Το πρώτο περιστατικό αεροτοξικού συνδρόμου που της έτυχε, θυμάται η αεροσυνοδός Κέρστιν Κόνραντ, το οποίο είναι γνωστό ως «fume event».
Μιλώντας στην Deutsche Welle δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια μιας πτήσης ένιωσε φοβερή αδιαθεσία.
Η Κέρστιν Κόνραντ ήταν σε τόσο άσχημη κατάσταση που δεν ήταν σε θέση να κάνει τα πιο απλά πράγματα. Συγκεκριμένα ανέφερε: «Πήγα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους και ανέπνευσα αέρα από τη μάσκα οξυγόνου. Είχα δυνατό πονοκέφαλο και πόνο στην κοιλιά και μετά ένα μούδιασμα στα μέλη του σώματός μου, το οποίο εξαπλώθηκε σαν παραλυσία».
Συνολικά 228 περιστατικά με αεροτοξικό σύνδρομο καταγράφηκαν από την Ομοσπονδιακή Γερμανική Υπηρεσία Έρευνας Ατυχημάτων τον περασμένο χρόνο. Βέβαια, σύμφωνα με στοιχεία του δεύτερου γερμανικού καναλιού ZDF τα περιστατικά πρέπει να είναι πολύ περισσότερα. Το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό καθώς, εάν αυτό το σύνδρομο πλήξει τον πιλότο τα αποτελέσματα μπορεί να είναι ολέθρια για την ασφάλεια της πτήσης. Ωστόσο, οι πιλότοι έχουν τη δυνατότητα να τραβήξουν μάσκες με καθαρό οξυγόνο ενώ οι αεροσυνοδοί και οι επιβάτες μπορούν να τραβήξουν μάσκες με αέρα που ανακυκλώνεται στην καμπίνα του αεροσκάφους.
Ο τοξικός αέρας μέσα στο αεροπλάνο μπορεί να πλήξει το κεντρικό νευρικό σύστημα, τη λειτουργία των πνευμόνων, να προκαλέσει αίσθημα παραλυσίας στα άκρα, να επηρεάσει τη μνήμη.
Ωστόσο κατασκευαστικές και αεροπορικές εταιρείες αμφισβητούν την αιτιώδη συνάφεια μεταξύ του μολυσμένου αέρα στο αεροπλάνο και των δυσμενών συνεπειών στην υγεία.
Συγκεκριμένα, η Κλαούντια Νέρινγκ από τον σύνδεσμο BdL, που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των αεροπορικών εταιρειών, δηλώνει ότι «Υπάρχουν διάφορες έρευνες, οι οποίες έλεγξαν την ποιότητα του αέρα στο αεροσκάφος. Καμία από αυτές δεν πιστοποιεί ότι ο αέρας στα αεροσκάφη είναι τόσο μολυσμένος ώστε να προκαλεί προβλήματα στην υγεία».
Υπάρχουν όμως κι άλλες έρευνες, Βρετανών και Αυστραλών επιστημόνων, οι οποίες πιστοποιούν μια άμεση σύνδεση του αεροτοξικού συνδρόμου με επιπτώσεις στην υγεία.
Η σχετική έκθεση, η οποία δημοσιεύθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας το 2017, αναφέρεται σε νέα επαγγελματική νόσο, η οποία θα πρέπει να αναγνωριστεί ως τέτοια, κάτι που μεταφράζεται σε τεράστιο κόστος για τις αεροπορικές και ασφαλιστικές εταιρείες.
Όσο για τους επιβάτες, κάποιες φορές ζητούν φάρμακα για πονοκεφάλους ή παρουσιάζουν αδιαθεσία, χωρίς όμως να κινδυνεύουν τόσο πολύ καθώς δεν ταξιδεύουν τόσο συχνά. Επιπλέον, είναι δύσκολο, ακόμα και αν επισκεφθούν τον γιατρό, να αποδείξουν ότι ο πιθανών, μολυσμένος αέρας του αεροσκάφους συνδέεται με την αδιαθεσία τους.