Η ισπανική αεροπορική εταιρία Iberia, μέλος του ομίλου IAG, ανακοίνωσε ότι εξαγόρασε, έναντι 1 δισ. ευρώ, την Air Europa, η οποία έως τώρα ανήκει στην Globalia.Η διαδικασία της αγοραπωλησίας αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

Ο όμιλος ΙAG περιλαμβάνει τις αεροπορικές εταιρίες Iberia, British Airways, Vueling, Air Lingus και Level. Παράλληλα, η Air Europa θα διατηρήσει το σήμα της και θα αποτελεί αυτόνομο κέντρο εσόδων της Iberia, ενώ τη δεδομένη στιγμή εκτελεί τακτικές εθνικές και διεθνείς πτήσεις προς 69 προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών και διεθνών δρομολογίων προς τη Λατινική Αμερική, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, την Καραϊβική και τη Βόρεια Αφρική.

Η IAG κατατάσσεται στην τέταρτη θέση στην Ευρώπη σχετικά με τον αριθμό αεροσκαφών που διαθέτει, μετά τις Lufthansa, Ryanair και Air France-ΚLM και στοχεύει, μέσω αυτής της αγοράς, στη μετατροπή του αεροδρομίου Μαδρίτη-Barajas, το οποίο είναι το κέντρο της Iberia, σε «μεγάλο ευρωπαϊκό κόμβο» που θα μπορεί να ανταγωνιστεί τα αεροδρόμια του Άμστερνταμ, της Φρανκφούρτης, του Λονδίνου Heathrow και των Παρισίων Charles De Gaulle.

Η Iberia θα προωθήσει με κάθε τρόπο το αεροδρόμιο της Μαδρίτης, αυξάνοντας την κυκλοφορία των επιβατών. Επιπλέον, η IAG πλέον θα ελέγχει τις τέσσερις από τις έξι πρώτες αεροπορικές εταιρίες σε αριθμό επιβατών σε εσωτερικές πτήσεις στην Ισπανία (Vueling, Air Europa, Iberia και Iberia Express), ξεπερνώντας την αεροπορική Ryanair, η οποία έως τώρα διατηρεί την πρωτοκαθεδρία. Επιπλέον, έως το 2024, η Air Europa και η IAG θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν έως και 12 εκατ. περισσότερους επιβάτες, να προσθέσουν 10 νέους προορισμούς μακρινής απόστασης και να θέσουν σε λειτουργία 37 νέα αεροσκάφη, από τα οποία τα 16 θα εκτελούν δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων. Ως εκ τούτου, τα πλεονεκτήματα για τους επιβάτες θα αυξηθούν, καθώς μεταξύ άλλων, οι πτήσεις θα γίνουν πιο βιώσιμες και θα προσφέρεται μια ποικιλία προορισμών σε άλλες ηπείρους.

Βάσει των παραπάνω, η εξαγορά της Air Europa από την Iberia διευρύνει τους ορίζοντες της εταιρίας, προσθέτει μία ανταγωνιστική και κερδοφόρα αεροπορική εταιρία στον όμιλο IAG και επιτρέπει την περαιτέρω προώθηση και αναβάθμιση του διεθνούς αεροδρομίου της Μαδρίτης, το οποίο θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί αποτελεσματικά τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.