Εκατοντάδες οθόνες, τηλέφωνα που αντί να χτυπούν ανάβουν, ένα καταφύγιο για την προστασία από τους κυκλώνες, χώρος περιπάτου, σούπερ μάρκετ για τα ψώνια των υπαλλήλων. Ακόμα και ο φωτισμός συντονίζεται με τον καρδιακό ρυθμό των εργαζομένων…

Είναι ένα οικοδόμημα κολοσσιαίων διαστάσεων, κάτι ανάμεσα σε campus της Google και έδρα χρηματιστηριακής εταιρείας. Με μακριούς διαδρόμους αλλά και εξόδους κινδύνου σε περίπτωση σεισμού ή περάσματος ισχυρού κυκλώνα. Με εκατοντάδες τηλέφωνα τα οποία, όμως, δεν χτυπούν άλλα ανάβουν και με δεκάδες μόνιτορ με πληροφορίες κάθε λογής – για την τρέχουσα επικαιρότητα, για τις καιρικές συνθήκες, για τις επιδόσεις της ίδιας της εταιρείας. Με δεκάδες οθόνες στις οποίες ρέουν χιλιάδες αναρτήσεις στο Facebook, περισσότερα από 6.000 tweet την ημέρα και εκατοντάδες λήψεις στο Instagram.

Δύο εκατομμύρια πτήσεις τον χρόνο
Είναι αυτά μερικά από τα πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του «Robert W. Baker Integrated Operations Control» (IOC) που βρίσκεται στο Φορτ Γουόρθ του Τέξας και αποτελεί το κέντρο επιχειρήσεων της American Airlines, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο από πλευράς εσόδων (40,2 δισ. δολάρια το 2016), επιβατών (σχεδόν 200 εκατ. πέρυσι), στόλου (τουλάχιστον 945 αεροσκάφη) και πτήσεων (2,3 εκατ. από τον Μάρτιο του 2016 έως τον Φεβρουάριο του 2017).

«Από εδώ διαχειριζόμαστε τρεις χιλιάδες πτήσεις την ημέρα που πραγματοποιούν τα αεροσκάφη μας, συν ακόμη τρεις χιλιάδες πτήσεις που πραγματοποιούν οι συνεργάτες μας», προσδιορίζει, μιλώντας στην Corriere della Sera, o Λορν Κας, αντιπρόεδρος IOC, ένας βετεράνος της αεροπορίας και πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος, μεταξύ άλλων, της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ. «Τα πάντα περνούν και ελέγχονται από εδώ, από τα σχέδια πτήσης έως τις βάρδιες του προσωπικού και από τη διαχείριση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης λόγω κακών καιρικών συνθηκών έως την αντιμετώπιση των αντιπαραθέσεων που ξεσπούν στο Διαδίκτυο», πρόσθεσε.

Αλλά για να γίνουν όλα αυτά χρειάζονται εργαζόμενοι και μάλιστα πολλοί «τουλάχιστον 1.600 την ημέρα» που ανήκουν σε 18 διαφορετικά παραρτήματα (ασφαλείας, μεταφορών, δημόσιων σχέσεων, τεχνικού ελέγχου, ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, πληροφορικής, τροφοδοσίας κ.α.) και εργάζονται στο εσωτερικό ενός κτιρίου 14.000 τετραγωνικών μέτρων το οποίο εγκαινιάστηκε μόλις πριν από δύο χρόνια και κατασκευάστηκε έτσι ώστε να αντέχει ακόμα και στο πέρασμα ενός τυφώνα κατηγορίας τρία.

Ξεχωρίζει μια τεράστια αίθουσα συνεδριάσεων που χρησιμοποιείται κυρίως για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών. «Τελευταία φορά ήταν μετά την τρομοκρατική επίθεση στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών στις 22 Μαρτίου του 2016», ανέφερε ο κ. Κας. «Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται 14 ασκήσεις ετοιμότητας εικάζοντας κάθε πιθανό σενάριο κρίσης». Και στην απίθανη περίπτωση που τα συστήματα του IOC σταματούσαν να λειτουργούν; «Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα καθώς σε απόσταση είκοσι λεπτών από εδώ διαθέτουμε ένα εφεδρικό κέντρο επιχειρήσεων, πιο μικρό αλλά από όπου μπορούμε να διαχειριστούμε απρόσκοπτα όλες τις προκαθορισμένες δραστηριότητες και διαδικασίες». Όσον αφορά το ενδεχόμενο διακοπής της ηλεκτροδότησης, τέσσερις εφεδρικές γεννήτριες εγγυώνται τη συνέχιση των εργασιών.

Και η ζωή συνεχίζεται

Όποιος από τους εργαζόμενους το επιθυμεί, κατά το διάλειμμά του μπορεί να ανέβει στον δεύτερο όροφο και να κάνει έναν περίπατο σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο ή να πεταχτεί μέχρι τo σούπερ μάρκετ που λειτουργεί 24 ώρες το εικοσιτετράωρο για να κάνει τα ψώνια του. Δεδομένου ότι όταν μια πτήση ετοιμάζεται να αναχωρήσει στις 11 το μεσημέρι από το Παρίσι, στο Τέξας είναι τέσσερις τα ξημερώματα, «το σύστημα εσωτερικού φωτισμού διαθέτει διαφορετικές εντάσεις ούτως ώστε να ακολουθεί τον καρδιακό ρυθμό των εργαζομένων», πρόσθεσε ο κ. Κας.

Το Φορτ Γουόρθ – Ντάλας, πέρα από το υπερσύγχρονο κέντρο ελέγχου της American Airlines, είναι επίσης το σημαντικότερο από τα αεροδρόμιά της. Από τον Μάρτιο του 2016 έως τον Φεβρουάριο του 2017 πραγματοποιήθηκαν 204 δρομολόγια και διατέθηκαν περί τα 32,8 εκατομμύρια θέσεις. Συνολικά οι διαθέσιμες αεροπορικές συνδέσεις ανέρχονται σε 1.003 και πραγματοποιούνται από αεροσκάφη μέσης ηλικίας δέκα ετών γεγονός που καθιστά τον στόλο της εταιρείας «τον νεότερο μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αμερικανικών εταιρειών».

ΠΗΓΗ protagon.gr