Η Air Transat και η κοινοπραξία SAF  ανακοινώνουν με χαρά την υπογραφή της πρώτης συμφωνίας απορρόφησης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) στον Καναδά.

Αυτή είναι μια ιστορική στιγμή για την καναδική αεροπορική βιομηχανία, καθώς για πρώτη φορά, μια καναδική εμπορική αεροπορική εταιρεία συμφώνησε να συνεργαστεί με έναν κατασκευαστή καυσίμων για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και αποτελεί σημαντικό μέρος της στρατηγικής της Air Transat και τους στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων που έχει.

Η Air Transat είναι πεπεισμένη ότι το μέλλον της SAF θα είναι προτεραιότητα για την αεροπορική βιομηχανία που έχει δεσμευτεί να αγοράσει ένα σημαντικό μέρος της μελλοντικής παραγωγής της.

«Δεσμευόμαστε να προσφέρουμε στους πελάτες μας εμπειρία ταξιδιού με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνουμε τις περιβαλλοντικές μας υποχρεώσεις», λέει ο Jean-François Lemay, Πρόεδρος της Air Transat.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε με την περιβαλλοντική ομάδα στην Air Transat. Χρειάζεται άτομα με όραμα να αγοράσουν αυτό το έργο και η Air Transat το πίστευε από την πρώτη μέρα και δεν σταμάτησε ποτέ να υποστηρίζει αυτήν την καταπληκτική προσπάθεια », λέει ο Jean Paquin, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της SAF + Consortium.

Η SAF + Consortium ολοκληρώνει την κατασκευή πιλοτικής μονάδας στο Μόντρεαλ για την παραγωγή κηροζίνης από διοξείδιο του άνθρακα (CO2).

Η διαδικασία συνίσταται στη δέσμευση CO2 που παράγεται από μεγάλους βιομηχανικούς εκπομπούς και τη μετατροπή του σε συνθετικό καύσιμο jet χρησιμοποιώντας μια διαδικασία που ονομάζεται Fisher Tropsch (FT).

Εκτιμάται ότι το SAF + κηροζίνη θα έχει 80% χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από το συμβατικό καύσιμο jet.

«Η δέσμευση του CO2 που διαφορετικά θα είχε απελευθερωθεί στην ατμόσφαιρα και η δυνατότητα να έχει άλλη χρήση είναι αυτό που έχει νόημα», λέει ο Keith Lawless, Ανώτερος Διευθυντής, Περιβάλλον, ETS και Στρατηγικά Έργα στην Air Transat.

«Όχι μόνο μειώνεις το αποτύπωμά σου, προάγεις την πράσσινη ενέργεια και την φροντίδα του περιβάλλοντος, βοηθώντας το Κεμπέκ και τον Καναδά να επιτύχουν τους στόχους τους για την κλιματική αλλαγή».

«Η ζήτηση για SAF στον τομέα των αερομεταφορών θα διπλασιαστεί σχεδόν κάθε χρόνο για τα επόμενα 30 χρόνια. Έτσι, λύσεις όπως η παραγωγή SAF στο Μόντρεαλ θα θέσουν το Κεμπέκ-Καναδά στο χάρτη, ενώ θα προσφέρουν εξαιρετικές δουλειές για το μέλλον », λέει ο Alexandru Iordan, Chief Technical Officer της SAF + Consortium.