Για ενίσχυση από το κράτος χωρίς διάθεση μετοχών στο Δημόσιο μίλησε εχτές ο πρόεδρος της Aegean Airlines σε τηλεδιάσκεψη που είχε με αναλυτές και επενδυτές.
Τόνισε ότι η κρατική ενίσχυση της αεροπορικής είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους. Κυρίως όμως, επειδή η Aegean ανήκει, όπως είπε, στους λιγοστούς αερομεταφορείς στην Ευρώπη που δεν έχουν στηριχθεί, γεγονός που θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας. Όπως τόνισε, εάν η εταιρεία δεν λάβει κρατική στήριξη, τότε το μέγεθός της -ο στόλος και το δίκτυο προορισμών της- θα συρρικνωθεί δίχως προηγούμενο. Παρέπεμψε ακόμη στο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, που προβλέπει συγκεκριμένα εργαλεία και κανόνες, ώστε τα κράτη να είναι σε θέση να υποστηρίξουν τις εταιρείες είτε κάθετα είτε οριζόντια.
Απέκλεισε όμως, κάθε σενάριο κρατικοποίησης, ενώ τα μέτρα στήριξης θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, όπως είπε, τη δυνατότητα παροχής κρατικών εγγυήσεων σε δάνεια, την παροχή οριζόντιων μέτρων στήριξης του προσωπικού, ώστε οι εταιρείες να είναι σε θέση να διατηρήσουν τους εργαζομένους τους και την παροχή μέτρων με στόχο την αντιστάθμιση των ζημιών (φορολογικές ελαφρύνσεις, άτοκα δάνεια κτλ) που έχουν εμφανίσει οι αεροπορικές λόγω της κρίσης.
Το πιο δύσκολο τρίμηνο που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή της πορεία η εταιρεία
Ο Ευτύχης Βασιλάκης έκανε λόγο για το πιο δύσκολο τρίμηνο που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή πορεία της η εταιρεία.
Για το β’ τρίμηνο της χρονιάς, ανέφερε ότι το μηνιαίο κόστος για την εταιρεία έχει περιοριστεί σε 26 έως 28 εκατ. ευρώ, με την αεροπορική να «καίει», μηνιαίως, ρευστότητα ύψους 40 εκατ. ευρώ. Εκτίμησε όμως, ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι ελαφρώς καλύτερο, επειδή θα βελτιωθούν οι ταμειακές ροές (cash flow), αλλά όπως ανέφερε θα απαιτηθούν μήνες, ωσότου τα έσοδα μίας πτήσης να υπερβούν το κόστος (variable cost). To σχέδιο όμως, της εταιρείας προβλέπει αρχές Ιουλίου να έχει επανέλθει περίπου το 25% του πτητικού έργου, το οποίο θα ξεπεράσει το 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Οι τροποποιήσεις της εταιρείας με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές
Σε ανοικτή του επιστολή προς τους πελάτες της αεροπορικής εταιρείας ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, αναφέρει ότι η εταιρεία έχει τροποποιήσει τη διαδικασία επιβίβασης και την παροχή υπηρεσιών στη διάρκεια της πτήσης, με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές που έχουν δοθεί.
Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για επιβάτες και πλήρωμα, ενώ μόνο μία χειραποσκευή θα επιτρέπεται για μεταφορά στην καμπίνα επιβατών. Τέλος, οι τρεις τελευταίες σειρές καθισμάτων θα μένουν κενές στην περίπτωση που χρειαστεί η απομόνωση ενός επιβάτη μέχρι την άφιξη στον τελικό προορισμό. Η εταιρεία δηλώνει έτοιμη για πτήσεις στο εσωτερικό, ενώ όσον αφορά στους διεθνείς προορισμούς θα ξεκινήσει με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων από Αθήνα προς Μόναχο, Φρανκφούρτη, Γενεύη και Ζυρίχη. Σταδιακά θα αυξηθούν και οι πτήσεις προς τις Βρυξέλλες, ενώ επιπλέον προορισμοί θα προστίθενται σταδιακά.
Επίσης, όλα τα εισιτήρια που θα αγοραστούν ως και τις 15 Ιουνίου και ανεξαρτήτως της ημέρας της πτήσης θα ανήκουν στην κατηγορία FLEX, με την οποία δίνεται η δυνατότητα επαναπρογραμματισμού χωρίς επιπλέον χρεώσεις.