Στην τελική ευθεία εισέρχεται η διαδικασία για την έναρξη του διαγωνισμού παραχώρησης του 30% των μετοχών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ” (ΔΑΑ).
Υπενθυμίζουμε πως ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον περασμένο Ιούνιο και τώρα ολοκληρώνεται η διαδικασία της αποστολής απαντήσεων σε διευκρινιστικά ερωτήματα που υποβλήθηκαν από ενδιαφερομένους επενδυτές.
Στην πρόσκληση για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 30% του ΔΑΑ η ανταπόκριση των υποψηφίων επενδυτών, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι υψηλή και ήδη διατυπώνονται εκτιμήσεις πως η πώληση του 30% του ΔΑΑ θα μπορούσε να αποφέρει μέχρι και 1,5 δισ. ευρώ στο στα δημόσια ταμεία.
Ο εκτελεστικός πρόεδρος του Ταμείου, Άρης Ξενόφος, μιλώντας στο “2nd Athens – International Investment Synergies – Joint Ventures Forum” του Ελληνο-Ελβετικού Επιμελητηρίου, τόνισε αναφερόμενος στον εν εξελίξει διαγωνισμό, πως “μετά και την επιτυχή ολοκλήρωση της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης, είναι ασφαλές να ειπωθεί πως τα συνολικά έσοδα από την ανάπτυξη του ΔΑΑ θα είναι ρεκόρ στην ιστορία του Ταμείου”.
Οι οικονομικές επιδόσεις της “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ” και, κυρίως, η υψηλή επιβατική κίνηση στον αερολιμένα ενισχύουν αυτή την προσδοκία. Το 2018 καταγράφηκε διπλό ρεκόρ για το ΔΑΑ, τόσο σε επίπεδο διακίνησης επιβατών (24,1 εκατομμύρια) και πτήσεων (217 χιλιάδες), όσο και σε επίπεδο εσόδων (478 εκατ.) και προ φόρων κερδών (240 εκατ.). Εφέτος, με βάση τα τελευταία στοιχεία για το 2019, συνολικά, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019 η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τα 14,24 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 7%. Η επιβατική κίνηση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, παρουσίασε άνοδο της τάξης του 3% και 9% αντίστοιχα.
Μεταξύ των ενδιαφερόμενων έχουν αναφερθεί το καναδικό fund PSP Investments που ήδη ελέγχει το 40% του αερολιμένα, μέσω της AviAlliance, η γαλλική Vinci Airports, το αυστραλιανό fund Macquarie (έχει ήδη προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό), εγχώριοι και κινεζικοί όμιλοι, ενώ μένει να φανεί ποιες συμμαχίες θα διαμορφωθούν με τοπικούς “παίκτες”. Υπενθυμίζεται ότι στον ΔΑΑ η AviAlliance έχει ποσοστό 40%, το ΤΑΙΠΕΔ 30%, το ελληνικό Δημόσιο 25% και η οικογένεια Κοπελούζου 5%.