Σε λειτουργία ο νέος διάδρομος προσαπογειώσεων στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης

Ο διάδρομος 10-28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» παραδόθηκε την Παρασκευή προς χρήση. Από εδώ και πέρα, επεκτείνονται σημαντικά οι επιχειρησιακές δυνατότητες του αεροδρομίου, καθώς μπορεί να φιλοξενεί μεγαλύτερα αεροσκάφη, περισσότερες πτήσεις και θα ελαχιστοποιήσει τις ματαιώσεις ή καθυστερήσεις πτήσεων, λόγω ομίχλης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο διάδρομος, με το παλαιότερο μήκος του, είχε τη δυνατότητα εξυπηρέτησης του 22,6% των υφιστάμενων τύπων αεροσκαφών, ενώ με το εκτεταμένο μήκος 3.440 μ. το 89,6%. Ο διάδρομος 10-28 χωριζόταν σε δυο, ξεχωριστά έργα: την επέκταση προς τη θάλασσα και την αναβάθμιση της αντοχής του χερσαίου τμήματος.

Με το έργο αυτό, το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο διαχειρίζεται η Fraport, θα υποδέχεται μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών, ενώ εξασφαλίζει και βελτιωμένες συνθήκες κατά τις διαδικασίες προσγειώσεων και απογειώσεων. Σύμφωνα με τους μελετητές του έργου, ο νέος διάδρομος εξασφαλίζει εναλλακτική πρόσβαση στο αεροδρόμιο τους μήνες κατά τους οποίους οι νεφώσεις «ταλαιπωρούν» πληρώματα και επιβάτες. Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγους μήνες παραδόθηκε και ο νέος τερματικός σταθμός του αεροδρομίου, με την ανέγερση νέου κτηρίου.

Παράλληλα, η Fraport συνεχίζει τις εργασίες ανακαίνισης στο παλιό κτήριο, το οποίο θα εξυπηρετεί μέχρι το πέρας τους, μόνο έναν περιορισμένο αριθμό πτήσεων από χώρες εκτός της ζώνης Σένγκεν.

Στο βίντεο που εξασφάλισε το voria.gr., μπορείτε να δείτε το πρώτο αεροπλάνο που προσγειώθηκε στο νέο διάδρομο. Πυροσβεστικά οχήματα σχημάτισαν την εθιμοτυπική αψίδα νερού στην επιβατική πτήση της Aegean Airlines.