Κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης της Aegean o ο πρόεδρος της Αegean Airlines Ευτύχιος Βασιλάκης, ανέφερε πως η ελληνική αεροπορική εταιρεία θα είναι από αυτές που θα θα επωφεληθούν από το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται στην αγορά αερομεταφορών της Ευρώπης.
Μάλιστα μετά από σχετική ερώτηση για το αν το κλείσιμο αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες διαμορφώνει πεδίο ευκαιριών επέκτασης της Aegean , του δόθηκε η ευκαιρία να πει πως με την πάροδο του χρόνου, οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη θα γίνονται λιγότερες και πιο μεγάλες και πως η Aegean μπορεί να ωφεληθεί από αυτήν την προοπτική, είτε έχοντας περισσότερο χώρο ή με κάποιο διαφορετικό τρόπο.
Εξηγώντας τη στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου, ο Ε. Βασιλάκης σημείωσε: «Έχουμε επιλέξει να αναπτυσσόμαστε με ρυθμό 5-7% τον χρόνο, έχοντας την πεποίθηση πως με λελογισμένους ρυθμούς αύξησης των προσφερόμενων θέσεων θα έχουμε περισσότερους επιβάτες».
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, εξήγησε πως η ανοδική πορεία της εταιρεία το 2018 οφείλεται στην ωρίμανση και διεθνή αναγνώριση του brand της Aegean, τη βελτιωμένη αξιοποίηση και διασύνδεση του δικτύου και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των ναύλων.
Η εταιρεία ολοκλήρωσε το 2018 με 61 αεροπλάνα, ιστορικά υψηλά επίπεδα πληρότητας πτήσεων, 14 εκατ. επιβάτες (+6% σε σύγκριση με το 2017), πετώντας σε 122 προορισμούς εξωτερικού και 31 εσωτερικού, σε 44 χώρες.
Για μια ακόμα χρονιά, η εταιρεία αξιοποίησε ως εφαλτήριο το δίκτυο διεθνών δρομολογίων της, στο οποίο κατέγραψε αύξηση κίνησης 7% ενώ οι επιβάτες εξωτερικού στις πτήσεις από/προς Αθήνα αυξήθηκαν 12%. Μικρότερη άνοδο 4% σημείωσαν οι επιβάτες εσωτερικού, φθάνοντας τα 6,1 εκατ. ταξιδιώτες.
Η αύξηση της επιβατικής κίνησης μεταφράστηκε σε ενοποιημένα έσοδα 1,18 δισ. ευρώ (+5%), κέρδη μετά φόρων 67,7 εκατ. ευρώ (+13%), μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, ενώ ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος του 2018 έφθασαν τα 290,2 εκατ. ευρώ.
Το αποτέλεσμα ήταν η εταιρεία να διανείμει στους μετόχους μέρισμα συνολικού ύψους 42,9 εκατ. ευρώ ή 0,60 ευρώ ανά μετοχή (αποκοπή μερίσματος στις 3/6 και διανομή από 7/6 μέσω Eurobank).
Οικονομικά αποτελέσματα τα οποία διαμορφώθηκαν σε μια χρονιά όπου η τιμή καυσίμων αυξήθηκε κατά 35% σε σύγκριση με το 2017 ενώ, παράλληλα, οι ανταγωνιστές της αύξησαν σημαντικά τις διαθέσιμες θέσεις τους.
Σχέδια για το 2019
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κύριος Γερογιάννης, η αύξηση των προγραμματισμένων θέσεων για το 2019 θα είναι συγκρατημένη. Οι διαθέσιμες θέσεις θα είναι αυξημένες κατά 5% σε σύγκριση με το 2018. Ο σχεδιασμός προβλέπει αύξηση κατά 700.000 θέσεις στα δρομολόγια εξωτερικού σε σύγκριση με το 2018, φθάνοντας τα 10,3 εκατ. θέσεις. Στο σύνολο του δικτύου (εξωτερικού, εσωτερικού) οι προσφερόμενες θέσεις θα φθάσουν τα 17,7 εκατ.
Επίσης, τα στελέχη της αεροπορικής πιστεύουν πως οι ρυθμοί αύξησης του τουρισμού θα επιβραδυνθούν.
Αναφορικά με τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας, τα στελέχη της Aegean εμφανίστηκαν επιφυλακτικά. Κυρίως λόγω των εμπορικών πολιτικών στις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας, την πολιτική αποσταθεροποίηση που καταγράφεται στη Βρετανία με αφορμή τη συζήτηση για το Brexit αλλά και την αβεβαιότητα που προκαλεί η αναμενόμενη επιβράδυνση των οικονομιών της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τον δ/ντα σύμβουλο της Aegean, η συνεχιζόμενη αύξηση της τιμής των καυσίμων αναμένεται σταδιακά να επηρεάσει τα κόστη λειτουργίας της εταιρείας, παρά τις μεθόδους διαχείρισης κινδύνου που ακολουθεί.
Με δεδομένη τη συνεχιζόμενη εποχικότητα της κίνησης, αναμένονται αδύναμα τρίμηνα στην αρχή και στο τέλος της χρονιάς (πρώτο και τέταρτο). Εικόνα η οποία επιδεινώνεται φέτος από τη συγκυρία του Ορθόδοξου και Καθολικού Πάσχα αλλά και την πτωτική πορεία που ακολουθούν μέχρι σήμερα οι μέσοι ναύλοι.
Παρ’ όλα αυτά «για τη θερινή περίοδο που έχουμε μπροστά μας παραμένουμε συγκρατημένα αισιόδοξοι» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δ. Γερογιάννης.