Η Turkish Airlines ανταποκρίθηκε στην ανθρωπιστική εκστρατεία που ξεκίνησε αποκλειστικά μέσα από τα social media και ζήτησε από την μοναδική αεροπορική εταιρία που εκτελεί πτήσεις προς τη Σομαλία να προσφέρει το παγκόσμιο δίκτυό της και τη φημισμένη φιλοξενία της για να βοηθήσει τον λαό της Σομαλίας.

Ο Jerome Jarre, σταρ των social media της Γαλλίας με 1,3 εκατομμύρια followers στο Twitter, πρόβαλε την πείνα και την ξηρασία στη Σομαλία με ένα video του, με 2,5 εκατομμύρια views, ζητώντας τη βοήθεια της Turkish Airlines με το hashtag #TurkishAirlinesHelpSomalia, την Τετάρτη 15 Μαρτίου. Έπειτα από αυτή την έκκληση για δράση, και άλλοι δημοφιλείς λογαριασμοί του Twitter, συμπεριλαμβανομένου του σταρ του Χόλυγουντ Μπεν Στίλερ, κάλεσαν την Turkish Airlines να υποστηρίξει αυτήν την εκστρατεία.

To #TurkishAirlinesHelpSomalia έγινε αμέσως αντιληπτό από τη διοίκηση της εταιρίας και μέσα σε μια ώρα ήρθαν σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Jerome. Εξάλλου, η Turkish Airlines έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με τον δημοφιλή Γάλλο YouTuber σε ψηφιακά προγράμματα.

Μετά την έκκληση για άμεση βοήθεια από την Turkish Airlines, ο Jerome και 5 φίλοι του από τη Νέα Υόρκη δημιούργησαν περιεχόμενο με το hashtag #TurkishAirlinesHelpSomalia και στη συνέχεια με το #LoveArmyforSomalia. Οι 6 τους, έχουν περισσότερους από 10 εκατομμύρια followers και ο πρωταρχικός τους σκοπός ήταν να ευαισθητοποιήσουν το παγκόσμιο κοινό, με τους υποστηρικτές τους να αναδημοσιεύουν τα tweets, έτσι ώστε μέσα σε λίγες μέρες να δημιουργηθούν 1,3 δισ. πιθανά views παγκοσμίως.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις, η Turkish Airlines απάντησε με το post “We love Somalia. We got the call for this meaningful flight” (Αγαπούμε τη Σομαλία. Πήραμε το μήνυμα γι’ αυτή την πολύ σημαντική πτήση) την Πέμπτη, 16 Μαρτίου στους λογαριασμούς της στο Twitter.

Την Παρασκευή 17 Μαρτίου – μετά από δυο ημέρες από την πρώτη χρήση του hashtag #TurkishAirlinesHelpSomalia – η εταιρία ενέκρινε τη μεταφορά 200 τόνων βοήθειας σε ένα διάστημα 6 μηνών και την αποστολή των πρώτων 60 τόνων με μια  πτήση cargo αποκλειστικά μισθωμένη για αυτό το σκοπό, η οποία ανακοινώθηκε σε ένα βίντεο με τίτλο “Ready for take-off to help Somalia” (έτοιμοι για απογείωση για να βοηθήσουμε τη Σομαλία), στους λογαριασμούς της Turkish Airlines στο Twitter και το Facebook.

Μετά τη δέσμευση της Turkish Airlines να μεταφέρει βοήθεια στη Σομαλία, οι αστέρες των social media ξεκίνησαν μια εκστρατεία οικονομικής ενίσχυσης στο “gofundme.com” για να συγκεντρώσουν χρήματα, ώστε να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες. Με στόχο τα 2 εκατομμύρια δολάρια, η καμπάνια συγκέντρωσε 1,8 εκατομμύρια δολάρια από 66,000 άτομα σε μόλις τρεις μέρες.

Φτάνοντας σε εκατομμύρια ανθρώπους μέσα σε λίγες ημέρες, η εκστρατεία ανθρωπιστικής βοήθειας αναμφίβολα θα βοηθήσει σημαντικά τη Σομαλία.