Συνέντευξη: Ηλέκτρα Αλευρίτη

Συναντήσαμε τον Παύλο Ευαγγελίδη, συνιδρυτή της διαδικτυακής πλατφόρμας budgetfly και μας μίλησε για το μοντέλο της εταιρείας του, την ελληνική και κυπριακή τουριστική αγορά αλλά και πώς η budgetfly εγγυάται την πιο χαμηλή τιμή στους ταξιδιώτες.

– Πείτε μας λίγα λόγια για την budgetfly. Ποιες δυνατότητες έχει ο επισκέπτης στην ιστοσελίδα σας και πόσο οικονομικές είναι οι προσφορές που μπορεί να βρει κανείς στο site σας;

Η ιδέα για το budgetfly.com γεννήθηκε πριν από 4 χρόνια από μία ομάδα ατόμων, η οποία παρατήρησε το κενό που υπήρχε στην κυπριακή αγορά για τη δημιουργία μίας καινοτόμου και user-friendly διαδικτυακής πλατφόρμας που να επιτρέπει στον χρήστη να διευθετεί τις ταξιδιωτικές του κρατήσεις, με έναν καλό συνδυασμό ποιότητας και τιμής. Σαν ομάδα, μαζί με τους Αντώνη και Χριστόφορο Ορθοδόξου της Orthodoxou Travel, καταφέραμε και δημιουργήσαμε το budgetfly.com που σήμερα έχει αποκτήσει το δικό του κοινό σε μία ομολογουμένως απαιτητική αγορά με ισχυρούς ανταγωνιστές.

Η ιστοσελίδα μας διαφέρει, γιατί προσφέρει ένα καινούριο υβριδικό μοντέλο, συνδυάζοντας το παραδοσιακό μοντέλο OTA μαζί με metasearch. Αυτό σημαίνει ότι, όταν το budgetfly δεν έχει την πιο φθηνή τιμή για έναν προορισμό, τότε συμβουλεύουμε τον χρήστη πoιο site την έχει. Ετσι πάντα εγγυόμαστε στους χρήστες μας την πιο χαμηλή τιμή για οποιονδήποτε προορισμό.

– Πώς βλέπετε την ελληνική και κυπριακή τουριστική αγορά;

Μιλώντας πάντα για εξερχόμενο τουρισμό, οι Κύπριοι ανέκαθεν ταξίδευαν είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε για σκοπούς αναψυχής. Με την πάροδο των χρόνων και κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης, ο αριθμός των ταξιδιών αναψυχής κατέγραψε κάμψη. Ωστόσο, το 2017 έδειξε ότι οι αριθμοί ακολουθούν μία ανοδική πορεία, αφού τα δύο αεροδρόμια της χώρας μας κατάφεραν να αγγίξουν αριθμούς ρεκόρ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας Κύπρου, με την Ελλάδα να αποτελεί τον αγαπημένο προορισμό των συμπατριωτών μας. Παραδοσιακά οι Ελληνες, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, προτιμούν να ταξιδεύουν εντός της χώρας και, αν θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό, προτιμούν τους κλασικούς κοντινούς προορισμούς στην Κεντρική Ευρώπη. Με την πάροδο του χρόνου φαίνεται να ταξιδεύουν όλο και πιο συχνά προς το εξωτερικό, κυρίως πάλι προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πρωταρχικό κριτήριο για τον Ελληνα, για να επιλέξει προορισμό για τις διακοπές του, είναι το θέμα του κόστους, αφού επιλέγει συνήθως πακέτα με ελκυστικές τιμές.

– Η εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού, όσον αφορά στις πλατφόρμες πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων έχει κλονιστεί τα τελευταία χρόνια, μετά το κλείσιμο της Airtickets και της AirFastTickets. Πώς κρίνετε αυτές τις εξελίξεις; Πώς εξασφαλίζεται η αξιοπιστία της budgetfly προς τον επιβάτη;

Για να είμαι ειλικρινής, δεν εξεπλάγην με το κλείσιμό τους. Αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα προς συζήτηση, αλλά έτσι περιληπτικά το πρόβλημα είναι οι φαινομενικά μεγάλοι τζίροι, που στην πραγματικότητα έχουν πολύ μικρά περιθώρια κέρδους. Τα τελευταία χρόνια, η αγορά της online κράτησης εισιτηρίων αλλάζει βίαια, πιέζοντας ακόμη περισσότερο τα περιθώρια λειτουργίας και κατ’ επέκταση κέρδους των επιχειρήσεων. Και αυτή η μετάλλαξη δυστυχώς θα έχει θύματα. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο η budgetfly εξελίχθηκε σε ένα υβριδικό μοντέλο OTA και metasearch, το οποίο εγγυάται στους χρήστες μας την πιο χαμηλή τιμή.

– Ποια μέτρα θεωρείτε ότι πρέπει να ληφθούν σχετικά με την πίστωση και τα χρονικά όριά της για να μην διογκώνονται τα χρέη των πλατφορμών πώλησης αεροπορικών εισιτηρίων; Η IATA θα έπρεπε να έχει πιο ενεργό ρόλο;

Σίγουρα τα πράγματα θα αλλάξουν και από αυτά που έχω διαβάσει υπάρχουν νέα συστήματα που θα τεθούν σε εφαρμογή από την ΙΑΤΑ. Η άποψή μου είναι ότι δεν είναι όλα τα πρακτορεία τα ίδια, οπότε θα πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα κλίμακας που θα λαμβάνει υπόψη τους όγκους πωλήσεων κάθε οργανισμού και θα εφαρμόζει κανόνες βάσει αυτού. Ενα πράγμα είναι βέβαιο, ότι δηλαδή η ΙΑΤΑ πρέπει να έχει πιο ενεργό ρόλο σε όλα αυτά, επειδή το επιχειρηματικό μοντέλο ΟΤΑ βρίσκεται υπό πολύ μεγάλη πίεση.