Στον ελληνικό Βορρά πραγματοποιούν σημαντικό μέρος του τζίρου τους οι εταιρείες του ομίλου Goldair, τόσο στο κομμάτι των σιδηροδρομικών και ευρύτερα των εμπορευματικών μεταφορών, όσο και στο πεδίο του handling στις αερομεταφορές. ‘Οπως γνωστοποίησε, από τη Θεσσαλονίκη, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου, Καλλίνικος Καλλίνικος, η “Rail Cargo Logistics Goldair”, καρπός της συνεργασίας των Αυστριακών Σιδηροδρόμων και της Goldair με δραστηριότητα στο πεδίο των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, πραγματοποιεί το 90% του τζίρου της στη Βόρεια Ελλάδα -γι’ αυτό άλλωστε δέχτηκε ισχυρές πιέσεις κατά το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη από μετανάστες φέτος, αλλά και από την παρατεταμένη απεργία, διάρκειας τριών εβδομάδων, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατορθώνοντας ωστόσο να διατηρηθεί σε αναπτυξιακή τροχιά.

Η εταιρεία διεθνών μεταφορών και logistics “Goldair Cargo” αντλεί το 20% του κύκλου εργασιών της επίσης από τη Βόρεια Ελλάδα, κατέχοντας τον τίτλο του μεγαλύτερου παρόχου του κλάδου για την περιοχή της Θεσσαλονίκης. Στην περίπτωση δε της Goldair Handling το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 10%-12%. Η εταιρεία handling του ομίλου έχει εξελιχθεί στον μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” με μερίδιο 70%-75%, “εξαργυρώνοντας” σε έσοδα το γεγονός ότι διατηρεί συνεργασίες με όλους τους μεγάλους αερομεταφορείς ελληνικών συμφερόντων, που δραστηριοποιούνται στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης (Aegean, Ολυμπιακή, Ellinair και Astra). Στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας ο όμιλος απασχολεί περίπου 450 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 60 εργάζονται στο κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών και οι υπόλοιποι σε άλλους τομείς της δραστηριότητάς της και κυρίως στο handling.

Η Goldair Handling εκτιμάται ότι θα πετύχει αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 7% το 2016 στην Ελλάδα, ενώ κατά τη διάρκεια του έτους υλοποίησε επενδύσεις 2.000.000 ευρώ. Την ίδια ώρα, η Goldair Cargo πέτυχε αύξηση του μεταφερόμενου φορτίου κατά 8%, με άνοδο του κύκλου εργασιών της κατά 6%, ενώ η Rail Cargo Logistics Goldair έγινε η πρώτη ιδιωτική εταιρεία στη χώρα με άδεια από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για να πραγματοποιεί σιδηροδρομικές μεταφορές. Όπως διευκρίνισε ο κ.Καλλίνικος, στόχος της εταιρείας είναι εντός του πρώτου τριμήνου του 2017 να “τροχοδρομήσει”.

Στο μεταξύ, πρόσφατα ανακοινώθηκε και η ανάδειξη της κοινοπραξίας της Goldair και της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ ΑΕ σε προσωρινό ανάδοχο στον διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, όπου το κοινοπρακτικό σχήμα προβλέπεται να πραγματοποιήσει επενδύσεις άνω των 180 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας.

Ερωτηθείς από το Αθηναϊκό Πρακτορείο, αν η Goldair θα εξέταζε το ενδεχόμενο να συμμετάσχει μελλοντικά και στη δημιουργία αντίστοιχου κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, ο κ.Καλλίνικος απάντησε ότι για να γίνει πράξη ένα τέτοιο κέντρο θα πρέπει αφενός να υλοποιηθούν οι απαραίτητες σιδηροδρομικές υποδομές κι αφετέρου να υπάρξουν εξελίξεις στο θέμα του λιμανιού. ‘Οπως είπε, επικαλούμενος το παράδειγμα του Θριάσιου, μπορεί μεν οι εταιρείες του κλάδου να ενδιαφέρονταν προ πολλού για το Θριάσιο, αλλά “το επενδυτικό πλάνο δεν έβγαινε” μέχρις ότου μπήκε διεθνής πάροχος στο λιμάνι του Πειραιά. “Αν ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αυτόματα θα αυξηθεί η κίνηση και άρα και η ανάγκη για τη δημιουργία αυτού που λέμε ‘dry port’ στην περιοχή” κατέληξε.