Συναντήσαμε τον Κώστα Τσοβίλη, διευθύνοντα σύμβουλο της Goldair Group, και μας μίλησε για τη συνεργασία τους με την Oman Air, το μέλλον της αεροπλοΐας και τον ηγετικό ρόλο του ομίλου Goldair.

Συνέντευξη: Ηλέκτρα Αλευρίτη

– Πείτε μας λίγα λόγια για τη συνεργασία σας με την Oman Air στο κομμάτι της εκπροσώπησης. Πότε ξεκίνησε, τι περιλαμβάνει και ποια θα είναι η φύση της;
Ξεκινήσαμε τις διαπραγματεύσεις στις αρχές του 2016. Ουσιαστικά συμφωνήσαμε σχεδόν γρήγορα στους όρους της συνεργασίας. Από εκεί και πέρα, χρειάστηκε ένα χρονικό διάστημα για να λυθούν κάποια γραφειοκρατικά θέματα, κάποιες εγγυητικές από τις τράπεζες και μερικές διασφαλίσεις που ήθελε η εταιρεία, οι οποίες ήταν αρκετά περίπλοκο να δοθούν, δεδομένου ότι εμπλέκονταν παραπάνω από τρεις τράπεζες. Από εκεί και έπειτα, υπήρχε χημεία από την αρχή. Η εμπειρία που έχουμε στο αεροπορικό κομμάτι έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στο να πειστούν για τη συνεργασία. Το κομμάτι που τους ενδιαφέρει κυρίως είναι η ναυτιλία, δεδομένου ότι είναι ένας μικρός αερομεταφορέας στην περιοχή του Κόλπου και της κοντινότερης ασιατικής περιοχής με περιορισμένα δρομολόγια στην Ευρώπη. Παρ’ όλα αυτά, το δίκτυό τους εξυπηρετεί σε αρκετά μεγάλο βαθμό τις ανάγκες της ναυτιλίας, εννοώντας τη μετακίνηση ναυτικών πληρωμάτων από λιμάνι σε λιμάνι ή από τη βάση τους σε λιμάνια. Μέχρι πρότινος, είχαν μια εμβριακή παρουσία στην ελληνική αγορά με πολύ λίγα γραφεία ταξιδιών, κανένα, ωστόσο, δεν μπορούσε να βγάλει εισιτήρια της Oman Air σε stock Oman Air, οπότε υπήρχε και μεγαλύτερο κόστος για την εταιρεία. Εμείς τους κάναμε μία εμπεριστατωμένη παρουσίαση για τη δυναμική της ελληνικής αγοράς στο κομμάτι της ναυτιλίας και για το τι θα μπορούσαν να κερδίσουν εκείνοι από αυτό, με αποτέλεσμα να ενδιαφερθούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για μία offline αγορά, το οποίο σημαίνει ότι δεν έχουν λειτουργικά έξοδα, άρα τους αποφέρεται καθαρό κέρδος από πτήσεις που ήδη πραγματοποιούν, χωρίς να έχουν κάποιο σημαντικό επιπλέον κόστος και ως εκ τούτου αποφάσισαν να συνεχίσουν μαζί μας.

– Ποιες είναι οι ενέργειες των επόμενων μηνών για την Goldair και την Oman Air;
Πλέον έχουν υπογραφεί τα συμβόλαια και ξεκινάμε τις πωλήσεις στις ελληνικές αγορές. Πριν λίγο καιρό, πραγματοποιήθηκε το πρώτο κομμάτι γνωριμίας με το event που κάναμε στο Λυκαβηττό. Σίγουρα έχουμε προγραμματίσει και διάφορες άλλες δράσεις marketing για τους Ελληνες πράκτορες, αν και επισημαίνω πως είναι περιορισμένης εμβέλειας οι πτήσεις που πραγματοποιούνται. Θεωρώ, όμως, ότι η εταιρεία έχει ένα πολύ καλό προϊόν και θα προχωρήσει καλά.

– Πώς κρίνετε τον ανταγωνισμό των άλλων εταιρειών σε σχέση με την Oman Air;
Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά τον ανταγωνισμό των άλλων εταιρειών στον Αραβικό Κόλπο, ωστόσο, είναι βέβαιο πως μπορούμε να πάρουμε ένα κομμάτι της πίτας στο κομμάτι που δραστηριοποιείται. Oι κρατήσεις στο κομμάτι της ναυτιλίας γίνονται τρεις με τέσσερις μέρες πριν αναχωρήσει η εκάστοτε πτήση, που σημαίνει ότι δίνεται μία ευκαιρία στην αεροπορική εταιρεία να πουλήσει τις κενές θέσεις σε όσο καλύτερη τιμή μπορεί. Είθισται οι ναυτικές τιμές να είναι χαμηλές. Από εκεί και πέρα, εξαρτάται από την πολιτική που ακολουθεί η κάθε εταιρεία για να κερδίσει όλο και περισσότερες κρατήσεις.
Υπάρχει μία πληθώρα πραγμάτων που συμβάλουν κάθε φορά στην ολοκλήρωση νέων συνεργασιών με την Goldair. Aνάμεσα σε αυτά παίζει σημαντικό ρόλο το γεγονός ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται εδώ και πάρα πολλά χρόνια στον τομέα.

– Ποιες είναι οι δραστηριότητες που κατόρθωσαν να σας αναδείξουν σε πρωτοπόρο;
Αν δεν απατώμαι πρέπει να είμαστε ο πρώτος GSA (General Sales Agent) στον κόσμο, καθώς δεν φαίνεται να υπήρξε προγενέστερα από τη δεκαετία του ‘50 κάποια εταιρεία που να δραστηριοποιείται όπως η Goldair. To 1954, ο ιδρυτής της Goldair, Δημήτριος Γκολέμης, πήρε την αντιπροσώπευση των Πολωνικών Αερογραμμών, όταν η Πολωνία βρισκόταν υπό σοβιετικό καθεστώς, καταλαβαίνετε, λοιπόν, υπό ποιες συνθήκες ξεκινήσαμε. Σιγά σιγά το πελατολόγιο επεκτάθηκε, πήραμε τις τσέχικες αερογραμμές, ακολούθησε η Malev και έπειτα ο δρόμος άνοιξε σε συνεργασίες με μία πληθώρα αεροπορικών εταιρειών. Κάποιες υπάρχουν ακόμα κάποιες όχι, ενώ νέες εντάξεις βρίσκονται πάντοτε στο πλάνο.

– Πώς κρίνετε γενικότερα το μέλλον της αεροπλοΐας;
Δεν μπορώ να πω πως είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και, όπως γνωρίζετε, η αεροπορική βιομηχανία ίσως είναι η πιο ευαίσθητη στην παγκόσμια αγορά. Αρκεί ένα τρομοκρατικό χτύπημα, μία κρίση, το ξέσπασμα μία πανδημίας ή ακόμα και μία φήμη για να επιφέρει τεράστιες ζημίες στον αεροπορικό χώρο και δεδομένου ότι τα πράγματα είναι πάρα πολύ ρευστά παγκοσμίως, όσον αφορά στην οικονομία, την ασφάλεια και την τρομοκρατία, νομίζω πως το μέλλον θα είναι δύσκολο για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, χωρίς να σημαίνει πως δεν υπάρχουν και «παίκτες» στο χώρο που τα καταφέρνουν με μεγάλη επιτυχία.