Με το ποσό των 2,9 δισ. λιρών εξαγόρασε η γαλλική κατασκευαστική εταιρεία το πλειοψηφικό ποσοστό του αεροδρομίου Gatwick και με την κίνησή της αυτή δείχνει έμπρακτα τις φιλοδοξίες της για την διεύρυνση των επενδύσεών της στις διεθνείς αερομεταφορές.
Η ολοκλήρωση της εξαγοράς του ποσοστού 50,01% θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2019. Το μειοψηφικό ποσοστό παραμένει στην Global Infrastructure Partners, η οποία αγόρασε το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο του Λονδίνου το 2009, με μια κοινοπραξία επενδυτών, έναντι του ποσού των 1,9 δισ. λιρών.
Η αλήθεια είναι πως το εν λόγω αεροδρόμιο αντιμετωπίζει κάποιες δυσκολίες λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού με τα άλλα λονδρέζικα αεροδρόμια, ενώ πρόσφατα έχασε σε ένα διαγωνισμό με έπαθλο κυβερνητικά κονδύλια, που θα τα χρησιμοποιούσε για την κατασκευή νέου αεροδιάδρομου, από το Heathrow. Επίσης, δεν γίνεται να ξεχάσουμε το πρόσφατο περιστατικό με τα drones που έσπειρε τον πανικό στο αεροδρόμιο, όπου ταλαιπωρήθηκαν εκατοντάδες – χιλιάδες επιβατών, εξαιτίας της ματαίωσης πολλών πτήσεων.
Παρ’ όλα αυτά, πριν από τη συμφωνία, το Gatwick είχε προγραμματίσει επενδυτικά πλάνα ύψους 1,11 δισ. λιρών, για την επέκταση της δυναμικότητας των δύο τερματικών σταθμών του, κατά τα επόμενα πέντε χρόνια. Επιπλέον, είναι ήδη ο πιο πολυσύχναστος σταθμός μονού αεροδιαδρόμου στον κόσμο και η μεγαλύτερη βάση για την οικονομική αεροπορική εταιρεία Easy Jet, ενώ αποτελεί και το βασικό σταθμό για τις πτήσεις αναψυχής μακρινών αποστάσεων της British Airways. Τέλος, το Gatwick ανακοίνωσε κέρδη ύψους 411,2 εκατομμυρίων λιρών το οικονομικό έτος μέχρι τον Μάρτιο, με έσοδα 764,2 εκατομμυρίων λιρών.
Να σημειωθεί πως η κατασκευαστική εταιρεία Vinci διαχειρίζεται ήδη 35 αεροδρόμια από το τέλος του προηγούμενου έτους, ενώ διαθέτει και πολλούς σταθμούς διοδίων, ενώ η Global Infrastructure Partners διαχειρίζεται στοιχεία ενεργητικού άνω των 40 δισ. δολαρίων, από λιμάνια και αεροδρόμια μέχρι ένα τεράστιο αιολικό πάρκο στη Βόρεια Θάλασσα.