Λιγότερο από δύο χρόνια μετά την πρώτη της πτήση, η ιταλική αεροπορική εταιρεία Air Italy ανακοίνωσε την Τρίτη ότι σταματάει την λειτουργία της και προχωρά σε ρευστοποίηση των περιουσιακών της στοιχείων.
 
Η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι θα συνεχίσει να εκτελεί πτήσεις μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου. Για τις πτήσεις μετά την ημερομηνία αυτή προσφέρει επιστροφή χρημάτων, ενώ και οι επιβάτες που έχουν προγραμματίσει να ταξιδέψουν πριν από τις 25 Φεβρουαρίου, μπορούν επίσης να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων αντί να ταξιδέψουν.
 
Η Air Italy είναι η τελευταία αεροπορική εταιρεία που καταρρέει, μετά τις πτωχεύσεις του 2019 της ισλανδικής εταιρείας Wow Air, της βρετανικής ταξιδιωτικής εταιρείας Thomas Cook, της ινδικής αεροπορικής εταιρείας Jet Airways και του γαλλικού αερομεταφορέα XL Airways και άλλων μικρότερων. Η Air Italy ήταν στην πραγματικότητα η συνέχεια του ιταλικού περιφερειακού μεταφορέα Meridiana, ο οποίος ήταν το προϊόν συγχωνεύσεων με αρκετούς άλλους ιταλικούς μεταφορείς.
 
Η Qatar Airways απέκτησε μερίδιο 49% στην Meridiana το 2017, ενώ η αεροπορική εταιρεία χρησιμοποιούσε τον αερολιμένα του Μιλάνου Μαλπένσα, ως βάση. Σύμφωνα με πληροφορίες, η αεροπορική εταιρεία έχασε 164 εκατομμύρια ευρώ το 2018 και 200 ​​εκατομμύρια ευρώ το 2019. Η εταιρία έχει 20 αεροσκάφη Β737 Max στο στόλο της για περιφερειακές συνδέσεις, αλλά αυτά τα αεροπλάνα έχουν καθηλωθεί στο έδαφος από τον Μάρτιο του 2019, αναγκάζοντας την αεροπορική εταιρεία να αναδιαμορφώσει το πρόγραμμα πτήσεων. Μίσθωσε δε αεροσκάφη Airbus A330 από το Κατάρ για μακρινές πτήσεις.
 
Το Κατάρ δεν μπόρεσε να αυξήσει την επένδυσή του ή να εισφέρει μετρητά στην αεροπορική εταιρεία, λόγω των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι περιορίζουν την ξένη ιδιοκτησία των εταιρειών, σε μερίδιο μειοψηφίας. Σε δήλωσή της, η Qatar Airways αναφέρει ότι οι άλλοι ιδιοκτήτες της αεροπορικής εταιρείας δεν επιθυμούσαν να συνεχίσουν να λειτουργεί με ζημία. Μετά την απόκτηση, στις 28 Σεπτεμβρίου 2017, της μειοψηφικής συμμετοχής στην Air Italy, η Qatar Airways πίστευε σθεναρά στην επιχείρηση και στις δυνατότητές της, υποστηρίζοντας το επιχειρηματικό σχέδιο της διοίκησης με στόχο τη βελτίωση της ανάπτυξης και της δημιουργίας θέσεων εργασίας, καθώς και πολλές βελτιώσεις στις υπηρεσίες πτήσης, σύμφωνα με τα παγκοσμίως γνωστά υψηλά πρότυπα της Qatar Airways.
 
Για το λόγο αυτό, η Qatar Airways δήλωσε ότι είναι «έτοιμη για άλλη μια φορά να παίξει το ρόλο της στην υποστήριξη της ανάπτυξης της αεροπορικής εταιρείας», αλλά αυτό, σύμφωνα με τη δήλωση, «θα ήταν δυνατό μόνο με τη δέσμευση όλων των μετόχων».

Η αεροπορική εταιρεία, η οποία εδρεύει στη Σαρδηνία, πραγματοποίησε πτήσεις σε ολόκληρη την Ιταλία και σε προορισμούς μακρινών προορισμών, όπως η Νέα Υόρκη, το Μαϊάμι και το Λος Άντζελες. Προσφέρει επίσης απευθείας πτήσεις από την Ιταλία σε τοποθεσίες στην Αφρική, όπως το Κάιρο και το Λάγος.

Η Air Italy είναι η τελευταία σε μια σειρά ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών που υποφέρουν από έντονο ανταγωνισμό και μετατόπιση επιχειρηματικών μοντέλων. Η Primera Air έπαυσε τις δραστηριότητές της τον Οκτώβριο του 2018. Το Φεβρουάριο του 2019, η γερμανική αεροπορική εταιρεία German Αirlines κατέθεσε πτώχευση και η βρετανική αεροπορική εταιρεία Flybmi σταμάτησε να πετάει. Ο Ισλανδός φορέας εκμετάλλευσης προϋπολογισμού Wow Air έπαψε να λειτουργεί ένα μήνα αργότερα.

Εν τω μεταξύ, η ιταλική κυβέρνηση υποστηρίζει την Alitalia, ενώ ψάχνει για επενδυτές που θα δρομολογήσουν την εταιρεία, σύμφωνα με το Reuters.

Η γείωση του αεροσκάφους Boeing 737 Max έχει προσθέσει πίεση στη βιομηχανία. Η Air Italy είχε τρία αεροσκάφη Boeing (BA) 737 Max στο στόλο της. Και ο κοροναϊός – ο οποίος έχει προκαλέσει δεκάδες αερομεταφορείς να ακυρώσουν πτήσεις προς την Κίνα – έχει εισάγει περαιτέρω αβεβαιότητα στις προοπτικές της αεροπορικής βιομηχανίας. Λιγότεροι κινέζοι τουρίστες και το σοκ στην παγκόσμια οικονομία από την επιβράδυνση στην Κίνα θα πλήξουν τη ζήτηση για πτήσεις.