Στο χείλος της χρεοκοπίας συνέπεια της αναστολής εργασιών που της επιβλήθηκε λόγω του κορωνοϊού βρίσκεται πλέον η αεροπορική εταιρεία του Ισραήλ, EL-AL, η οποία έχει ήδη θέσει σε άδεια άνευ αποδοχών το μεγαλύτερο μέρος από τους συνολικά 6.500 υπαλλήλους της, ενώ έχει αναστείλει και τα δρομολόγια των αεροσκαφών της.

Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στο Reuters ότι πλέον θεωρείται πιθανή η περικοπή τουλάχιστον 2.000 θέσεων εργασίας, καθώς επίσης και οι μειώσεις μισθών στους πιλότους.

«Χωρίς την κρατική βοήθεια, η EL-AL θα χρεοκοπήσει», δήλωσε ο Άβι Έντρι, εκπρόσωπος του ισραηλινού συνδικάτου εργαζομένων στις μεταφορές.

«Δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να απολύσουμε εργαζόμενους», πρόσθεσε.

Η El Al υπέγραψε συμφωνία με τους συνοδούς αέρος και πλέον βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους μηχανικούς και τους πιλότους.

Οι δύο προτάσεις για τη διάσωση της αεροπορικής εταιρείας

Σύμφωνα με το Reuters, μέχρι στιγμής υπάρχουν δύο διαφορετικές προτάσεις στο τραπέζι για της διάσωση της EL-AL.

Η πρώτη περιλαμβάνει ποσό 400 εκατ. δολαρίων σε τραπεζικά δάνεια, με το ισραηλινό κράτος να εγγυάται το 82,5% του ποσού αυτού και την EL-AL να προχωρά στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά 43 εκατ. δολάρια, γεγονός που συνεπάγεται την ύπαρξη κεφαλαίου από τους μετόχους που κατέχουν την πλειοψηφία.

Μια δεύτερη πρόταση αφορά ποσό ύψους 250 εκατ. δολαρίων υπό μορφή δανεισμού, ο οποίος θα καλυφθεί κατά 75% από το κράτος συν μια προσφορά μετοχών ύψους 150 εκατ. δολαρίων, για την οποία η κυβέρνηση δεσμεύεται να αγοράσει όσες μετοχές δεν αγοραστούν από το κοινό.

Σε κάθε περίπτωση, όποια πρόταση κι αν υιοθετηθεί, οι αλλαγές στην EL-AL θα είναι δραματικές, καθώς και στις δύο προτάσεις υπάρχει ο απαράβατος όρος της περικοπής των δαπανών κατά 400 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Η EL-AL θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει, μάλιστα, μέρους του στόλου της και να σταματήσει τα μη κερδοφόρα δρομολόγια.

Σημειώνεται πως με το ξέσπασμα του κορωνοϊού και μετά το κλείσιμο των ισραηλινών συνόρων, η εταιρεία χρωστούσε περίπου 350 εκατ. δολάρια σε επιστροφές χρημάτων, λόγω των πτήσεων που ακυρώθηκαν, με τις ζημίες της το πρώτο τετράμηνο του 2020 να φτάνουν τα 140 εκατ. δολάρια.