Τα αεροπλάνα από την πρώτη στιγμή που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι και σήμερα συνεχώς αλλάζουν προκειμένου να γίνουν ασφαλέστερα.

Στο πλαίσιο της ασφάλειας των πτήσεων εντάσσεται και το σχήμα που έχουν τα παράθυρα στην κομπίνα των επιβατών. Πλέον σε όλα τα αεροσκάφη τα παράθυρα έχουν οβάλ σχήμα, ενώ παλιότερα τετράγωνο.

Δείτε κι αυτό: Γιατί τα σκίαστρα των παραθύρων μένουν ανοιχτά στην προσγείωση και την απογείωση;

Η σοβαρότητα του σχήματος έγινε αντιληπτή για πρώτη φορά όταν το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος, το De Havilland Comet της Βρετανίας, συνετρίβη 3 φορές από τη μέρα που βγήκε στην κυκλοφορία, το 1952! Ο λόγος και στις 3 περιπτώσεις ήταν η αλλοίωση των μετάλλων. Και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αλλοίωσης, που άγγιζε το 70%, προήλθε από τις γωνίες των μεγάλων παραλληλόγραμμων παραθύρων του.

Δείτε κι αυτό: Αεροπλάνα χωρίς παράθυρα: Το ταξίδι του μέλλοντος; (vid)

Όπως εξηγεί το Real Engineering: «Η πίεση εξαπλώνεται ομαλά μέσα σε ένα υλικό, αν όμως τοποθετηθεί ένα εμπόδιο στην πορεία της, αναγκάζεται να αλλάξει κατεύθυνση με αποτέλεσμα η πίεση να συσσωρεύεται σε ορισμένες περιοχές (stress concentration)». Έτσι λοιπόν ο σχεδιασμός των παραθύρων άλλαξε άμεσα, παίρνοντας το γνωστό, οικείο οβάλ σχήμα που έχουν σήμερα.