Η κακοκαιρία έπληξε τη χώρα το τριήμερο που μας πέρασε και φυσικά από τα έντονα καιρικά φαινόμενα δεν έμειναν ανεπηρέαστες οι αερομεταφορές. Ιδιαίτερα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της χαμηλής νέφωσης, υπήρξαν αρκετές καθυστερήσεις – ακυρώσεις, μία ήταν όμως η πτήση που έκλεψε τις (κακές) εντυπώσεις και ταλαιπώρησε αρκετά παραπάνω τους επιβάτες της, αυτή της Ryanair που ξεκίνησε από το Λονδίνο, κατευθυνόταν στη συμπρωτεύουσα, αλλά εν τέλει προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Τιμισοάρα στη Ρουμανία.
Λονδίνο – Θεσσαλονίκη ή Τιμισοάρα… έχεις ξεχάσει που ακριβώς θέλεις να πας!
Η ημέρα ήταν Παρασκευή και οι ώρες βραδινές. Το αεροπλάνο της ιρλανδικής low cost εταιρείας είχε ξεκινήσει από το Λονδίνο με προορισμό το αεροδρόμιο «Μακεδονία», λόγω της χαμηλής νέφωσης όμως ο πιλότος αποφάσισε να μην προσγειωθεί στον θεσσαλονικιώτικο διάδρομο προσγείωσης. Και κάπου εδώ ξεκινά η ταλαιπωρία για τους 184 επιβάτες της πτήσης.
Το λογικό ήταν το αεροπλάνο της Ryanair να προσγειωθεί στο κοντινό αεροδρόμιο της Καβάλας ή έστω στο «Ελ. Βενιζέλος». Προς έκπληξη όλων, όμως, (και προς διασφάλιση των κερδών της εταιρείας) το αεροπλάνο κατέληξε στο αεροδρόμιο Τιμισοάρα (!) της Ρουμανίας. Το αεροπλάνο με το πλήρωμά του… εξαφανίστηκε και οι επιβάτες ήταν αναγκασμένοι να μείνουν στο απομακρυσμένο και κρύο αεροδρόμιο.
Οι επιβάτες, μεταξύ των οποίων μητέρες με μωρά και ηλικιωμένοι, βρίσκονταν πάνω από δέκα ώρες στην αίθουσα παραλαβής αποσκευών του αερολιμένα στην Τιμισοάρα, χωρίς φαγητό και νερό, καθώς δεν υπήρχε άλλος χώρος να φιλοξενηθούν μέχρι να αναχωρήσουν για την Ελλάδα οδικώς, για ένα ταξίδι πολλών ωρών σε χιονισμένους και παγωμένους δρόμους με λεωφορεία που είχε δρομολογήσει η εταιρεία.
Όσοι αρνήθηκαν να μεταφερθούν στην συμπρωτεύουσα οδικώς, τους προτάθηκε στις 8 το πρωί να διαμείνουν σε ξενοδοχείο, ενώ είχαν υποστεί μία ολονύκτια ταλαιπωρία.
«Μετά από παράπονα ορισμένοι επιβάτες έφυγαν οδικώς με λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη. Όλα είναι παγωμένα και το ταξίδι διαρκεί 22 ώρες σε ένα λεωφορείο χωρίς θέρμανση. Ορισμένοι επιλέξαμε να μείνουμε εδώ», αναφέρει στη Voria.gr η Μαρία Τσολάκη, που ταξίδευε με τη συγκεκριμένη πτήση.
«Μας πέταξαν πάνω από 180 άτομα, όλων των ηλικιών, στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα χωρίς να μας εξασφαλίσουν την αυριανή μας μετακίνηση. Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει», τόνισε στη Voria.gr η δημοτική σύμβουλος του δήμου Νεάπολης – Συκεών Ιωάννα Αλεξιάδου.
Aegean: O από μηχανής θεός
Λίγο μετά τις 10 το πρωί του Σαββάτου έγινε γνωστό ότι μετά από συνεννοήσεις που υπήρξαν μεταξύ της Ελληνικής πρεσβείας στο Βουκουρέστι και του υπουργείου Μεταφορών, θα μισθωθεί αεροσκάφος της Aegean από Αθήνα ώστε να μεταβεί στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα και να παραλάβει τους επιβάτες.
«Μόλις επικοινώνησαν μαζί μας οι επιβάτες, το Υπουργείο Μεταφορών ναύλωσε με δικά του έξοδα αεροπλάνο της Aegean προκειμένου να λυθεί η ταλαιπωρία των συμπολιτών μας από χθες το βράδυ. Είναι πραγματικά απαράδεκτη η στάση της αεροπορικής εταιρείας και οι επιλογές που έκανε χθες το βράδυ. Αντί να προσγειωθεί το αεροπλάνο σε κάποιο κοντινό αεροδρόμιο της χώρας μας για να μπορούν οι επιβάτες να κατευθυνθούν προς Θεσσαλονίκη και στον προορισμό τους να επιλέξουν να πάνε σε ένα αεροδρόμιο της Ρουμανίας. Τους είχαν μέχρι σήμερα χωρίς να δοθεί λύση. Η μία πρόταση που τους έκαναν ήταν να τους μετακινήσουν με λεωφορεία. Είναι πραγματικά απαράδεκτες και οι συνθήκες που περίμεναν. Έχουν πάρει εντολή οι αρμόδιες υπηρεσίες να διερευνήσουν τη συμπεριφορά να και να καταλογιστούν οι ευθύνες στην εταιρία. Δεν έγιναν οι κατάλληλες ενέργειες να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των επιβατών και να βρεθεί μια λύση στο πρόβλημα που υπήρχε με το αεροδρόμιο της Θεσαλονίκης. Ήταν το μόνο κλειστό αεροδρόμιο από τα πάνω από 40 της χώρας. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να φύγει το αεροπλάνο από τη χώρα και να προσγειωθεί στην Τιμισοάρα» δήλωσε στον News 24/7 στους 88,6 και στην εκπομπή “Οι Εναλλάξ” ο Χρ. Σπίρτζης, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.
Η συγγνώμη της Ryanair
«Το αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή οι πελάτες μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση. Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα. Έκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα. Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας».
Η απάντηση των επιβατών
Πέρα από φρικτά παράπονα, επικά τρολαρίσματα στα social media και σίγουρη απόρριψη της εταιρείας για μελλοντικά αεροπορικά ταξίδια, οι ταλαιπωρημένοι επιβάτες θα κινηθούν νομικά εναντίον της εταιρείας και θα ζητήσουν αποζημιώσεις. Οπότε, έπεται συνέχεια!