Συντρίμμια ή σωσίβια τα οποία μάλλον ανήκουν στο εξαφανισμένο αεροσκάφος της EgyptAir εντόπισε αιγυπτιακό αεροσκάφος τύπου C-295 το οποίο ερευνούσε από αέρος την θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της Κρήτης στο πλαίσιο της επιχείρησης Search and Rescue για την ανεύρεση του Airbus Α-320.

Στις 15:20, το πλήρωμα αιγυπτιακού αεροσκάφους που ερευνούσε στην περιοχή περίπου 200 μίλια νοτιοανατολικά της Κρήτης έκανε αναφορά για εντοπισμό ενός πορτοκαλί αντικειμένου.

Το χρονικό της πτήσης

Η πτήση MS804 της Egypt Air που έκανε το δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο τα ξημερώματα της Πέμπτης, χάθηκε από τα ραντάρ, 80 μίλια πριν μπει στον Αιγυπτιακό εναέριο χώρο και ενώ ήταν στα 37.000 πόδια. Με τη βοήθεια των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, η εύρεση του αεροσκάφους είναι υπό εξέλιξη, καθώς το ραντάρ τελευταία φορά εντόπισε to Airbus A320 πάνω από τη Μεσόγειο. 

fliadg

Σύμφωνα με τον αερομεταφορέα, οι επιβάτες του αεροσκάφους είναι 66 μαζί με το πλήρωμα και πληροφορίες λένε πως αυτόπτες μάρτυρες είδαν από εμπορικά πλοία στα ελληνικά χωρικά ύδατα, μια λάμψη στον ουρανό και ενημέρωσαν αμέσως τις Αρχές.

Ωστόσο, όπως φαίνεται, το Airbus A320 είχε εκπέμψει σήμα έκτακτης ανάγκης 2 ώρες μετά την εξαφάνισή του. Όπως λένε οι ειδικοί, το σήμα προήλθε από την ηλεκτρονική συσκευή που είναι τοποθετημένη στο αεροσκάφος και εκπέμπει σήμα όταν έχει συμβεί κάτι ιδιαίτερα σοβαρό, όπως συντριβή.

Όσον αφορά την Ελλάδα, γίνονται εξονυχιστικοί έλεγχοι στα νότια της Καρπάθου όπου ήταν τελευταία φορά τα ίχνη του αεροσκάφους, με τη βοήθεια της φρεγάτας του Πολεμικού Ναυτικού «ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ», ενός σούπερ πούμα, ενός C130, ενός F-16 και ενός αεροπλάνου-ραντάρ.

Σύμφωνα με την αιγυπτιακή αεροπορική εταιρεία, στην πτήση επέβαιναν 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 2 Ιρακινοί, 1 Βρετανός, 1 Βέλγος, 1  Κουβέιτιανος, 1 Σαουδάραβας, 1 Πορτογάλος, 1 Αλγερινός, 1 Καναδός και 1 υπήκοος Τσαντ.

Η Airbus ανακοίνωσε σχετικά με το περιστατικό πως το αεροσκάφος παραδόθηκε στην Egypt Air το 2003, ενώ είχε πραγματοποιήσει συνολικά 48.000 ώρες πτήσεων. Η εταιρεία δηλώνει πρόθυμη και έτοιμη να βοηθήσει τις υπηρεσίες που έχουν ξεκινήσει την έρευνα για την εύρεση του αεροσκάφους. 

Το χρονικό της πτήσης: 

  • Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών,  που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι – Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.
  • Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου  και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.
  • Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής  Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο  FIR Καΐρου.
  • Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.
  • Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.
  • Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου. Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.
  • Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του  Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.