Μία συνταξιούχος άρρωστη στο τελικό στάδιο εκδιώχθηκε από μία πτήση στη Μάλαγα γιατί τα δοχεία οξυγόνου που είχε μαζί της θεωρήθηκαν «κίνδυνος για την ασφάλεια».
Όπως αναφέρει η Daily Mail, η 82χρονη Dorothy Rostron πέταξε για την Fuengirola από το Μάντσεστερ με την οικογένειά της τον περασμένο μήνα για τις τελευταίες τους διακοπές μαζί.
Αλλά στην πτήση της επιστροφής και τα τέσσερα μέλη της οικογένειας μπλοκαρίστηκαν από τα ταξίδια της easyJet.
Υπεύθυνοι της αεροπορικής εταιρείας λένε ότι επιτρέπουν στους επιβάτες να μεταφέρουν εμφιαλωμένο οξυγόνο, εάν είναι απαραίτητο, αλλά όχι οξυγόνο σε υγρή μορφή.
Η κ. Rostron μετέφερε εμφιαλωμένο οξυγόνο, αλλά αυτό παράγεται από μια εταιρεία που ονομάζεται Liquid Oxygen (υγρό οξυγόνο), κάτι που μπέρδεψε το προσωπικό.
Η κ Rostron, από το Burnley, πάσχει από μια χρόνια πάθηση των πνευμόνων και βασίζεται σε δοχεία οξυγόνου για να αναπνέει.
Μετά το πέρας μιας ώρας ελέγχων, η easyJet ενημέρωσε την οικογένεια πως τα κάνιστρα οξυγόνου θέτουν σε «κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών» και τους απέκλεισε από την πτήση.
Στη συνέχεια, η οικογένεια αναγκάστηκε να βρει οξυγόνο ανάγκης για την Dorothy ενώ περίμεναν στο αεροδρόμιο της Μάλαγα για να μάθουν πότε θα μπορέσουν να επιστρέψουν σπίτι τους.
Τελικά, ενημερώθηκαν από τη Norwegian Airlines ότι θα μπορούσαν να επιστρέψουν στο Μάντσεστερ με την επόμενη πτήση.
Πριν αποφασίσουν αν θα κάνουν το το ταξίδι η οικογένεια προέβη σε όλους τους σχετικούς ελέγχους με την easyJet και συμπλήρωσαν όλη τη γραφειοκρατική “χαρτούρα”. Επίσης, έδωσαν 3.000 λίρες σε ταξιδιωτική ασφάλιση.
Ο γαμπρός της Dorothy, Donnie Doran, δήλωσε: «Η γυναίκα μου επικοινώνησε με την easyJet με λεπτομέρειες για τα δοχεία οξυγόνου. Είπαν ότι ήταν εντάξει. Το ταξίδι μας από το Μάντσεστερ ήταν μια χαρά, όταν φτάσαμε μας πρόσεξαν. Η πτήση της επιστροφής ήταν φρικτή. Είπαν πως κανείς δεν θα επιτραπεί να πετάξει, εμείς τους ενημερώσαμε για όλα, τους δείξαμε τα μπουκάλια και ότι άλλο μας ζητήθηκε.»
Ο κ Doran είπε ότι η οικογένεια «ποτέ δεν βρέθηκε σε περισσότερο δύσκολη θέση στη ζωή τους», και συνέχισε: «Έκαναν ελέγχους για το αέριο, με το που επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο. Μετά από 45 λεπτά υπήρξε μία σειρά διαβουλεύσεων των επικεφαλής των αεροσυνοδών και του αξιωματικού ασφάλειας των πιλότων. Ήρθαν και μας είπαν ότι δεν επιτρέπεται να ταξιδέψουμε, κανένας από τους τέσσερις μας.»
Ο 58χρονος πρόσθεσε: «Νομίζω ότι είναι διάκριση λόγω αναπηρίας. Τους δώσαμε όλες τις οι πληροφορίες, αν είχαν κάποιο πρόβλημα δεν έπρεπε να μας είχε επιτραπεί να πετάξουμε γενικώς από την πρώτη στιγμή. «Κάναμε ό, τι ζήτησαν από εμάς. Νιώθαμε σαν να ήμασταν τρομοκράτες και αποτελούσαμε κίνδυνο για την πτήση. Προσπαθήστε να εξηγήσετε σε μία 82χρονη ηλικιωμένη για αυτό το ζήτημα ασφαλείας».
Ένας εκπρόσωπος της easyJet δήλωσε: «Η easyJet απολογείται που ένας επιβάτης δεν επετράπη να ταξιδέψει με την πτήση EZY1924 από Μάλαγα προς Μάντσεστερ, στις 19 Δεκεμβρίου, ως αποτέλεσμα της ύπαρξης αντικρουόμενης γραφειοκρατίας για την παροχή οξυγόνου κατά τη διάρκεια της πτήσης. Η easyJet επιτρέπει στους επιβάτες να μεταφέρουν μέχρι δύο φιάλες οξυγόνου δωρεάν, με σημείωμα γιατρού που θα προσδιορίζει γιατί είναι απαραίτητη η μεταφορά, ωστόσο αυτό δεν μπορεί να είναι υγρό οξυγόνο. Δυστυχώς το οξυγόνο που μετέφερε η συγκεκριμένη επιβάτης παρήχθη από μια εταιρεία που ονομάζεται “Liquid Oxygen”, το οποίο αναφέρεται σαφώς στη φιάλη. Ως αποτέλεσμα απαιτήθηκε να πραγματοποιηθούν επιπλέον έλεγχοι, προκειμένου να λάβουν έγκριση για να πετάξει με το οξυγόνο. Το προσωπικό εδάφους ενημέρωσε τον επιβάτη για την κατάσταση και πρόσφερε διανυκτέρευση και δωρεάν μεταφορά στην επόμενη διαθέσιμη πτήση.»