Γράφει ο Αλέξης Αντιμάντο

Αρκετούς μπελάδες έχουν προκαλέσει σε πολλές αεροπορικές εταιρίες από όλον τον κόσμο οι βλάβες που έχουν παρουσιάσει οι κινητήρες τύπου Rolls Royce Trent 1000 των Boeing 787 του στόλου τους. Η British Airways μίσθωσε αεροσκάφη της Qatar Airways για να καλυφθεί το κενό των ακινητοποιημένων Dreamliners της ενώ για τον ίδιο λόγο η Virgin Atlantic μίσθωσε αεροπλάνα που μέχρι πρότινος ανήκαν στην Air Berlin. Ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρίες που επηρεάστηκαν από τις βλάβες στους κινητήρες των 787 είναι και η low-cost Νοrwegian

Η σκανδιναβική εταιρία διαθέτει σχεδόν 30 αεροσκάφη του εν λόγω τύπου και τα μισά από αυτά (15 στον αριθμό) είναι εξοπλισμένα με τους προβληματικούς κινητήρες Rolls Royce Τrent 1000, με αποτέλεσμα να παραμένουν καθηλωμένα. Η Νorwegian αρχικά προχώρησε στην ενοικίαση ενός Boeing 747-400 της ισπανικής Wamos Air για να καλύψει ένα μέρος του πτητικού έργου των 787. Οι μέτριες (έως κακές) κριτικές των επιβατών σχετικά με την εμπειρία τους με το Jumbo της Wamos Air όμως σε συνδιασμό με την κακή εικόνα που έβγαζε η Norwegian προς τα έξω, όταν αντί για το Boeing 787 που αρχικά ανέγραφε ότι θα εκτελέσει το δρομολόγιο, χρησιμοποιούσε ένα απαρχαιωμένο 747 μιας άγνωστης, στο ευρύ κοινό, εταιρίας ήταν σημαντικοί λόγοι για να οδηγήσουν την εταιρία στην επιλογή του A380 της Hi Fly.

Το συγκεκριμένο Α380, που αποτελεί το πρώτο αεροσκάφους του είδους του που μπήκε σε εμπορική υπηρεσία με τα χρώματα της Singapore Airlines πριν από μια δεκαετία, εντάχθηκε πρόσφατα στον στόλο της πορτογαλικής Hi Fly, η οποία ειδικεύεται στις πλήρεις μισθώσεις (αυτές που στην συμφωνία περιλαμβάνουν το αεροσκάφος, το πλήρωμα, την συντήρηση και την ασφάλιση). Η Thomas Cook Scandinavia έγινε πριν λίγες ημέρες η πρώτη εταιρία που χρησιμοποίησε το Α380 της Hi Fly αποκλειστικά για τέσσερις πτήσεις (Κοπεγχάγη-Λάρνακα-Κοπεγχάγη και Όσλο-Μαγιόρκα-Όσλο), με την νορβηγική εταιρία χαμηλού κόστους να αποτελεί τον επόμενο πελάτη του σούπερτζετ. 

Η Norwegian προορίζει το Α380 για το καθημερινό δρομολόγιο Λονδίνο (Γκάτγουικ)-Νέα Υόρκη (JFK) και πιο συγκεκριμένα για την πτήση με κωδικό DY 7016. To σούπερτζάμπο θα εκτελεί για λογαριασμό της σκανδιβανικής εταιρίας το υπερατλαντικό δρομολόγιο από τις 4 Αυγούστου 2018 εως τις 23 του ίδιου μήνα. 

Αυτό που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι η Hi Fly, παραλαμβάνοντας το A380 από την Singapore Airlines, δεν πείραξε την διαρρύθμιση των θέσεων, γεγονός που σημαίνει ότι οι premium επιβάτες της Norwegian θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν όλες τις ανέσεις που προσέφερε τόσα χρόνια η κορυφαία Singapore Airlines στους επιβάτες της first και της business class (δηλαδή 60 αναπαυτικές θέσεις-κρεβάτια καθώς και 12 σουίτες). 

Πάντως η Norwegian δεν θα δίνει την επιλογή στους premium επιβάτες της να επιλέξουν ανάμεσα σε θέση-κρεβάτι και σουίτα, αλλά αντιθέτως θα μοιράζει η ίδια τυχαία τις θέσεις σε αυτούς. Ίσως και να το κάνει αυτό για να μην καλομάθει τους πελάτες της στις εφήμερες ανέσεις του Α380…