Το πολλά υποσχόμενο όνειρο για τη ρέπλικα του αεροπλάνου Bugatti 100P τελικά πραγματοποιήθηκε αλλά όχι και με τα καλύτερα αποτελέσματα. Το όνειρο όχι μόνο συνετρίβη, αλλά πήρε μαζί του και τη ζωή του πιλότου.
Πέραν της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Ettore Bugatti ονειρεύτηκε να επεκταθεί και στους σιδηροδρόμους με την Autorail Bugatti, όπως επίσης και να πετάξει στους αιθέρες με το 100P. Οραματίστηκε ένα καινοτόμο αεροσκάφος το οποίο θα συμμετέχει σε αγώνες αεροπλάνων, ένα σχέδιο που έμεινε σε πειραματικό στάδιο. Με την είσοδο των Ναζί στη Γαλλία κατέληξε να το κρύβει σε μια αποθήκη. Έτσι, το πραγματικό πρωτότυπο δεν πέταξε ποτέ, και παραμένει ένα αξιοθέατο στο μουσείο Ένωσης Πειραματικών Αεροσκαφών στο Wisconsin.
Όμως πριν μερικά χρόνια μια ομάδα από λάτρεις των αεροσκαφών με αρχηγό τον πρώην πιλότο της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ Scott Wilson αποφάσισαν να κατασκευάσουν μια ρέπλικα του αεροπλάνου αυτού, προικίζοντάς το με ένα ζευγάρι κινητήρες Suzuki Hayabusa, με σκοπό εννοείται να το κάνουν να πετάξει. Και όντως τα κατάφερε να πετάξει κατά τη διάρκεια εντός σύντομου τεστ, με ένα ελάχιστο ατύχημα στον αεροδιάδρομο κατά την προσγείωση.
Μετά τη μικρή επισκευή που χρειάστηκε, έγινε και το τελικό τεστ πτήσης σε μια παλιά βάση της πολεμικής αεροπορίας στο Clinton-Sherman airfield στην Οκλαχόμα. Αυτή τη φορά τα πράγματα πήγαν πολύ χειρότερα. Το αεροσκάφος δεν κατάφερε να πάρει ύψος με αποτέλεσμα να γείρει προς τα αριστερά και να συντριβεί στο έδαφος. Δυστυχώς ο αρχηγός της ομάδας και πιλότος του Bugatti 100P δεν επέζησε της συντριβής, καθώς και το αεροσκάφος καταστράφηκε πλήρως.
Πηγή: capital.gr