Την ίδια στιγμή που η Λέσβος και η Σάμος απογειώνονται τουριστικά, η Χίος λόγω έλλειψης υποδομών, συνδέεται άμεσα μόνο με μία πτήση τσάρτερ με τη Σλοβενία.
Μάλιστα, «χάθηκε» και το περσινό δρομολόγιο που ένωνε το όμορφο νησί με την Πολωνία.
Όπως δήλωσε στο site politischios.gr ο εντεταλμένος για θέματα Τουρισμού Δημήτρης Καράλης: «Την περσινή πτήση της Πολωνίας τη στήριξε και ο Δήμος και η Περιφέρεια, αλλά δεν αρκούσε μόνο αυτό. Έτσι τη φετινή τουριστική περίοδο θα έχουμε μία πτήση, που επίσης τη στηρίζουμε από την πλευρά μας, δηλαδή έχουμε έρθει σε συνεννόηση με το Υπουργείο Τουρισμού για να τρέξει πρόγραμμα συνδιαφήμισης με το υπουργείο και τον ΕΟΤ.
Υπό κανονικές συνθήκες και χωρίς τη στήριξη που λαμβάνουμε σαν νησί, πιθανά φέτος να μην είχαμε καμία πτήση. Γιατί το μέγεθος του αεροδρομίου, είναι τόσο μικρό που δημιουργεί κόστος. Ένα αεροπλάνο δεν μπορεί με όλους του τους επιβάτες (περίπου 150) και όλα τα καύσιμα να απογειωθεί από τη Χίο. Αυτό σημαίνει ότι ή πρέπει να πετάει πάντα το αεροπλάνο με 30 επιβάτες λιγότερους, που μεταφράζεται με 5.000 ευρώ – περίπου- χαμένα σε κάθε πτήση ή να σταματάει αλλού (doubletouch), σε άλλο αεροδρόμιο για να γεμίζει καύσιμα, όπως πέρσι που άφηνε τους επιβάτες στη Χίο και στη συνέχεια πήγαινε στη Λέσβο για εφοδιασμό. Έτσι, συνολικά σε όλη την τουριστική περίοδο οι αεροπορικές που έρχονται έχουν ένα επιπλέον κόστος 50.000 – 60.000 ευρώ».
Έτσι η σύνδεση μέσω Αθήνας φαντάζει ως η μόνη εφικτή λύση προκειμένου η Χίος να έχει αυξημένη τουριστική κίνηση.
«Όταν σταμάτησε η Transavia, είχαμε 4 πτήσεις τσάρτερ, τις οποίες «κατάπιε» το προσφυγικό. Όταν λυθεί το πρόβλημα του αεροδρομίου, τότε θα λυθεί εν μέρη και το πρόβλημα του τουρισμού, γιατί μετά θα περάσουμε σε άλλου είδους προβλήματα όπως αυτό των καταλυμάτων. Όμως αυτομάτως με τη λύση του ζητήματος αεροδρόμιο θα έχουμε μία κίνηση 10.000 επιβατών, έτσι απλά χωρίς να κάνουμε τίποτα», εκτίμησε ο εντεταλμένος Σύμβουλος για θέματα τουρισμού.