Ο πιλότος Zaharie Ahmad Shah, της πτήσης MH370 που εξαφανίστηκε στον νότιο Ινδικό Ωκεανό με 239 άτομα είχε πραγματοποιήσει παρόμοια διαδρομή στον προσομοιωτή πτήσης 6 εβδομάδες πριν από το τραγικό συμβάν.
Η εξαφάνιση του Boeing 777 στις 8 Μαρτίου 2014 από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της αεροπορίας στον κόσμο. Η έκθεση των 440 σελίδων του Australian Transport Safety Bureau (ATSB) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν μπορούσαν να καθοριστούν με ασφάλεια οι λόγοι για την εξαφάνιση μέχρι να βρεθεί το αεροπλάνο.
Σύμφωνα με αναφορά, η πτήση στον προσομοιωτή του πιλότου, ήταν αρχικά παρόμοια με εκείνη που ακολούθησε η πτήση MH370.
Από τα τελευταία δεδομένα προκύπτει ότι το αεροπλάνο πέταξε περίπου 4.200 ναυτικά μίλια. Μία απόσταση μεγαλύτερη από ό,τι ήταν δυνατό με τα καύσιμα που φορτώθηκαν στο αεροπλάνο για την πτήση MH370, επισήμανε η ATSB . Η προσομοιωμένη διαδρομή ήταν επίσης ασυμβίβαστη με εκείνες που σχεδιάστηκαν χρησιμοποιώντας δεδομένα δορυφορικού σήματος από την πτήση.
Ωστόσο η ATSB ανέφερε ότι υπήρχαν αρκετές ομοιότητες με τη διαδρομή πτήσης της MH370. Αυτό ώστε να εξετάσουν προσεκτικά τις πιθανές συνέπειες για την υποβρύχια περιοχή αναζήτησης. Συμπεριλαμβανομένου του κατά πόσο γλίστρησε μετά την εξάντληση καυσίμων ή της αποσύνδεσής του με ελεγχόμενο τρόπο.
Η Αυστραλία, που ήταν επικεφαλής των ερευνών, η Μαλαισία και η Κίνα ανέστειλαν την έρευνα 200 εκατομμυρίων δολαρίων για την μοιραία πτήση, παρά τις διαμαρτυρίες των οικογενειών των επιβατών.
Το κύριο επιστημονικό πρακτορείο της Αυστραλίας τόνισε πως πιστεύει με ακρίβεια και βεβαιότητα πως το αεροπλάνο συνετρίβη βορειοανατολικά της ζώνης αναζήτησης. Τα ευρήματα όμως απορρίφθηκαν από την τότε κυβέρνηση της Αυστραλίας.
Τα στοιχεία δεν ήταν τόσο συγκεκριμένα όσο έπρεπε, με συνέπεια η αναζήτηση να έχει σταματήσει. Αυτό πλέον εξαρτάται από την εύρεση αξιόπιστων και νέων στοιχείων για το πού βρίσκεται το αεροπλάνο.