυτός καθ’ εαυτός, είχαν ανάπτυξη.

Η κατανομή φορτίου της Etihad Airways συνέχισε να έχει καλές επιδόσεις το 2015. Το φορτίο εμπορευμάτων και οι όγκοι ταχυδρομείου αυξήθηκαν τέσσερα τοις εκατό σε 591.000 τόνους, καθιστώντας την μία από τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις εμπορευματικών αερομεταφορών στον κόσμο.

Αντιπροσωπεύοντας το 88% των αεροπορικών μεταφορών φορτίου, εισαγωγών, εξαγωγών και μεταφορών στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Άμπου Ντάμπι το περασμένο έτος, η Etihad Cargo ενίσχυσε την παγκόσμια εμβέλειά της, προσφέροντας χωρητικότητα μεταφοράς φορτίου στο κάτω επίπεδου του αεροσκάφους (belly-hold) για τα έξι νέα δρομολόγια επιβατών, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των προορισμών των επιβατών σε 96. Η Etihad Cargo επέκτεινε επίσης τις υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων  σε αρκετές νέες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς του Ντακάρ, της Νουακσότ και της Ντουάλα στην Αφρική, ανεβάζοντας τον αριθμό των κατ΄ αποκλειστικότητα εμπορευματικών προορισμών της σε 20.

Ένας ακόμη δείκτης μέτρησης της ανάπτυξης της Etihad Airways ήταν η αύξηση των μελών του προγράμματος αφοσίωσης της Etihad Guest. Ο αριθμός των μελών αυξήθηκε από 2.9 εκατομμύρια σε 3.75 εκατομμύρια,  αντιπροσωπεύοντας κατά μέσο όρο 70.000 νέα μέλη κάθε μήνα κατά τη διάρκεια του 2015.

Η αεροπορική εταιρεία συνέχισε να είναι η κινητήρια δύναμη στο εθνικό πρόγραμμα Emiratisation.

Μέχρι το τέλος του 2015, η Etihad Airways προσέλαβε 26.566 άτομα σε όλο τον κόσμο από περισσότερες από 144 εθνικότητες, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 9,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα Εμιράτα παραμένουν η μεγαλύτερη εθνικότητα στην αεροπορική εταιρεία. Το 2015, η αεροπορική εταιρεία υποδέχθηκε περισσότερους από 1.200 υπηκόους των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στο παγκόσμια εργατικό δυναμικό της, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των εργαζομένων των Εμιράτων σε περισσότερους από 3.000 – 29 τοις εκατό του βασικού προσωπικού του εθνικού αερομεταφορέα.

Από την ίδρυσή της το 2003, η Etihad Airways υπήρξε η κινητήρια δύναμη στο εθνικό πρόγραμμα Emiratisation, επενδύοντας στην ανάπτυξη του εθνικού εργατικού δυναμικού και την προώθηση του ρόλου των Εμιράτων στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών και παρέχοντάς τους τη δυνατότητα για ηγεσία.

Η αεροπορική εταιρεία αναγνωρίστηκε από τα βραβεία της βιομηχανίας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους

Η Etihad Airways πήρε το όνομά της «Αεροπορικής Εταιρίας της Χρονιάς 2016» από την Air Transport World, σε αναγνώριση του σημαντικού μοντέλου ανάπτυξής της και την εμπορική εστίαση, καθώς συνέχισε να καθορίσει το τοπίο των σύγχρονων αεροπορικών ταξιδιών. Για έβδομη συνεχή χρονιά, η Etihad Airways ανακηρύχθηκε «Κορυφαία Αεροπορική Εταιρεία του Κόσμου» στα World Travel Awards.

Η συναλλαγή χρηματοδότησης ορόσημο για την Etihad Airways Partners (EAP) της τάξεως των $700 εκατομμυρίων αναγνωρίστηκε η «Καινοτόμα Συναλλαγή της Χρονιάς» από το περιοδικό AirFinance, ως ο «Αναδυόμενη Δεσμός της Χρονιάς για την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική» από την οργάνωση πληροφοριών για την αγορά International Financing Review (IFR) και ως η «Οικονομική Συνεργασία της Χρονιάς για τη Μέση Ανατολή» από το Global Transport Finance.