Στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας που διεξήγαγε πριν από λίγες ημέρες προχώρησε η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων της Χίου.
Την ανάλυση της μελέτης έκανε ο Δημήτρης Κυτριλάκης Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ενοικ. Δωματίων και Διαμερισμάτων και Εξοχικών Κατοικιών «ΟΜΗΡΟΣ» και Αντιπρόεδρος της Ο.Ε.Β.Ε. Χίου.
Η αφορμή της έρευνας προέκυψε μέσα από την απλή καθημερινότητα των επαγγελματιών, από το ερώτημα που όλους μας απασχολεί: «γιατί το νησί μας βρίσκεται τόσο χαμηλά τουριστικά από την στιγμή που όλη η Ελλάδα ακόμα και προορισμοί μικρότερου μεγέθους από τη Χίο κάθε χρόνο παρουσιάζουν αύξηση και εμείς παραμένουμε στη στασιμότητα και ακόμη στην μείωση των αφίξεων».
Ο σκοπός της έρευνας ήταν και είναι να διερευνήσει την υφιστάμενη κατάσταση σε υποδομές και υπηρεσίες, τις ανάγκες των επισκεπτών όλου του νησιού και να προτείνει τα κατάλληλα εκείνα μέτρα που θα βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση για την βελτίωση των υποδομών, τη σωστή ανάδειξη της περιοχής μας και την ανάπτυξη του τουρισμού.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
Η έρευνα αφορά ένα δείγμα 365 επαγγελματιών από τους οποίους το 50% ανήκει σε εμπορικά καταστήματα και το 50% σε τουριστικά επαγγέλματα. Είναι μικρές επιχειρήσεις που αποτελούν την ραχοκοκαλιά του επιχειρείν στη Χίο. Ατομικές επιχειρήσεις σε ποσοστό 65%, αυτοαπασχολούμενοι το 44% των ερωτηθέντων για κάθε μορφή επιχείρησης. Το μεγαλύτερο ποσοστό εδράζει στη πόλη της Χίου, Βροντάδο και Νοτιόχωρα. Κοινή αποδοχή όλων είναι ότι ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς παράγοντες της οικονομίας του νησιού μας, παρ’ όλα αυτά δεν έχει αναπτυχθεί . Διαπίστωση του 55% των ερωτηθέντων είναι ότι διανύσαμε μια κακή τουριστική σεζόν το 2018 και αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο τρόπο προώθησης των παροχών του νησιού ως τουριστικό προορισμό. Άποψη που διατυπώθηκε και από τους πελάτες μας.
Η δυσκολία πρόσβασης σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος εισιτηρίων αποτελούν ανατρεπτικό παράγοντα προσέλκυσης τουριστών. Στη δυσκολία πρόσβασης προστίθεται η ελλιπής διαφήμιση και οι πύλες εισόδου (αεροδρόμιο και λιμάνι) .
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ο τουρισμός είναι ένα καρποφόρο δέντρο. Για να δώσει όμως καρπούς, πρέπει να τα ποτίσεις. Τα οφέλη είναι πάντα καρπός της επένδυσης. Χρειάζεται σχέδιο, τόλμη και ρίσκο, επενδυτική στρατηγική που είναι ο μόνος τρόπος να κερδίσουμε το μέλλον. Η επένδυση δεν είναι κόστος, είναι αξία. Και η επένδυση στην προβολή του τουρισμού μας είναι επένδυση στο μέλλον του τόπου μας και στους ανθρώπους του. Ηπροβολή μαζί με την αναβάθμιση των υποδομών και τη δημιουργία νέων ταξιδιωτικών εμπειριών είναι τα τρία από τα βασικά προαπαιτούμενα για να έχει μέλλον ο τουρισμός μας και για να προσφέρει αυτά που μπορεί στην τοπική οικονομία, απασχόληση και στην τοπική κοινωνία. Ο καθένας από το δικό του πόστο ευθύνης θα πρέπει να κάνει το καλύτερο.
Η διαμόρφωση των ερωτήσεων της έρευνας και η επεξεργασία των απαντήσεων έγινε σε συνεργασία με το τμήμα τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου και συγκεκριμένα με την βοήθεια των καθηγητών κ. Θοδωρή Σταυρινούδη, κ. Μαρίας Ντουμή και ομάδας προπτυχιακών φοιτητών.